Gå til innhold

Den store syklister-i-trafikken-tråden


SeaLion

Anbefalte innlegg

Kommentarar som "verdensmestrene" eller kondomkledde o.l. er ærlig talt temmelig patetiske forsøk på dehumanisering og fremmedgjøring av andre mennesker. Slikt kan dere spare dere for.

 

Hva manøvren angår, så lå syklisten helt mot høyre og ville fortsette i det nye feltet som ble dannet til høyre for seg. Det er ikke påregnelig at det da skal komme noen bakfra på veiens skulder og jeg tviler på at det er særlig mange, uansett kjøretøy, som sjekker ekstra bak eller gir tegn når de velger å kjøre inn i et nytt felt hvor man vet at det ikke kan være noen (lovlig). Syklisten gav til overmål tegn ved sin plassering i feltet så det var åpenbart at han vile komme til å kjøre inn i det nye feltet selv uten håndsignalet.

 

Lastebilen bærer helt klart det fulle ansvaret for denne hendelsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Vil si at det er delt skyld

Sykkelen har ingen skyld i denne situasjonen.

 

Så jeg som bilist kan blinke til motsatt felt å bare dundre over uten å se bak meg om det kommer noen i tusen og førti.

For det første, hva i huleste gjør disse "verdensmestrene" langt ute på en motorvei med fartsgrense høyt over hva de faktisk klarer å trø... De ber jo nesten om å bli kjørt rett ned når de vinker beskjedent til ene siden og svinger over uten å se om noe faktisk kommer... :wallbash:

 

 

Det er helt åpenbart at lastebilen har skylda, han krysser en dobbel sperrelinje og meier ned en fyr. 

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Komisk hvordan han som filmer tar seg god tid til å forsiktig sette bort sykkelen før han orker hjelpe kompisen.

Kondomdraktsyklister er noen morsomme vesen.

 

Lastebilen sin feil dette såklart, bare så det er sagt.

Hvor mange "krisesituasjoner" har du bevitnet? Folk gjør ikke alltid det som er optimalt. Kondomdrakt eller ikke. (litt på siden, hvorfor snakker folk om dette? Tror aldri jeg har sett en syklist i det jeg kaller kondomdrakter, dvs heldekkende trang "idrettsdrakt")

 

AtW

For å skille mellom narsissistiske rævhøl med midtlivskrise og de som sykler rolig, fredelig og respektfullt.

 

 

Selv om man i fullt alvor mener det, så bruker jo ikke syklister kondomdrakt, uansett hvor hardt midtlivskrisa har truffet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ville tilstander i trafikken etter at sommervarmen kom her i sør!

Syklistene renner over fotgjengerfeltene i fri hastighet, så man knapt rekker å stoppe for dem. Får vel en i sidedøren snart. Godt det ikke er meg som får skylden da. .( 

Samme når de da konverterer fra "fotgjenger" til "bil", så har de plutselig forkjørsrett for alt, spesielt i rundkjøringer. Trodde de måtte følge samme bestemmelser som bilene??

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

 

Jeg blir dessverre ikke overrasket

 

http://www.agderposten.no/nyheter/her-kjorer-bilistene-mot-kjoreretningen-i-100-sonen-for-a-slippe-ulykkeskoen-1.1539226

 

Jadda, her skjærer vi alle over én kam. Generaliserer. Setter trafikkanter i bås. Sier at er én sånn, så er alle sånn. Det er god debatteknikk må vite ...

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

En aldri så liten forskjell her er at syklistene gjør dette organisert som gruppe.

De burde selvsagt blitt taua inn og blitt fradømt rettigheten til å ferdes i trafikken for en lengre periode.

Jeg postet den på et sykkelforum. Her er noen av svarene. Det forteller meg at det tydeligvis er et holdningsproblem i deler av sykkelmiljøet.

 

 

Hva om det var en gjeng døve syklister?

 

Article smells of bulls_hit...

 

Hva annet er å vente når de sannsynligvis ikke brukte sirene?

 

*et langt svar der innleggsforfatter prøver å bagatellisere hele hendelsen og beskylder avisen for å forsøke og generere klikk på falskt grunnlag*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må være noe med den kondomdrakten som stopper blodtilførselen til hjernen eller noe.

Sjelden man ser vanlige syklister i slike situasjoner.

 

Ja. De er svært sinte. Selv om det er syklisten som ikke har overholdt en eller annen regel om vikeplikt og holder på å bli kjørt ned, kan du banne på at vedkommende blir riktig så indignert og forbannet om man tuter... 

Lenke til kommentar

 

Ja. De er svært sinte. Selv om det er syklisten som ikke har overholdt en eller annen regel om vikeplikt og holder på å bli kjørt ned, kan du banne på at vedkommende blir riktig så indignert og forbannet om man tuter... 

 

 

Jupp det kan jeg skrive under på. Var en slik som kom syklende ut fra en enveiskjørt gate, mot kjøreretningen. Så ble han rasende på meg fordi jeg ikke "overholdt høyreregelen" og stoppa for han.

 

Synd politiet veldig ofte ser mellom fingrene på regelbrudd begått av syklister. Tror det hadde blitt bedre om de begynte å dele ut bøter i 5-6000kr klassen for syklister også.

Lenke til kommentar

 

 

Ja. De er svært sinte. Selv om det er syklisten som ikke har overholdt en eller annen regel om vikeplikt og holder på å bli kjørt ned, kan du banne på at vedkommende blir riktig så indignert og forbannet om man tuter... 

 

 

Jupp det kan jeg skrive under på. Var en slik som kom syklende ut fra en enveiskjørt gate, mot kjøreretningen. Så ble han rasende på meg fordi jeg ikke "overholdt høyreregelen" og stoppa for han.

 

Synd politiet veldig ofte ser mellom fingrene på regelbrudd begått av syklister. Tror det hadde blitt bedre om de begynte å dele ut bøter i 5-6000kr klassen for syklister også.

 

 

Hva er egentlig regelen når man kjører mot enveiskjørt der syklister er unntatt (som de ofte er)?

 

AtW

Lenke til kommentar

Dessuten er det gjerne merket opp sykkelfelt i begge retninger i gater som er enveiskjørte for motorvogner.

 

Uansett, skilting eller ikke, det at det i det hele tatt er åpnet opp for at syklister kan kjøre mot kjøreretningen er en skandale. Det burde aldri vært innført.

Endret av stigfjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten er det gjerne merket opp sykkelfelt i begge retninger i gater som er enveiskjørte for motorvogner.

 

Uansett, skilting eller ikke, det at det i det hele tatt er åpnet opp for at syklister kan kjøre mot kjøreretningen er en skandale. Det burde aldri vært innført.

 

Hvorfor ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...