Gå til innhold

Den store LG G4 tråden!


Anbefalte innlegg

Oppdaterte til 10 f nå og mistet mobildata noen som kan gi tips på hva jeg har glemt ?

Alt ser bra ut og mobidata er på men når jeg ser på "nettverk" så står det frakoblet under mobil nettverktillstand.

Noen som kan gi råd ?

 

10f ? OTA ? av det jeg vet så er vel 10d siste oppdateringen som kom til norske telefoner.

 

Får du ringt og tekstet ? 

Fungerer nett over wifi ?

Hvordan flashet du ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Oppdaterte til 10 f nå og mistet mobildata noen som kan gi tips på hva jeg har glemt ?

Alt ser bra ut og mobidata er på men når jeg ser på "nettverk" så står det frakoblet under mobil nettverktillstand.

Noen som kan gi råd ?

10f ? OTA ? av det jeg vet så er vel 10d siste oppdateringen som kom til norske telefoner.

 

Får du ringt og tekstet ?

Fungerer nett over wifi ?

Hvordan flashet du ?

Bruker lg flashol og oppdarterer via kdz fil.

Du finner alt du trenger på xda..

F oppdateringen skal gi bedre batteri ...

 

Alt bortsett fra mobildata virker som det skal...

Lenke til kommentar

 

 

Oppdaterte til 10 f nå og mistet mobildata noen som kan gi tips på hva jeg har glemt ?

Alt ser bra ut og mobidata er på men når jeg ser på "nettverk" så står det frakoblet under mobil nettverktillstand.

Noen som kan gi råd ?

10f ? OTA ? av det jeg vet så er vel 10d siste oppdateringen som kom til norske telefoner.

 

Får du ringt og tekstet ?

Fungerer nett over wifi ?

Hvordan flashet du ?

Bruker lg flashol og oppdarterer via kdz fil.

Du finner alt du trenger på xda..

F oppdateringen skal gi bedre batteri ...

 

Alt bortsett fra mobildata virker som det skal...

 

Merkelig, i første omgang tenkte jeg kanskje radio hadde blitt corrupt (tror det heter radio) men da hadde vel ikke telefonsamtaler fungert.

 

Da har jeg nok ikke noe andre forslag enn de du kan komme på, cache wipe, reflash, legge inn innstillinger på nytt etc

Lenke til kommentar

Må nok bite i støvet og sende min kjære G4 på service:(  

er så mange feil på den:(

 

1. tregheter i chrome.  på dinside,vg og andre store sider lugger det veldig når jeg skroller spessielt når jeg har glemt å lukke alle åpne programmerl

 

2. noe dårlig lyd med musikk.  mørkere lyd en andre g4 jeg har testet

 

3. VELDIG dårlig batteri.  startet dagen med 90 prosent- når jeg kom hjem nå hadde jeg 36 igjen.  det med relativt lite bruk men koblet til smartklokke.

Lenke til kommentar

Må nok bite i støvet og sende min kjære G4 på service:(  

er så mange feil på den:(

 

1. tregheter i chrome.  på dinside,vg og andre store sider lugger det veldig når jeg skroller spessielt når jeg har glemt å lukke alle åpne programmerl

 

2. noe dårlig lyd med musikk.  mørkere lyd en andre g4 jeg har testet

 

3. VELDIG dårlig batteri.  startet dagen med 90 prosent- når jeg kom hjem nå hadde jeg 36 igjen.  det med relativt lite bruk men koblet til smartklokke.

 

 

:( Satser på at de fikser/swapper den  :w00t:

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Gjorde en reflash i går og alt virker som det skal nå :-)

 

Det jeg kan si så langt om oppdateringen til 10f er at telefonen virker raskere og alt flyter veldig lett.

Varme problemene jeg hadde med 10d er omtrent borte og batteri tiden virker mye bedre..

Skal gi dere mere om noen dager da den trenger noen ladninger til først...

Så langt ser det veldig bra ut og minner litt om z3.

Lenke til kommentar

 

 

Gjorde en reflash i går og alt virker som det skal nå :-)

 

 

Mulig dumt sprørsmål, men hvorfor kommer ikke slike "oppdateringer" fra LG selv? de har jop allt å tjene på at G4 funker best mulig.

 

 

LG har tenkt å hoppe rett til MM eller Android 6.0 derfor de ikke har kommet med oppdateringer, av det jeg har skjønt, er en del som sier at 10f tilsvarer den europeiske 10d releasen, men ikke siter meg på det, og det at Jan-otto opplever en bedre telefon igjen tyder på noe annet. 

Lenke til kommentar

Selv om det technicality høres merkelig ut i mine ører kan det være sant.

Det jeg merket var at 10a var grusom, b og c litt bedre og d sånn nogenlunde med noe varmeutvikling spesielt ved bruk av skype.

 

På 10f er varmen omtrent borte når du bruker skype.

 

En ting jeg har lært er at etter oppdatering så må dere sette telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger...

 

At jeg har fått doblet min batteritid i forhold til 10a tror jeg trygt jeg kan si....

Lenke til kommentar

Selv om det technicality høres merkelig ut i mine ører kan det være sant.

