Gå til innhold

Final Fantasy XV - generell prat


Anbefalte innlegg

 

Det vil sannsynligvis komme til PC. Både Final Fantasy 13 og alle spin-offene gjorde etterhvert det, men det kan ta tid.

 

PS3 og 360 er selvfølgelig uaktelt. De ikke kan kjøre et spill som er laget for nestegenerasjons hardware. Da måtte man ha laget en helt ny og nedskalert versjon av spillet.

Ps3 og 360 kan godt kjøre et slikt spill, de klarte jo ff13 og om pc klarer det så klarer dem det

 

 

PS3 og 360 har ikke nok maskinkraft til å kjøre nestegenerasjons spill. Det er derfor man må ha nestegenerasjons konsoller, slik at man kan utvikle mer krevende spill. Og hva en PC kan kjøre avhenger helt av hva man har puttet inn i den, så det er ingen selvfølge at noe som kan kjøres på en PC kan kjøres på en PS3 eller 360, heller tvert imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

 

Det vil sannsynligvis komme til PC. Både Final Fantasy 13 og alle spin-offene gjorde etterhvert det, men det kan ta tid.

 

PS3 og 360 er selvfølgelig uaktelt. De ikke kan kjøre et spill som er laget for nestegenerasjons hardware. Da måtte man ha laget en helt ny og nedskalert versjon av spillet.

Ps3 og 360 kan godt kjøre et slikt spill, de klarte jo ff13 og om pc klarer det så klarer dem det

 

 

PS3 og 360 har ikke nok maskinkraft til å kjøre nestegenerasjons spill. Det er derfor man må ha nestegenerasjons konsoller, slik at man kan utvikle mer krevende spill. Og hva en PC kan kjøre avhenger helt av hva man har puttet inn i den, så det er ingen selvfølge at noe som kan kjøres på en PC kan kjøres på en PS3 eller 360, heller tvert imot.

 

Det er synd, ff14 ser ut som et utfattelig vakkert spill ): Minner meg litt om ff12, om det er slik så tror jeg det vil bli fantastisk :) Tror du ps vita kunne taklet spillet?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

De har til og med såvidt begynt å lage final fantasy xvi . Der er det tydeligvis mer varierende karakterer.   :)

 

http://finalfantasy.wikia.com/wiki/User:Coolawits/Final_Fantasy_XVI

 

Err, kanskje sjekke litt om hva "infoen" der sier? :p Står at det ble vist fram på E3 2016 og, i fortid, at det ble utgitt i 2017. Tror det mer er en fan som har skrevet hva han håper og tror om det :p

 

At det kommer et FFXVI er det vel ingen some tviler på dog xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det vil sannsynligvis komme til PC. Både Final Fantasy 13 og alle spin-offene gjorde etterhvert det, men det kan ta tid.

 

PS3 og 360 er selvfølgelig uaktelt. De ikke kan kjøre et spill som er laget for nestegenerasjons hardware. Da måtte man ha laget en helt ny og nedskalert versjon av spillet.

Ps3 og 360 kan godt kjøre et slikt spill, de klarte jo ff13 og om pc klarer det så klarer dem det

 

Har du virkelig lyst å spille FF15 med totalt nedskalert grafikk, dips ned i 10-15 fps, sub 720p oppløsning osv? Bare se på Dragon Age Inquisition, ser jo ut som graps på PS360.

 

Det spørs også om den åpne-verdenen i det hele tatt tillates å kjøre med så lite RAM PS360 har, noe jeg tviler sterkt på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Det vil sannsynligvis komme til PC. Både Final Fantasy 13 og alle spin-offene gjorde etterhvert det, men det kan ta tid.

 

PS3 og 360 er selvfølgelig uaktelt. De ikke kan kjøre et spill som er laget for nestegenerasjons hardware. Da måtte man ha laget en helt ny og nedskalert versjon av spillet.

Ps3 og 360 kan godt kjøre et slikt spill, de klarte jo ff13 og om pc klarer det så klarer dem det

 

Har du virkelig lyst å spille FF15 med totalt nedskalert grafikk, dips ned i 10-15 fps, sub 720p oppløsning osv? Bare se på Dragon Age Inquisition, ser jo ut som graps på PS360.

 

Det spørs også om den åpne-verdenen i det hele tatt tillates å kjøre med så lite RAM PS360 har, noe jeg tviler sterkt på.

