Gå til innhold

SNIKTITT: Apple MacBook


Anbefalte innlegg

 

Apple er design og en OS som ser lekker ut... visuelt opplevelse i 5 minutter...

 

Og for det skal du betale 10x mer for en bærbar-PC enn hva andre tilsvarende bærbare-PC koster... Apple er en PC... de liker bare å få folk til å tro at de ikke er en PC for da vil folk betale mye mer from nesten samme produkt.

 

Hardware-messig er alt med apple det samme som alle andre, men med en dyrere innpakning som man betaler mye mer for under ekstremt god markedsføring... jenter liker apple fordi de er lette å forføre av gode selgere... softwaremessig kunne man installert OS X Yosemite på hvilken som helst PC og hadde det taklet å være kompatibelt med alt hadde det vært bedre enn windows.

 

På en maskin Apple selger for 12000 kr tjener de omlag 10000 kr. Spec-messig kunne man kjøpt en bærbar-PC til 5000 kr.

 

Så gjør det litt enklere for deg selv og sleng frem linken til 5000 kroners maskinen som slår knockout på en hvilken som helst Macbook.

 

Kom igjen! Vi venter!

 

 

Det er mulig du venter, men vi andre er faktisk klar over at man ikke får "en hvilken som helst macbook" til 12000kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Apple er design og en OS som ser lekker ut... visuelt opplevelse i 5 minutter...

 

Og for det skal du betale 10x mer for en bærbar-PC enn hva andre tilsvarende bærbare-PC koster... Apple er en PC... de liker bare å få folk til å tro at de ikke er en PC for da vil folk betale mye mer from nesten samme produkt.

 

Hardware-messig er alt med apple det samme som alle andre, men med en dyrere innpakning som man betaler mye mer for under ekstremt god markedsføring... jenter liker apple fordi de er lette å forføre av gode selgere... softwaremessig kunne man installert OS X Yosemite på hvilken som helst PC og hadde det taklet å være kompatibelt med alt hadde det vært bedre enn windows.

 

På en maskin Apple selger for 12000 kr tjener de omlag 10000 kr. Spec-messig kunne man kjøpt en bærbar-PC til 5000 kr.

 

Så gjør det litt enklere for deg selv og sleng frem linken til 5000 kroners maskinen som slår knockout på en hvilken som helst Macbook.

 

Kom igjen! Vi venter!

 

 

Det er mulig du venter, men vi andre er faktisk klar over at man ikke får "en hvilken som helst macbook" til 12000kr.

 

 

Du får Macbook fra i underkant av kr. 9000,- til ei middels månedslønn. Velg gjerne den kjipeste og sleng frem linken til 5000 kroners maskinen som er overlegen. Unntaket er standard Macbook Pro 13" som i utgangspunktet ikke lenger burde eksistert.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

 

 

 

Apple er design og en OS som ser lekker ut... visuelt opplevelse i 5 minutter...

 

Og for det skal du betale 10x mer for en bærbar-PC enn hva andre tilsvarende bærbare-PC koster... Apple er en PC... de liker bare å få folk til å tro at de ikke er en PC for da vil folk betale mye mer from nesten samme produkt.

 

Hardware-messig er alt med apple det samme som alle andre, men med en dyrere innpakning som man betaler mye mer for under ekstremt god markedsføring... jenter liker apple fordi de er lette å forføre av gode selgere... softwaremessig kunne man installert OS X Yosemite på hvilken som helst PC og hadde det taklet å være kompatibelt med alt hadde det vært bedre enn windows.

 

På en maskin Apple selger for 12000 kr tjener de omlag 10000 kr. Spec-messig kunne man kjøpt en bærbar-PC til 5000 kr.

 

Så gjør det litt enklere for deg selv og sleng frem linken til 5000 kroners maskinen som slår knockout på en hvilken som helst Macbook.

 

Kom igjen! Vi venter!

 

 

Det er mulig du venter, men vi andre er faktisk klar over at man ikke får "en hvilken som helst macbook" til 12000kr.

