Gå til innhold

Den store syklister-i-trafikken-tråden


SeaLion

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

 

Er det mange avkjørsler som krysser den gangveien?

Ja, hvordan det?

 

Er jo som regel der bilene krysser. Se vedlagte bilde og se hvor vikepliktlinjen går og hvor tror du bilene stopper, før de skal inn på veien?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo som regel der bilene krysser.

Ja? Har noen påstått noe annet?

 

 

Se vedlagte bilde og se hvor vikepliktlinjen går og hvor tror du bilene stopper, før de skal inn på veien?

Majoriten pleier å være flinke på å stoppe der de skal stoppe. Men så har man gjerne en og annen som kjører over denne streken.

Jeg greier fint å manøvrere sykkelen min rundt disse bilene, selv i fart så det problemet er bare en liten irritasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Er jo som regel der bilene krysser.

Ja? Har noen påstått noe annet?

 

 

Se vedlagte bilde og se hvor vikepliktlinjen går og hvor tror du bilene stopper, før de skal inn på veien?

Majoriten pleier å være flinke på å stoppe der de skal stoppe. Men så har man gjerne en og annen som kjører over denne streken.

Jeg greier fint å manøvrere sykkelen min rundt disse bilene, selv i fart så det problemet er bare en liten irritasjon.

 

Du lurte jo på hvordan det, så jeg svarte...

Det å ligge bak en gruppe syklister, er også bare en liten irritasjon, men i motsetning til de som stopper etter vikepliktlinjen, så bryter de ingen regler.

De er ikke avogtil bilene stopper der de skal, det er alltid helt frem til veien før de stopper, men å synke så lavt at jeg filmer det å legger det ut på Youtube som en liten bortskjemt drittunge, det gjør ikke jeg iallefall.

Lenke til kommentar

Det å ligge bak en gruppe syklister, er også bare en liten irritasjon, men i motsetning til de som stopper etter vikepliktlinjen, så bryter de ingen regler.

De er ikke avogtil bilene stopper der de skal, det er alltid helt frem til veien før de stopper, men å synke så lavt at jeg filmer det å legger det ut på Youtube som en liten bortskjemt drittunge, det gjør ikke jeg iallefall.

Det å ligge bak syklister er normalt sett ingen irritasjon faktisk, da de fleste man tar igjen kan man og fortløpende passere. Men i enkelte situasjoner er man ute for egoister, slik som i videoen her, som på ingen måte tar hensyn til annen trafikk og dermed bryter både §3 og §12.4. Dermed blir man irritert.

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Det å ligge bak en gruppe syklister, er også bare en liten irritasjon, men i motsetning til de som stopper etter vikepliktlinjen, så bryter de ingen regler.

De er ikke avogtil bilene stopper der de skal, det er alltid helt frem til veien før de stopper, men å synke så lavt at jeg filmer det å legger det ut på Youtube som en liten bortskjemt drittunge, det gjør ikke jeg iallefall.

Det å ligge bak syklister er normalt sett ingen irritasjon faktisk, da de fleste man tar igjen kan man og fortløpende passere. Men i enkelte situasjoner er man ute for egoister, slik som i videoen her, som på ingen måte tar hensyn til annen trafikk og dermed bryter både §3 og §12.4. Dermed blir man irritert.

 

Og gjentatt mange ganger. Det er ikke noe annet de kunne gjort uten å kjøre i grøften eller å bryte trafikkreglene. Ikke bryter de noen trasfikkregler heller, som også er gjentatt mange ganger i denne tråden.

Unødvendig hinder? NEI. Helt nødvendig da de ikke kan være andre plasser enn på høyre siden av kjørefeltet. Svinge av? Ingen plasser til å gjøre det heller.... Hindre forbikjøring? Nei det er motgående trafikk, svinger og kryss som er årsaken til i denne videoen..

Butthurt billist... Oh yeah i massevis, men de velger nå å ligge der og synes synd på seg selv...

Lenke til kommentar

Og gjentatt mange ganger. Det er ikke noe annet de kunne gjort uten å kjøre i grøften eller å bryte trafikkreglene. Ikke bryter de noen trasfikkregler heller, som også er gjentatt mange ganger i denne tråden.

Unødvendig hinder? NEI. Helt nødvendig da de ikke kan være andre plasser enn på høyre siden av kjørefeltet. Svinge av? Ingen plasser til å gjøre det heller.... Hindre forbikjøring? Nei det er motgående trafikk, svinger og kryss som er årsaken til i denne videoen..

