Gå til innhold

The Witcher 3-utvikler tror ikke de får til høyere oppløsning på Xbox One


Anbefalte innlegg

 

 

Det er vel slik at grafikken blir bedre på pc også? Hvis oppløsningen er den eneste forskjellen blir jeg nok skuffet :(

 

Nope, PC-utgaven har blitt degradert pga konsollene. CD Project skylder på at de har en kodebase og ikke har tid til å teste flere og at det er derfor PC-utgaven har like dårlig grafikk, men jeg mistenker skitne konsollpenger fra enten MS eller Sony (eller begge) for at "Next gen" ikke skal se ekstremt utdatert ut.

 

PS:(PC-utgaven har NVIDIA HairWorks da! :p )

 

Kilde:

 

http://www.gamepressure.com/e.asp?ID=51

Tja. Trur kansje du leser litt mykje inn i det han seier. Han sa strengt tatt kun at teksturane og shaderane er dei samme. Med andre ord er det kun pre/post-prosessering som eventuelt kan bli bedre på PC. Han sa vel og merke at PC-en kunne skilte med ei bedre oppløysing, med tanke på at PS4 køyrer spelet i 1080p antar eg dette betyr at dei har laga teksturane med 2k og 4k i tankane.

 

NB: Når eg seier pre/post-prosessering tenker eg på ting som supersampling, AA o.l. Dette har kansje ikkje eit like stort impact som ein meir avansert lyssetting's shader eller skyggelegging's shader, men utgjere fortsatt ein forbedring so lenge teksturane i utganspunktet held ein høg kvalitet. Man har jo Nvidia's DSR og eventuelt tilsvarande funksjon frå AMD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

PC - HDMI - TV - gamepad.

 

Enkelt.

 

hehe ikke hvis man er gift!

Men poenget mitt er at jeg har sittet alltid og chanta "PC MASTER RACE" som flere gjør i tråden her, men forskjellen i spill idag er virkelig ikke så stor, og det er rimelig digg å spille slike spill på storskjerm og anlegg. Veldig få tror jeg som har mulighet til å kable opp pcen opp mot tven i stua.

 

Sitter faktisk med Asus 27" ROG Swift skjerm men likevel vil jeg heller foretrekke tven og sofaen. Å få litt mer skinnende teksturer og mer antialiasing er ikke alt lenger.

 

 

Nei vel? Jeg er gift, og kona setter mye mer pris på HTPCen, som er stille, multifunksjonell og brukbar for henne også, istedet for det bråkete, stygge rakkelverket av en 360 som er mye mer stress å gjemme bort i TV-benken.

 

AtW

 

 

Må være en greit habil og kompakt HTPC om den skal kjøre The Witcher vel og samtidig har WAF-faktor :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Veldig knapp forskjell. Sitter med en ultra specca maskin hjemme men vurderer faktisk å kjøpe Witcher 3 til PS4 istedet og nyte det på 65" og surroundanlegg ;)

Den type spill egner seg også best med håndkontroll med analoge bevegelser.

 

 

Kan man ikke gjøre dette med PC og?

Lenke til kommentar

 

 

 

PC - HDMI - TV - gamepad.

 

Enkelt.

 

hehe ikke hvis man er gift!

Men poenget mitt er at jeg har sittet alltid og chanta "PC MASTER RACE" som flere gjør i tråden her, men forskjellen i spill idag er virkelig ikke så stor, og det er rimelig digg å spille slike spill på storskjerm og anlegg. Veldig få tror jeg som har mulighet til å kable opp pcen opp mot tven i stua.

 

Sitter faktisk med Asus 27" ROG Swift skjerm men likevel vil jeg heller foretrekke tven og sofaen. Å få litt mer skinnende teksturer og mer antialiasing er ikke alt lenger.

 

 

Nei vel? Jeg er gift, og kona setter mye mer pris på HTPCen, som er stille, multifunksjonell og brukbar for henne også, istedet for det bråkete, stygge rakkelverket av en 360 som er mye mer stress å gjemme bort i TV-benken.

