Gå til innhold

SNIKTITT: Apple MacBook


Anbefalte innlegg

 

En bærbar PC til 16k? Kunne jo lett investert i andre komponenter til samme pris og løst samtlige big bangs mysterier på to minutter.

 

Gratulerer med et svært gjennomtenkt og intelligent innlegg.

 

 

Skremmende om du ikke så sarkasmen. Du skal være ganske naiv om du er fornøyd med 1,2 GHz i en bærbar som koster 16k.

Endret av U1ven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

 

 

En bærbar PC til 16k? Kunne jo lett investert i andre komponenter til samme pris og løst samtlige big bangs mysterier på to minutter.

 

Gratulerer med et svært gjennomtenkt og intelligent innlegg.

 

 

Skremmende om du ikke så sarkasmen. Du skal være ganske naiv om du er fornøyd med 1,2 GHz i en bærbar som koster 16k.

 

 

vet ikke hvem som er trangsynt her altså...

Lenke til kommentar

 

Skremmende om du ikke så sarkasmen. Du skal være ganske naiv om du er fornøyd med 1,2 GHz i en bærbar som koster 16k.

 

 

Utrolig nok så dreier det seg ikke alltid om GHz. Ei heller om pris.

 

 

Da kan en jo spørre seg hva det dreier seg om...

Endret av U1ven
Lenke til kommentar

En bærbar PC til 16k? Kunne jo lett investert i andre komponenter til samme pris og løst samtlige big bangs mysterier på to minutter.

15.790 er for oppgradert CPU (1,2 GHz og 512 GB PCIe SSD)

 

Disse maskinene begynner på 12.590 (1,1 GHz og 256 GB PCIe SSD).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva er poenget med å ha en 4.5Ghz monster og grafikk i en 12" ultra tynn laptop?

 

hvis du ikke har sett propaganda filmen til apple om maskinen, burde du se den, den forklarer hvorfor denne maskinen er noe annet enn de 1.2ghz maskinene elkjøp kaster etter deg

Lenke til kommentar

hva er poenget med å ha en 4.5Ghz monster og grafikk i en 12" ultra tynn laptop?

 

hvis du ikke har sett propaganda filmen til apple om maskinen, burde du se den, den forklarer hvorfor denne maskinen er noe annet enn de 1.2ghz maskinene elkjøp kaster etter deg

 

Det finnes ting imellom en 1.1 ghz dual core og et 4.5 ghz "Monster"

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

hva er poenget med å ha en 4.5Ghz monster og grafikk i en 12" ultra tynn laptop?

 

hvis du ikke har sett propaganda filmen til apple om maskinen, burde du se den, den forklarer hvorfor denne maskinen er noe annet enn de 1.2ghz maskinene elkjøp kaster etter deg

 

Det finnes ting imellom en 1.1 ghz dual core og et 4.5 ghz "Monster"

 

AtW

 

 

klart det, men den er jo i tilegg vifteløs, og da vil det være begrensninger. uansett så ser jeg ikke behovet for noe raskere cpu i en slik type maskin

Lenke til kommentar

 

 

hva er poenget med å ha en 4.5Ghz monster og grafikk i en 12" ultra tynn laptop?

 

hvis du ikke har sett propaganda filmen til apple om maskinen, burde du se den, den forklarer hvorfor denne maskinen er noe annet enn de 1.2ghz maskinene elkjøp kaster etter deg

 

Det finnes ting imellom en 1.1 ghz dual core og et 4.5 ghz "Monster"

 

AtW

 

 

klart det, men den er jo i tilegg vifteløs, og da vil det være begrensninger. uansett så ser jeg ikke behovet for noe raskere cpu i en slik type maskin

 

 

Jada, det blir en oppveining mellom mange faktorer, der ytelse er en av de, men det er lov å argumentere litt innefor sakelighetens rammer allikevel :) (selv når ikke nødvendigvis alle andre gjør det)

 

AtW

Lenke til kommentar

sorry mac, men ser ikke helt "wow-faktoren". Jeg ser et produkt som borsett fra litt oppgradert maskinvare har samme utseende som modellene før. det nærmeste jeg har vært en "wow-faktor" den siste tiden er et sarkastisk "wow" for de avrundede kantene til Samsung Galaxy S6 Edge

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er ikke noe wow, med at den er så usakelig tynn, lett, batteriteknologien, taster, trackpad, design, vifteløs, hovedkort, èn plugg med flere greier inni?

sikkert enda bedre i virkeligheten som apple produkter pleier å være.

 

denne maskinen er ikke noe for meg, ikke noe jeg kunne ha tenkt meg, men det er kun pga for liten skjerm.

Lenke til kommentar

 

Hvordan yter disse prosessorene? Synes de virker lovlig svake. Men de holder jo om man skal skrive notater, e-post og surfe.

De yter typisk 20% lavere enn xwell-U prosessorene. http://www.pcper.com/reviews/Processors/Intel-Core-M-5Y70-Review-and-Performance-Testing-Broadwell-Y/CineBench

 

Jepp, og med en 3. del av strømforbruket.

15W på Haswell-U og 4,5W på Core M basert på Broadwell.

 

Disse nye MacBook maskinene er heller ikke maskiner for brukere som trenger mye CPU-ytelse, for vanlig "kontor" bruk, vanlig hjemmebruk og bruk på reise tipper jeg ytelsen er mer enn god nok.

Lenke til kommentar

 

Hadde holdt med 1920x1200 på denne, så hadde den nok også matchet de 12 timene en MBA 13 kan holde det gående. Må si jeg er litt skuffet.

Derfor jeg liker dell sine XPS 13. Der kan du velge full HD panel fremfor super high res skjerm. Du får vel en 2 timer pluss mer batteritid. XPS 13 har 16:9 og ikke 16:10.

 

Jeg må ha OSX og mulighet for windows, dessuten så burde 16:10 bli standarden igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...