Butthurt billist... Oh yeah i massevis, men de velger nå å ligge der og synes synd på seg selv...

Hva annet mener du egentlig bilidten skulle gjort - kjørt dem rett ned? Til og med andre syklister har ment at disse syklistene hadde mulighet til å slippe forbi trafikk før de kom til bakken, for eksempel ved å midlertidig bruke den tomme gang og sykkelveien. De kunne også splittet seg opp i mindre grupper som er enklere å passere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så dermed godtar du at han driver å bråbremse fremfor andre trafikanter.... ja ja...

Hva jeg mener om det har ikke kommet fram. Det er du som sier det medfører ingen fare, så hva er da poenget ditt - kun behov for å kalle folk forskjellige skjellsord?

 

 

Og gjentatt mange ganger. Det er ikke noe annet de kunne gjort uten å kjøre i grøften eller å bryte trafikkreglene. Ikke bryter de noen trasfikkregler heller, som også er gjentatt mange ganger i denne tråden.

 

Ja, man gjentar seg til det kjedsommelige når noen troller.

Du sitter fast på "Avstanden skal være slik at forbikjørende uten fare kan kjøre inn mellom kjøretøyene."

Det hjelper ikke hvor mange ganger du gjentar deg.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og gjentatt mange ganger. Det er ikke noe annet de kunne gjort uten å kjøre i grøften eller å bryte trafikkreglene. Ikke bryter de noen trasfikkregler heller, som også er gjentatt mange ganger i denne tråden.

Unødvendig hinder? NEI. Helt nødvendig da de ikke kan være andre plasser enn på høyre siden av kjørefeltet. Svinge av? Ingen plasser til å gjøre det heller.... Hindre forbikjøring? Nei det er motgående trafikk, svinger og kryss som er årsaken til i denne videoen..

Butthurt billist... Oh yeah i massevis, men de velger nå å ligge der og synes synd på seg selv...

Hva annet mener du egentlig bilidten skulle gjort - kjørt dem rett ned? Til og med andre syklister har ment at disse syklistene hadde mulighet til å slippe forbi trafikk før de kom til bakken, for eksempel ved å midlertidig bruke den tomme gang og sykkelveien. De kunne også splittet seg opp i mindre grupper som er enklere å passere.

..og som det er gjentatt mange ganger, avkjørsel til botshaugtangen ca 8 sek inn i videoen og avkjørsel til boligfelt litt oppi bakken ca 1 minutt, begge disse kunne uproblematisk vært brukt til å slippe forbi køen....hvis bare viljen hadde vært til stede :)

 

Synd at videoen sluttet så brått, noen som vet om det var langt til toppen av bakken?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

..og som det er gjentatt mange ganger, avkjørsel til botshaugtangen ca 8 sek inn i videoen og avkjørsel til boligfelt litt oppi bakken ca 1 minutt, begge disse kunne uproblematisk vært brukt til å slippe forbi køen....hvis bare viljen hadde vært til stede :)

 

Synd at videoen sluttet så brått, noen som vet om det var langt til toppen av bakken?

Det er ikke så vanskelig å finne ut, bare å følge veien

https://goo.gl/maps/uyBkHi1J2WR2

et stykke lenger oppe blir det først en utvidelsea av kjørefeltet pga kryss på venstre side, og rett etter det en bussholdeplass. Får håpe treningsgjengen i det minste fant det tilstrekkelig til å slippe fram køen.

Endret av teitur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

..og som det er gjentatt mange ganger, avkjørsel til botshaugtangen ca 8 sek inn i videoen og avkjørsel til boligfelt litt oppi bakken ca 1 minutt, begge disse kunne uproblematisk vært brukt til å slippe forbi køen....hvis bare viljen hadde vært til stede :)

Synd at videoen sluttet så brått, noen som vet om det var langt til toppen av bakken?