Det jeg merket var at 10a var grusom, b og c litt bedre og d sånn nogenlunde med noe varmeutvikling spesielt ved bruk av skype.

 

På 10f er varmen omtrent borte når du bruker skype.

 

En ting jeg har lært er at etter oppdatering så må dere sette telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger...

 

At jeg har fått doblet min batteritid i forhold til 10a tror jeg trygt jeg kan si....

 Antar du mener 10d euro = 10f Aus ? Som jeg sa ikke siter meg på det, ikke sikkert.

Men at LG har planer om å ha MM/Android 6.0 som neste oppdatering er jeg nesten skråsikker på.

 

Sendte deg pm forresten :) Ikke hørt tilbake, lurte på om du kunne poste 10f kilden din, for hadde ikke mye hell i å finne den innpå xda

Lenke til kommentar

 

Det er ikke så rart at du ikke finner det. 10d er 10f selv om det ikke står i About. LG er flinke til å forvirre.

 

Ok, da er det ikke bare meg som sier det, da venter jeg på MM

 

 

Så din PM nå men her har du link : http://forum.xda-developers.com/g4/general/guide-lg-g4-stock-firmware-to-stock-kdz-t3107848

 

Jeg har H818P dual sim dere har vel 815 vil jeg tro ?

Uansett er det veldig lett og fort gjort å oppdatere via kdz uten å roote telefonen bare å laste ned LG flash tool.

10f er siste versjon for 818 p og er fra Korea men den har norsk språkpakke og LG skriver at de har forbredet batteritiden i oppdateringen noe som merkes....

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke så rart at du ikke finner det. 10d er 10f selv om det ikke står i About. LG er flinke til å forvirre.

 

Ok, da er det ikke bare meg som sier det, da venter jeg på MM

 

 

Så din PM nå men her har du link : http://forum.xda-developers.com/g4/general/guide-lg-g4-stock-firmware-to-stock-kdz-t3107848

 

Jeg har H818P dual sim dere har vel 815 vil jeg tro ?

Uansett er det veldig lett og fort gjort å oppdatere via kdz uten å roote telefonen bare å laste ned LG flash tool.

10f er siste versjon for 818 p og er fra Korea men den har norsk språkpakke og LG skriver at de har forbredet batteritiden i oppdateringen noe som merkes....

 

 

Da husket jeg rett ja, det var du som hadde dual sim versjonen

Lenke til kommentar

Ja før dere prøver å flashe må dere finne den rette modellen.

N er for kina har jeg forstått , p er for resten av asia og europa.

818 er dual sim mens 815 er singel sim.

Amerika har andre nummer...

LG har jo en app som heter LG phone info så det bør ikke være noe problem.

På min står det at siste offisielle versjon er 10d mens det står at telefonen kjører stolen information from Korea.

 

Uansett i change log for 10f dual sim står det att batteritid er forbredet noe som helt klart stemmer for meg.

Dette er første gang jeg ikke lader om dagen...

Lenke til kommentar

Ønsker å kjøpe denne som julegave til meg selv, men når jeg ser hvor dårlig batteriet er blir jeg skeptisk. På min Nexus 5 ble det også oppgitt laber batteritid, men den tok seg opp etter hvert. Gikk 3 dager mellom hver lading.

 

Avhenger av bruk, men på nexus 5 så har du ikke det store valget heller da, siden det ikke er byttbart batteri. Her kan du det, ikke det beste argumentet, men er heller ikke selger så vi lar det gå :)

Jeg har egentlig ikke forsøkt å finne ut av hvor langt jeg kan strekke den, men tror ikke hadde hatt problemer med 2-3 dager altså, igjen. Avhenger virkelig av bruksmønster. 

Lenke til kommentar

 

Ønsker å kjøpe denne som julegave til meg selv, men når jeg ser hvor dårlig batteriet er blir jeg skeptisk. På min Nexus 5 ble det også oppgitt laber batteritid, men den tok seg opp etter hvert. Gikk 3 dager mellom hver lading.

 

Avhenger av bruk, men på nexus 5 så har du ikke det store valget heller da, siden det ikke er byttbart batteri. Her kan du det, ikke det beste argumentet, men er heller ikke selger så vi lar det gå :)

Jeg har egentlig ikke forsøkt å finne ut av hvor langt jeg kan strekke den, men tror ikke hadde hatt problemer med 2-3 dager altså, igjen. Avhenger virkelig av bruksmønster. 

 

Bruken min er nok mindre enn hos de fleste andre her tror jeg :). Ringer skjelden, skriver skjelden, men kunne likt å ha et skikkelig kamera på mobilen. Dessuten ser den skikkelig flott ut. Mulig G3 hadde vært nok for meg.

Lenke til kommentar

Har nå fått testet telefonen med den siste oppdateringen koreanske 10f for 818p med følgende resultat :

 

Skjerm på (sot) ca 6-8 timer noe som er en klar forbedring fra 10d og gjør at telefonen har fått brukbar batteritid.

Avslått bruker batteriet ca 1,5% batteri i timen noe en må si er godkjent.

Menyer flyter bra og jeg har ikke opplevd noen problemer så en bra oppdatering fra LG.

Nå mangler det bare å få åpnet bootladeren så vi kan legge inn full custom rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...