Gå til innhold

Den store LG G4 tråden!


Anbefalte innlegg

Det lilla gjenskinnet skyldes antirefleksbelegget som hindrer "lens flares". Det er sånn det skal være.

 

Rosa striper har neppe noe med belegget å gjøre, men de tipper jeg skyldes en feil i kamerasensoren. De skal ikke være der. Har du et eksempelbilde der de vises? Jeg kan ikke se noe galt med de to eksempelbildene ut over at bildekvaliteten suger slik den alltid gjør på telefonkamera.

På de to bildene ser man 4 rosa steker som går sidelengs på trærne. Disse kommer fra sola som treffer kameraet men er usikker på om det er normalt eller unormalt.

 

Men hvis det er coating. Hvorfor hadde ikke de 4 andre g4 jeg testet i dag samme coating? Sjekket hele rekka med andre modeller samtidig og ingen var lik min. Riktignokk var den ene g4 på Elkjøp noe rosa men ikke nærheten av min. Gjør ikke noe om den er slik i gjenskinn sålenge det ikke går utover bildekvaliteten. Bildene ser forøvrig bra ut ellers. Kun på det treet det syns på det bildet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ser jeg de rosa stripene. De skyldes lens flare, interne refleksjoner mellom linseglassene eller skarpe kanter som for eksempel ringen i frontglasset som skiller klart og skjermet glass. Det er veldig vanlig for mobiltelefoner i motlys fordi mobiltelefonkamera ikke har solblender/motlysblender (den sorte sylinderen som er en forlengelse av objektivet på ordentlige kamera.) Du kan prøve å holde hånda sånn at den solskyggen fra hånda treffer telefonkameraet uten at hånda blir med i bildet. Da skal problemet bli borte.

 

Testet du de fire telefonene ved siden av din i samme belysning? Fargen på lyskilden og refleksjonsvinkelen spiller en stor rolle for hvor synlig det blir.

Lenke til kommentar

Ja er lens flare jeg tenkte på.

 

Jeg testet de mot hverandre. I butikk var det hardt men siktet refleksjonen mot belysningen i taket og holdt de mot hverandre på samme sted og ingen var lik. Men om det ikke går utover bildekvaliteten er det ok. Bare reagerte på min hadde annen farge på coatingen

 

Har snakket med både LG og Elkjøp og da får jeg ny telefon i gull så går håpe at denne er bedre

Endret av Christoffero89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man får tak i det originale leather cover fra LG? Utenom Ebay eller Amazon :)

 

Orginaliteten kan jeg ikke gå god for desverre, 

http://www.mytrendyphone.no/shop/lg-g4-batterideksel-174729p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/lg-g4-batterideksel-174710p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/lg-g4-batterideksel-176845p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/lg-g4-batterideksel-176842p.html

 

Men de sier iallefall at de er det...

Endret av technicality
Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvor man får tak i det originale leather cover fra LG? Utenom Ebay eller Amazon :)

 

Orginaliteten kan jeg ikke gå god for desverre, 

http://www.mytrendyphone.no/shop/lg-g4-batterideksel-174729p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/lg-g4-batterideksel-174710p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/lg-g4-batterideksel-176845p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/lg-g4-batterideksel-176842p.html

 

Men de sier iallefall at de er det...

 

 

De som kostet 385 kr er med org. forpakning. Men blir dyrt med tanke på moms og frakt.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt LG G4 noen dager etter å ha hatt Nexus 6 i et halvt år, er jeg mest skuffet over signaler og skjermen på G4. Skjermen er mye blasere enn Nexus 6, og signalene er markant dårligere. Nexus 6 var god.

 

 

Jeg gjorde samme byttet og opplevde det totalt motsatte av det du gjør. Det er da mest sannsynlig ett problem med din G4 og jeg ville levert den inn til sjekk. Det er også bare å sjekke sammenligningsvideoer på youtube, så vil du se selv der at det du opplever ikke er riktig.

Lenke til kommentar

Jeg syns skjermen er awsome. Men mot amloed vil alle lcd virke noe blassere. Men til å være lcd så er den veldig bra.

 

Samt dekningen er telefonen noe av det bedre jeg har vært borti. Får vesentlig bedre dekning en samsung s6

 

LCD skjermer er omtrent like gode som OLED skjermer om de er gode og rett kalibrerte. Med en rett kalibrert LCD vs en rett kalibrert OLED er omtrent eneste forskjell at OLED skjermern har bedre sortnivå, en LCD vil aldri kunne matche sortnivået til en OLED skjerm.

