Gå til innhold

Final Fantasy XV - generell prat


Anbefalte innlegg

Du holder nede en knapp, så utfører Noctis angrepene selv. De andre på laget styret også seg selv, men du kan aktivere enkelte abilites med de. Ellers kan du bevege Noctis fritt mens han angriper, pluss at du kan bruke firkant-tast for dodge. Etterhvert som fiendene blir vanskeligere blir det også mer tydelig at det ikke bare er å løpe inn og holde nede en knapp mens du ser en annen vei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10/10 fra meg

11/10 når enhanced Steam versjon kommer ut som Tabata har sagt er høyst mulig,  de har tenkt og legge til ting de ikke kunne på konsoll i pc versjonen.

 

Og visst dere vil ha historie så gjør historien da for pokker, ingen som tvinger dere til og gjøre fetch quests.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg spilt i rundt 5 timer, og synes det er ganske greit. Kommer absolutt til å fortsette. Historien virker ganske kul.

 

Men kampsystemet er helt forjævlig. Kommer til å spille bare for main story. Frister nesten å sette spillet på easy for å bare kjøre gjennom slåssingen ved å holde inne Circle og fikle med mobilen.

 

Final Fantasy for meg, er å slåss ved å trykke rundt i en meny. Helst uten noen form for tidspress.

Lenke til kommentar

Synes spillet ble best etter jeg var ferdig med main story, og spesielt etter jeg fikk nøkkelen til de dypere og vanskeligere delene av hulene. Der må en fokusere langt mer under slossingen, og hiver man seg rett i det og holde knappen inne lever en ikke lenge. Noen av bossene kan kanskje bli vel mye potion simulator, og AI til lagkameratene blir til tider frustrerende, men alt i alt har spillet bare vokst etter jeg ble ferdig med historien. Denne hulen som kun er plattform var også veldig bra, og belønningen var verdt slitet :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt i rundt 5 timer, og synes det er ganske greit. Kommer absolutt til å fortsette. Historien virker ganske kul.

 

Men kampsystemet er helt forjævlig. Kommer til å spille bare for main story. Frister nesten å sette spillet på easy for å bare kjøre gjennom slåssingen ved å holde inne Circle og fikle med mobilen.

 

Final Fantasy for meg, er å slåss ved å trykke rundt i en meny. Helst uten noen form for tidspress.

 

Nåja, men tidspress har vi hatt helt siden ATB-systemet kom. Når det er sagt så er kanskje FF10 sitt system min favoritt.

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg spilt i rundt 5 timer, og synes det er ganske greit. Kommer absolutt til å fortsette. Historien virker ganske kul.

 

Men kampsystemet er helt forjævlig. Kommer til å spille bare for main story. Frister nesten å sette spillet på easy for å bare kjøre gjennom slåssingen ved å holde inne Circle og fikle med mobilen.

 

Final Fantasy for meg, er å slåss ved å trykke rundt i en meny. Helst uten noen form for tidspress.

 

Nåja, men tidspress har vi hatt helt siden ATB-systemet kom. Når det er sagt så er kanskje FF10 sitt system min favoritt.

 

I FFX er det ikke tidspress. Derfor er det også min favoritt. :)

Lenke til kommentar

Likar spelet ganske godt til no. Grafikken er god i solskin, men ganske under pari i skumring og regn. Eg kosar meg nesten mest når eg susar rundt med chocoboane og gjer litt sideoppdrag. Historia virkar heilt ok.

Kampsystemet er eg ikkje heilt fortruleg med enda, men eg har nok ikkje knekt koda heilt. Tykkjer berre at det er utruleg knotete og tidvis kaotisk i kampane. - Jaja, det går vel seg til... Sterk 4/6 til no. Skal ikkje sjå bort i frå at det stig til ein femmar.

Endret av Einelbraos
Lenke til kommentar

 

 

Nå har jeg spilt i rundt 5 timer, og synes det er ganske greit. Kommer absolutt til å fortsette. Historien virker ganske kul.

 

Men kampsystemet er helt forjævlig. Kommer til å spille bare for main story. Frister nesten å sette spillet på easy for å bare kjøre gjennom slåssingen ved å holde inne Circle og fikle med mobilen.

 

Final Fantasy for meg, er å slåss ved å trykke rundt i en meny. Helst uten noen form for tidspress.

 

Nåja, men tidspress har vi hatt helt siden ATB-systemet kom. Når det er sagt så er kanskje FF10 sitt system min favoritt.

 

I FFX er det ikke tidspress. Derfor er det også min favoritt. :)

 

Kan vel fryse kampen i FFXV?

Lenke til kommentar

Skuffende lite innhold egentlig i FF XV. Nå har jeg gjort alt som er å gjøre, og det tok rett under 120 timer +/-. Når i tillegg New Game + modusen som kom i går ikke levler opp fiendene, og heller ikke legger til nytt loot eller ting å gjøre er spillet ferdig for min del. Foruten noen av de siste hulene med fiender over level 99 var det også litt for enkelt. Skulle dog gjerne hatt mer da jeg har kost meg den tiden det tok å fullføre. Får håpe det kommer noen store DLC med mer å gjøre, og oppdage.

Lenke til kommentar

Det tok nok ikke fulle 120 timer da jeg nok gikk fra spillet et par ganger mens det stod på. Og for all del er 120 timer mye normalt sett. Men det føles likevel ut som det kunne vært så mye mer her. Kanskje blir det litt for likt mye av det du gjør. Kanskje er det dette at så mye av kartet ikke er besøkt selv etter alle de timene. Jeg bare håpte det skulle være mer når jeg var ferdig med siste hulen, og i hvertfall at New Game + modusen skulle tilføre litt utfordring igjen. Siste hulen var noe av det mer frustrerende og vanskelige jeg har spilt på manns minne, og da å skulle gå løs New Game + for å hamstre AP på level 7 fiender i main story fristet ikke akkurat :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...