 

Nei drit i den kommentaren :p Jeg får meg ps4 snart nå så da kan alle spill komme til ps4 for min del :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg er ingen FF fan. Jeg likte kun FF7 som var første spillet mitt til Playstation 1 i sin tid. Fortsatt syns jeg det er tidenes beste spill pga storyen. Senere tid har jeg ikke rørt FF serien pga "girl power" og turbaserte kamper som ikke fenger.

 

Nå derimot er det kamper i sanntid og en mer voksen historie. Anbefaler på det STERKESTE å se filmen som tar for seg historien til spillet. Det er absolutt en av mine favoritter. Ble helt mindblown over effektene og actionsekvensene. Så jeg kommer glatt til å kjøpe spillet her for å fortsette storyen fra filmen.

 

Igjen , se FILMEN! Det må være beste spillfilmen som er noensinne laget. Liker egentlig ikke slike filmer men t.o.m kona elsket filmet som ikke spiller engang.

Lenke til kommentar

Det må jeg si var en rykende varm anbefaling. Jeg hadde egentlig tenkt å droppe filmen, men der ble jeg overbevist til å se den først. ;)

 

Nå er jeg strengt tatt en gammel FF-fan og det er vanligvis ingen fordel når S-E gir ut nye FF nå om dagen. Jeg skal prøve å gå inn i dette med et åpent sinn og glemme at det står FF på coveret.

Lenke til kommentar

Av det jeg har spilt av spillet så langt, så koser jeg meg. Det føles annerledes enn tidligere spill i serien, samtidig føles det litt som at S-E har tatt serien et steg i riktig retning. I hvertfall på mange felt. Samtidig skal jeg innrømme at jeg fortsatt ikke tenner helt på ideen om at laget er en gruppe anime-bro-dudes som kjører rundt i en bil og alle går kledd i svart. En ting jeg alltid har likt med FF-serien er at det er en gruppe sammensatt av forskjellige folk fra helt forskjellige kulturer og bakgrunner, som møtes og slår seg sammen. Akkurat DET får man ikke i dette spillet.

 

Ellers, så vil jeg anbefale til alle som skal spille FF XV å først se anime-serien Brotherhood:Final Fantasy XV, samt CGI-filmen Kingsglaive. Det gir mye bra lore-info som hjelper på engasjementet rundt historien i hovedspillet. Kingsglaive-historien er jo faktisk såpass relevant at den burde regnes som en del av spillet, spør du meg.

Lenke til kommentar

Har spilt rundt 15 timer og kjenner jeg kjeder meg ufattelig. Innholdet i denne åpne verdenen er kun "hent dette til meg" og "drep antall av disse" oppdrag. Noen er nok glad i slik, men jeg syns det er repeterende og kjedelig. Kampsystemet er ganske bra, men når du er vandt til 60+++ på PC og går over til kampsystem i maks 30 FPS hvorav det sliter med framerate og frame pacing problemer er det temmelig ille. Historien så langt er middelmådig, ingenting å hente her. Du må ha sett både Kingsglaive og Brotherhood for å ha noenlunde peiling på hva som skjer i historien.

 

Med andre ord, dette er et singleplayer MMO med middelmådig historie og et godt kampsystem. Ikke det Final Fantasy spillet jeg hadde forventet meg.

Lenke til kommentar

Har spilt rundt 15 timer og kjenner jeg kjeder meg ufattelig. Innholdet i denne åpne verdenen er kun "hent dette til meg" og "drep antall av disse" oppdrag. Noen er nok glad i slik, men jeg syns det er repeterende og kjedelig. Kampsystemet er ganske bra, men når du er vandt til 60+++ på PC og går over til kampsystem i maks 30 FPS hvorav det sliter med framerate og frame pacing problemer er det temmelig ille. Historien så langt er middelmådig, ingenting å hente her. Du må ha sett både Kingsglaive og Brotherhood for å ha noenlunde peiling på hva som skjer i historien.

 

Med andre ord, dette er et singleplayer MMO med middelmådig historie og et godt kampsystem. Ikke det Final Fantasy spillet jeg hadde forventet meg.

 

Hvis du ikke liker "MMO-delen", så kan du bare peise på med main missions og komme til den andre delen av spillet hvor det blir mer linært og tar deg bort fra den store og åpne delen av verden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...