 

PS: Galaxy S6 er blant de værste telefonene jeg har vært borti på dekning, så det er ikke rare sammenligningsgrunnlaget :p

Lenke til kommentar

 

Jeg syns skjermen er awsome. Men mot amloed vil alle lcd virke noe blassere. Men til å være lcd så er den veldig bra.

 

Samt dekningen er telefonen noe av det bedre jeg har vært borti. Får vesentlig bedre dekning en samsung s6

 

LCD skjermer er omtrent like gode som OLED skjermer om de er gode og rett kalibrerte. Med en rett kalibrert LCD vs en rett kalibrert OLED er omtrent eneste forskjell at OLED skjermern har bedre sortnivå, en LCD vil aldri kunne matche sortnivået til en OLED skjerm.

 

PS: Galaxy S6 er blant de værste telefonene jeg har vært borti på dekning, så det er ikke rare sammenligningsgrunnlaget :p

 

LCD kommer ALDRI til å kunne bli like bra som OLED

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Jeg syns skjermen er awsome. Men mot amloed vil alle lcd virke noe blassere. Men til å være lcd så er den veldig bra.

 

Samt dekningen er telefonen noe av det bedre jeg har vært borti. Får vesentlig bedre dekning en samsung s6

 

 

 

Jeg syns skjermen er awsome. Men mot amloed vil alle lcd virke noe blassere. Men til å være lcd så er den veldig bra.

 

Samt dekningen er telefonen noe av det bedre jeg har vært borti. Får vesentlig bedre dekning en samsung s6

 

LCD skjermer er omtrent like gode som OLED skjermer om de er gode og rett kalibrerte. Med en rett kalibrert LCD vs en rett kalibrert OLED er omtrent eneste forskjell at OLED skjermern har bedre sortnivå, en LCD vil aldri kunne matche sortnivået til en OLED skjerm.

 

PS: Galaxy S6 er blant de værste telefonene jeg har vært borti på dekning, så det er ikke rare sammenligningsgrunnlaget :p

 

 

 

 

 

Men mot amloed vil alle lcd virke noe blassere.

 

 

Dette irriterte meg litt da jeg gikk fra Samsung til LG, men så slo et meg litt at de supre virile fargene som amoled serverer kanskje ikke er så veldig naturlige.

 

 

 

 

 

Jeg syns skjermen er awsome. Men mot amloed vil alle lcd virke noe blassere. Men til å være lcd så er den veldig bra.

 

Samt dekningen er telefonen noe av det bedre jeg har vært borti. Får vesentlig bedre dekning en samsung s6

 

LCD skjermer er omtrent like gode som OLED skjermer om de er gode og rett kalibrerte. Med en rett kalibrert LCD vs en rett kalibrert OLED er omtrent eneste forskjell at OLED skjermern har bedre sortnivå, en LCD vil aldri kunne matche sortnivået til en OLED skjerm.

 

PS: Galaxy S6 er blant de værste telefonene jeg har vært borti på dekning, så det er ikke rare sammenligningsgrunnlaget :p

 

LCD kommer ALDRI til å kunne bli like bra som OLED

 

post-279327-0-91138000-1440184669_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg syns skjermen er awsome. Men mot amloed vil alle lcd virke noe blassere. Men til å være lcd så er den veldig bra.

 

Samt dekningen er telefonen noe av det bedre jeg har vært borti. Får vesentlig bedre dekning en samsung s6

LCD skjermer er omtrent like gode som OLED skjermer om de er gode og rett kalibrerte. Med en rett kalibrert LCD vs en rett kalibrert OLED er omtrent eneste forskjell at OLED skjermern har bedre sortnivå, en LCD vil aldri kunne matche sortnivået til en OLED skjerm.

 

PS: Galaxy S6 er blant de værste telefonene jeg har vært borti på dekning, så det er ikke rare sammenligningsgrunnlaget :p

LCD kommer ALDRI til å kunne bli like bra som OLED

Liker ikke oled. Dårlig hvitnivå. Ser skitten ut. Hadd note 4 og s6 og lg g flex 2. Gode farger da og klasseledende sort
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne eller vente på Z5... Hmm. Hva ville dere ha valgt? Kanskje litt dumt å spørre i denne tråden kanskje? ;-)

Bruker LG G4 nano eller mikro-SIM?

 

Jeg har lest om Z5 i dag da jeg er under snitt fornøyd med G4 etter å ha gått fra Nexus 6. Må vel se mer info om Z5 før man kan gjøre seg opp en mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...