 

AtW

 

 

Må være en greit habil og kompakt HTPC om den skal kjøre The Witcher vel og samtidig har WAF-faktor :p

 

 

Spesielt kompakt må den jo ikke være, iogmed at de felste må ha ca en forsterkebredde med plass uansett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Etter maxwell er lansert kan en jo bygge et meget kapabelt ITX setup til gaming da Nvidia GTX 970 kommer i ITX format. Så størrelse burde ikke være det største problemet lenger. Ellers har en jo særdeles kompakte alternativ som Asus ROG GR8. Spill maskinen trenger ikke være noe større enn en konsoll lenger :) 

Lenke til kommentar

Så lenge man ikke lager en dårlig PC-port vil man alltid få mulighet til bedre grafikk på PC i varierende grad. Det som er spørsmålet er hvor mye bedre/kostbar PC må du ha for å få det merkbart bedre grafikk enn eks. PS4. Ikke målbart bedre aka "Digital Foundry" ol. men noen som gjør at du vil se "wow dette var mye bedre ja".

 

Jeg gidder ikke bruke masse penger på å oppgradere mitt X58/HD6950 bare for å få litt bedre grafikk enn konsoll på multiplattform spill nå. Da spiller jeg det heller på PS4 som er en mer optimalisert plattform ift. utnyttelsesgraden av hardware på multiplattformspill. Vi ser jo at det fortsatt er slik at konsollene styrer mye av showet ift. hvor bransjen legger seg på grafikk så lenge det er multiplattform.

Den dagen jeg oppgraderer PCen (en tid etter Skylake kanskje), så får man se hva som er tilgjengelig. Per i dag har jeg lite behov for å oppgradere. Jeg synes også ærlig talt at alt utenom mobile/bærbare plattformer har vært kjedelig og det har skjedd lite ift. teknologisk utvikling i en haug av år nå. Det er første gang jeg har følt at 6-7 år gammel CPU/HK og 4-5 år gammelt middels skjermkort gjør en god nok jobb ennå. SSD har vært det eneste spennende som har skjedd siden jeg kjøpte ny plattform ellers lite å rope hurra for.

Savner en rivende ytelsesmessig utvikling på stasjonærsiden.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud for noen diskusjoner som foregår her. Slik jeg ser det så er dere voksne menn som sitter å diskuterer hva dere foretrekker. Ikke nok med det, men dere skal faktisk overbevise alle andre om at deres måte er best.

 

Og for ordens skyld så tror jeg det er viktig at jeg påpeker at jeg synes dette er komisk.

 

*Usignert fordi kallenavnet mitt står der oppe ^^^.*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud for noen diskusjoner som foregår her. Slik jeg ser det så er dere voksne menn som sitter å diskuterer hva dere foretrekker. Ikke nok med det, men dere skal faktisk overbevise alle andre om at deres måte er best.

 

Og for ordens skyld så tror jeg det er viktig at jeg påpeker at jeg synes dette er komisk.

 

*Usignert fordi kallenavnet mitt står der oppe ^^^.*

 

Du fortjener fler likes. "Kona lar meg spille PC hjemme i stua, den koster forresten mer enn en PS4, men jeg er kjempefornøyd med oppløsningen" hahahhahah shiiiit, noen folk liksom.

 

Synes det er komisk selv, det er lættis egentlig.

Lenke til kommentar

 

 

Spoiler: spillet kommer til å se bra ut på alle tre plattformer.

 

Spoiler, det kommer til å se best ut på PC.

 

AtW

 

 

Veldig knapp forskjell. Sitter med en ultra specca maskin hjemme men vurderer faktisk å kjøpe Witcher 3 til PS4 istedet og nyte det på 65" og surroundanlegg ;)

Den type spill egner seg også best med håndkontroll med analoge bevegelser.

Du er bare en HDMI kabel og en USB-mottaker for xbox/ps controlleren fra å gjøre det MED de kortere load-tidene og bedre grafikken du får på PC.

Jeg hadde Xbox360 og PS3 men begge to er lånt bort nå etter at jeg innså at jeg kunne sitte i sofaen foran TVen med xbox kontrolleren og spille på PC'en.

Endret av Ralzar
Lenke til kommentar

Tja vi som er litt over snittet interessert i spill og grafikk så. Mange vil nok ikke like å sitte med en pc i stua når et nytt spill kommer som sliter eventuelt med en dårlig port, grafiske bugs og andre snedige fenomener som kan dukke opp når du spiller på pc. Om man ikke har snøring så vet de heller ikke hva de skal gjøre for å løse problemene.

 

Enkelheten med en konsoll selger. Du vet at du får en skreddersydd opplevelse som fungerer start til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...