 

 

Du får Macbook fra i underkant av kr. 9000,- til ei middels månedslønn. Velg gjerne den kjipeste og sleng frem linken til 5000 kroners maskinen som er overlegen. Unntaket er standard Macbook Pro 13" som i utgangspunktet ikke lenger burde eksistert.

 

 

For det første krevde du at Andante skulle finne en maskin til 5000kr om slår knockout på en hvilken som helst macbook. Det må i såfall inkludere samtlige modeller, inklusive de til langt over 20k. Hvis ikke er det ikke "hvilken som helst macbook". Her bruker du en hersketeknikk som går på å være omtrentlig med din egen argumentasjon og kreve at opponenten din skal være presis.

 

Og hvor fikk du det fra at noen skulle slå "knockout"? Det var ikke det han skrev. Her bruker du hersketeknikken som går på å utvide opponentens argumentasjon til å gjelde mer enn den faktisk gjorde.

 

For min del kan du ikke avkreve meg svar på noe noen andre har påstått. Her bruker du hersketeknikken å polarisere debatten. Du utelukker at det finnes mer enn to måter å se saken på, og basert på dette setter du folk i bås fordi alle som ikke omfavner ditt syn på saken da automatisk kan stilles til ansvar for alt andre måtte mene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bla bla bla... Ikke gjør det så komplisert. Jeg etterlyste bare en link til den maskinen til 5000 kroner som matcher en Macbook. Hvilken Macbook man velger er irrelevant. Ta gjerne den billigste.

 

Den 5000 kroners maskinen har i årevis vært en gjenganger i slike diskusjoner, men linken har enda ikke dukket opp.

Lenke til kommentar

Bla bla bla... Ikke gjør det så komplisert. Jeg etterlyste bare en link til den maskinen til 5000 kroner som matcher en Macbook. Hvilken Macbook man velger er irrelevant. Ta gjerne den billigste.

 

Den 5000 kroners maskinen har i årevis vært en gjenganger i slike diskusjoner, men linken har enda ikke dukket opp.

 

Microsoft Surface Pro 3 (4895,-)

 

64GB SSD

2160 x 1440 Touch

Haswell

HD 4200

0.8 kg

Alumium

9 timer batteri

 

vs

 

MacBook Pro (10 790,-)

 

500GB HDD

1200 x 800

Ivy Bridge

HD 4000

2.06 kg

7 timer batteri

 

Take your pick. :p

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For det første krevde du at Andante skulle finne en maskin til 5000kr om slår knockout på en hvilken som helst macbook. Det må i såfall inkludere samtlige modeller, inklusive de til langt over 20k. Hvis ikke er det ikke "hvilken som helst macbook". Her bruker du en hersketeknikk som går på å være omtrentlig med din egen argumentasjon og kreve at opponenten din skal være presis.

 

 

Det slår en tilfeldig leser at å inkludere også dyrere Mac'er ikke forenkler jobben...?

 

Nå var Andante spesifikk i sin påstand:

 

På en maskin Apple selger for 12000 kr tjener de omlag 10000 kr. Spec-messig kunne man kjøpt en bærbar-PC til 5000 kr.

 

Det kan vanskelig leses anderledes enn at hans 5000 kroners bærbare-PC "Spec-messig" matcher en maskin Apple selger for 12000.

 

Så får de som bryr seg krangle om det er slik.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Bla bla bla... Ikke gjør det så komplisert. Jeg etterlyste bare en link til den maskinen til 5000 kroner som matcher en Macbook. Hvilken Macbook man velger er irrelevant. Ta gjerne den billigste.

 

Den 5000 kroners maskinen har i årevis vært en gjenganger i slike diskusjoner, men linken har enda ikke dukket opp.

