Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

Bare slapp av , det blir trolig ikke masseflykt til FRP uansett hvor bra / dårlig det går med flyktningene til Norge.

Blir det over 50% til FRP graver vi virkelig velferdssamfunnet sin grav på kort og lang sikt og plutselig står vi der på gata sammen med flyktningene med en kopp i gata og et skilt som påpeker at vi ikke har til mat.

De rike onklene til FRP og Høyre vil trolig le hele veien til Slottet sitt og smile pent når de ser saldoen sin på kontoen sin,.

 

Høy innvandring betyr slutten for velferdsamfunnet også.

 

 

Tja!

Det gir i alle fall en god mulighet for store endringer som kan skaffe Norge nye inntektskilder , eller ved feilslått innvandringspolitikk enorme utgifter...

Sett innvandrerne i arbeid og start med både jordbruk , fiske ( laks og lignende oppdrett ) og bygg av nye boliger / rennovering av eldre boliger og sørg for at det blir soleklart for alle flyktninger at man må spre seg over hele Norge for å få dette til å fungere kontra at stor del av de samler seg i enkelte områder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så når FRP vil avvikle velferden er det ikke greit men når systemet kollapser på grunn av innvandring er det greit ?

 

Og hvor skal disse jobbene du snakker om komme fra? Sist jeg sjekket hadde vi over 120.000 arbeidsledige her i landet allerede.

 

For ikke å snakke om at Norsk økonomi er på vei nedover.

Endret av geita_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg er lei de tøvete offentlige anslagene.

 

Jeg spår nærmere 500 000 til Norge neste år, og over dobbelt så mange i år 2017.

 

Videre spår jeg at en hel del etniske nordmenn vil forlate Norge i løpet av de neste 15 årene.

 

I løpet av 20 år vil landet være fullstendig ugjenkjennelig i forhold til i dag.

 

Dette er realiteten.

Javel, hva bygger du dette på?

 

Hvis dette er realiteten, må vi bidra til å få det fram. Da må noe gjøres, vi kan ikke tillate det.

 

Det er umulig at vi kan ta på oss å slippe inn så mange, uten at det vil rasere samfunnet og skape alvorlige tumulter.

Dragged directly out of his ass.

 

Ikke noe sted, av noen, har jeg sett slike astronomiske anslag, så her er vi vitne til god gammal bullshit basert på en agenda, eller i bestefall, bare en skivebom som følge av ignoranse for fakta.

 

Det er ikke et urealistisk antall, det kan fort skje.

 

Økningen vil sannsynligvis bli fortsette og omtrent antallet immigranter vio bli 200,000 neste år, og 3-400,000 i 2017. 500,000 kommer da i 2018.

 

Immigrantene kommer fra en i praksis utømmelig kilde og det er ingenting som tyder på at den vil bremse opp.

 

 

Myndighetene prøver å transportere inn mest mulig mennesker på kortest mulig tid. De ønsker ikke å legge hindere i veien for immigrantene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Sett innvandrerne i arbeid og start med både jordbruk , fiske ( laks og lignende oppdrett ) og bygg av nye boliger / rennovering av eldre boliger"

 

Men innvandrene kommer hit nettopp fordi de ikke vil drive med jordbruk og fiske i hjemlandet. De vil ikke være sauebønder i hjemlandet. Her kan de rett nok få subsidier, men de vil nok likevel nekte å bo på øde gårder langt ute på landet. Har du ikke fått med deg hvor kravstore dagens flyktninger er? Et av deres hovedkrav er å få bo i byer. for der er det noe å gjøre. Og de vil bo sammen med sine slektninger som bor her fra før.

Lenke til kommentar

hvis man skal sett alle som kommer hit i arbeid så er det flere ting som må fungerer :

 

  • de må ville arbeide der de får tildelt jobb
  • de må være i stand til å jobbe
  • jobbene må være tilgjengelig
  • og noen må være villig til å betale lønna

 

Hvis de skulle begynne med jordbruk og / eller fiske så skal dere vite at dette er næringer som er reduser over lang tid

Dette er også næringer som krever en del investeringer for man kommer i gang

Hvem er det som skal betale alt dette, når de som drive med det i dag klager over for lit resurser  ?

 

SV er riktignok et lite parti , men de har med seg både Ap , Rødt og Sp  på laget

i tillegg driver LO roter på den solistiske siden i politikken

 

Så da kan man lure på om man har noe annet alternativ

Lenke til kommentar

Det er hverken behov for flere jordbrukere eller fiskere i Norge. Man kan knapt dyrke noe som helst i Norge uten kunstgjødsel, og fosfor er det spådd ekstrem mangel av innen få tiår. Global sultkatastrofe innen 20 år snakkes det om fra de som kan det.