Det er veldig lett for syklist(er) å slippe bilister bak forbi bare man legger godviljen til og ikke er blendet av sin egen egoisme. Kom hjem fra nok en sykkeltur, og fikk på et punkt en bobil bak meg. Det var svingete der, så det var ikke bare for ham å legge seg i motsatt kjørefelt. Men da jeg nærmet meg en busslomme ga jeg tydelig signal til ham ved å peke på busstoppet. Han gjorde seg klar til å gi på, jeg la meg i busslommen, han kunne passere mens jeg var i busslommen, og jeg kunne legge meg ut i veibanen igjen når han hadde passert og busslommen tok slutt. Det gikk veldig fint, reduserte ikke farten, og jeg sluttet heller ikke å tråkke. Det var tydelig at han satte pris på det, for i det han passerte vinket han, og jeg vinket så tilbake. Igjen, synes sånt er veldig hyggelig, og gjør turen bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Og gjentatt mange ganger. Det er ikke noe annet de kunne gjort uten å kjøre i grøften eller å bryte trafikkreglene. Ikke bryter de noen trasfikkregler heller, som også er gjentatt mange ganger i denne tråden.

Unødvendig hinder? NEI. Helt nødvendig da de ikke kan være andre plasser enn på høyre siden av kjørefeltet. Svinge av? Ingen plasser til å gjøre det heller.... Hindre forbikjøring? Nei det er motgående trafikk, svinger og kryss som er årsaken til i denne videoen..

Butthurt billist... Oh yeah i massevis, men de velger nå å ligge der og synes synd på seg selv...

Hva annet mener du egentlig bilidten skulle gjort - kjørt dem rett ned? Til og med andre syklister har ment at disse syklistene hadde mulighet til å slippe forbi trafikk før de kom til bakken, for eksempel ved å midlertidig bruke den tomme gang og sykkelveien. De kunne også splittet seg opp i mindre grupper som er enklere å passere.

..og som det er gjentatt mange ganger, avkjørsel til botshaugtangen ca 8 sek inn i videoen og avkjørsel til boligfelt litt oppi bakken ca 1 minutt, begge disse kunne uproblematisk vært brukt til å slippe forbi køen....hvis bare viljen hadde vært til stede :)

 

Synd at videoen sluttet så brått, noen som vet om det var langt til toppen av bakken?

 

Hvorfor kan ikke bilistene å ta en annen vei... Vi passerer 3 kryss, men de fortsetter å ligge bak syklistene enda de vet de ikke kan holde farten særlig høy og at det er vanskelig å kjøre forbi uten å bryte trafikkreglene. Nei de gjør ikke det. De står på sitt og skal frem så fort som fartsgrensen tillater.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke bilistene å ta en annen vei... Vi passerer 3 kryss, men de fortsetter å ligge bak syklistene enda de vet de ikke kan holde farten særlig høy og at det er vanskelig å kjøre forbi uten å bryte trafikkreglene. Nei de gjør ikke det. De står på sitt og skal frem så fort som fartsgrensen tillater.

Du er ikke morsom med trollingen. (for din del håper jeg det er det)

Bilistene har ingen annen parallell vei, de må kjøre en annen vei, altså retning. Som igjen ikke trenger å gå dit de skal. Hvor dum går det an å gjøre seg .... hvis det er tilgjort - jeg begynner å lure.

 

De skal heller ikke fram så fort som fartsgrensen tillater det, men så fort som trafikkbildet tillater det - det ser du på køen. Men de kunne kommet fram raskere hvis syklistene har kjørt etter gjeldene regler med avstand.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er rart hvordan en del syklister mener at alle skal tilpasse seg dem uten at de selv er villig til å løfte så mye som en finger for å ta hensyn til sine medmennesker. Det er egoisme av verste sort.

Den setningen fungere jo om bilister også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Den setningen fungere jo om bilister også.

Typisk sykkel-egoer hele tiden å peke på alle andre uten å ofre en tanke på hva man selv kan gjøre for å bidra til mer samarbeid. Det samme gjelder det å skylde på andre uten å ta innover seg egen adferd.

 

Typisk bil-egoer.....

Lenke til kommentar

Synd at videoen sluttet så brått, noen som vet om det var langt til toppen av bakken?

 

I det tempoet der tar det fort et par-tre minutter å komme seg opp bakken.

 

Hvorfor kan ikke bilistene å ta en annen vei... Vi passerer 3 kryss, men de fortsetter å ligge bak syklistene enda de vet de ikke kan holde farten særlig høy og at det er vanskelig å kjøre forbi uten å bryte trafikkreglene. Nei de gjør ikke det. De står på sitt og skal frem så fort som fartsgrensen tillater.

Trafikanter med slike holdninger som gjennomgående vises i dine innlegg burde etter mitt syn ikke hatt lov til å kunne benytte seg av fellesskapets samferdselsanordninger.

Endret av Snylter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...