 

Microsoft Surface Pro 3 (4895,-)

 

64GB SSD

2160 x 1440 Touch

Haswell

HD 4200

0.8 kg

Alumium

9 timer batteri

 

vs

 

MacBook Pro (10 790,-)

 

500GB HDD

1200 x 800

Ivy Bridge

HD 4000

2.06 kg

7 timer batteri

 

Take your pick. :p

 

 

Ingen tvil om hva jeg hadde valgt. Ingen av dem :p

 

Men så nevnte jeg da også litt lenger oppe at standardversjonen av Macbook Pro 13" ikke var noen kandidat da den strengt tatt lever langt på overtid og ikke lenger burde eksistert. Ser at jeg kunne vært tydeligere på det.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Her banner man visstnok i Apple-kjærka... poenget er at Apple tar seg veldig godt betalt for noe som ikke er spesielt mye bedre bortsett fra at det ser penere ut... og litt mindre brukervennlig... opp med humøret folkens!

 

 

 

Lenovo G710 17.3" HD+

 

4,444 kr

https://www.komplett.no/lenovo-g710-173-hd/817318#!tab:extra

 

En skjerm man faktisk kan arbeide på

Intel Core i5 (4. generasjon) 4210M / 2.6 GHz Max Turbo-hastighet

3.2 GHz

6 GB 1600 MHz

Intel HD Graphics 4600

500 GB HDD / 5400 opm

Inntil 5 timer

MacBook 13-tommer: 2,5 GHz Spesifikasjoner
  • 2,5 GHz tokjerners Intel Core i5
  • Turbo Boost opptil 3,1 GHz
  • 4 GB 1600 MHz-hukommelse
  • 500 GB harddisk (5400 rpm)1
  • Intel HD Graphics 4000
  • Innebygd batteri (7 timer)2
  • Multi-Touch-styreflate

Lenovo har 2 timer dårligere battertid, men mye større skjerm, litt raskere prosesser, mer minne, bedre grafikk, men ikke OS X. Lenovo er litt mer tykk og maskulin. Om man snakker valuta for pengene får man mer får Lenovo'n. Ingen av disse duger til spilling. 17" kan man bare glemme med MacBook, her skal man betale mest mulig for minst mulig. 15" opp mot 20-lapper er en vits.

Nå ville ikke jeg valgt noen av disse til å gjøre mesteparten av dataarbeidet, for da hadde jeg heller investert 10,000 i en stasjonær-PC.

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne en 17" med en 13" og avskrive det med at "Lenovo er litt mer tykk og maskulin". Du argumenterer for kjøp av traktor til noen som er ute etter en sportsbil. Det burde være åpenbart for de fleste at mindre formfaktor og batteritid faktisk er noe man betaler for i form av ytelse / pris. Batteritiden, vekten og størrelsen gjør at disse to maskinene overhodet ikke er sammenlignbare

 

Jeg forstår at å oppsøke tråder om apple ikke er for personer med svakt hjerte og kort lunte, men et minimum av fornuft må da være å forvente

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

 

...

 

La oss ta en enkelt regnestykke. Du sier at prisforskjellen er på 4.000. Hvis man sier at levetiden er tre år, bare for å være rettferdig. Antagelig kan på en Dell og en MacBook vare enda lenger, så blir prisforskjellen mellom disse to produktene på drøyt tre kroner pr dag. Det skal ikke mye driftstans til før den forskjellen er spist opp. For en bedrift kan det være svært avgjørende.

 

Selv om Apple legger mye i design og gjør maskinene svært behagelige å bruke, er ikke innmaten mer stabil enn den jevne PC. Når jeg ser på servicehistorikken min på Eplehuset er jeg alt annet enn imponert.

Lenke til kommentar

, som kun appellerer til luksus-andelen av privatbrukere som ønsker noe pent og lukrativt å se på. :wee:

 

Er du helt fjern? Ultraportabiliteten er gull for alle som er på farten, i jobb og privat. Om man sånn sett er bedre tjent med en Air er et annet spørsmål, men den er jo også egentlig bare et pent og lukrativt moteprodukt ... right?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

hva er poenget med å ha en 4.5Ghz monster og grafikk i en 12" ultra tynn laptop?

 

 

 

Sukk, nei si dét ...

 

 

jeg spurte først

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...