 

Når det gjelder fiske så vet vel alle at man har kvoter for å hindre overfiske og utrydding, og det er neppe mange tilgjengelige kvoter for den som ønsker å begynne med dette.

 

Det normale anslaget er at 50% av dagens jobber vil forsvinne inne 20 år som følge av teknologi og automatisering. Situasjonen vil da bli at vi må rasjonere jobber, og ha enda mer omfordeling enn i dag.

Lenke til kommentar

Men så får man jo en del nye jobbtyper . det kompenserer neppe for alle de jobbene som forsvinner .

 

så hvis det da blir mangel på jobber hvorfor skal ma da innføre mere potensiell  arbeidskraft ?

 

oppe i dette så dukker det også opp enkelte tilfeller der noen ( jeg tror det er ganske mange som har det slik)  der en må ha fler jobber for å få økonomi til å gå opp.

 

 

så må noen ha 2-3 jobber, samtidig som de bare er nok jobber til la oss si 70 % av som kan jobbe

så har man flere firmaer som har behov for flere arbeidere , men de har ikke økonomi som gjør det mulig

Lenke til kommentar

 

SV er riktignok et lite parti , men de har med seg både Ap , Rødt og Sp  på laget

i tillegg driver LO roter på den solistiske siden i politikken

Nå er vel LO og andre arbeidstagerorganisasjoner de som er sterkest imot innvandring, og faktisk de som har vært pådriverne for alle de forhindingene som er lagt iveien for innvandrere i Norge.

 

tja. men da har jo sterkes tilknytning til AP.et parti som tydeligvis ikke sier nei til alle disse innvandrerne

AP blir igjen presset av SV  

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg lurer på når det skal gå opp for oss alle at fremtiden ikke trenger oss i arbeid, fordi det fysiske aspektet rett og slett blir effektivisert bort, og det er grenser for hvor mange frisører som trengs for å klippe frisører.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg lurer på når det skal gå opp for oss alle at fremtiden ikke trenger oss i arbeid, fordi det fysiske aspektet rett og slett blir effektivisert bort, og det er grenser for hvor mange frisører som trengs for å klippe frisører.

Hvis ingen skal jobbe , hvodan skal vi da tjene penger?

Vet ikke, men hva skal produseres av oss når vi har automatisert absolutt alt? Alle så kalte behov kan dekkes av maskiner og kjemi. Tenk deg tanken på en hel verden som sitter å kjeder seg I hjel, fordi det er ikke noe "fornutig" å ta seg til. Forskere sier jo faktisk at om bare noen få tiår, vil 95% av det vi kaller jobbing I dag, bli overflødig. Du og jeg blir ikke verdt noe som helst, samtidig som vi lager enda større menneskelige jungler, hvor vi bor oppå hverandre

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Høres ut som tullingene i MDG det som vil legge ned oljeindustrien, men ikke klarte å svare på hvor inntektene skulle komme fra istedenfor.

 

At slike lilleputt partier med stormannsgalskap og ingen peiling på hvordan verden fungerer får presset gjennom noe som helst er for meg uforståelig.

Kan det være fordi du forstår for lite?

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på når det skal gå opp for oss alle at fremtiden ikke trenger oss i arbeid, fordi det fysiske aspektet rett og slett blir effektivisert bort, og det er grenser for hvor mange frisører som trengs for å klippe frisører.

Hvis ingen skal jobbe , hvodan skal vi da tjene penger?

Akuratt. Det vil bli en utfordring i fremtiden. Vi har blitt vant til å tenke på effektivisering som utelukkende positivt. Vi er helt låst fast der.

Så snakker vi samtidig om at det er viktig for samfunnet og den enkeltes psykiske og fysiske helse at alle er i jobb. Jobb er jo viktig for å kunne overleve i det hele, for uten jobb ingen penger, slik der er i dag.

Oppi det hele har vi også miljøhensyn å ta. Og jeg skjønner ikke hvordan dette regnestykket skal gå opp når vi hele tiden må øke forbruket for at overskuddet av arbeidere skal ha noe å jobbe med

Lenke til kommentar

 

Høres ut som tullingene i MDG det som vil legge ned oljeindustrien, men ikke klarte å svare på hvor inntektene skulle komme fra istedenfor.

 

At slike lilleputt partier med stormannsgalskap og ingen peiling på hvordan verden fungerer får presset gjennom noe som helst er for meg uforståelig.

Kan det være fordi du forstår for lite?

 

 

Spar meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...