Gå til innhold

TEST: Microsoft Wireless Display Adapter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på, hvordan vli dette fungerer mtp stasjonær PC mot TV?

Tenker da både med avspilling av video/lyd, og evt spilling.

 

Vil det være for mye latency over dette ved kloning av skjerm, eller andre begrensninger? (1080p@60)

 

Synes testen var litt tynn, og at det var et vel snevert miljø som ble testet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste nye TV-er har innebygget støtte for MiraCast (Samsung: AllShare, Sony: Screen Mirroring, Phillips: Wi-Fi Miracast, LG: Miracast?/Intel® WiDi, Panasonic VIERA MiraCast). Tilbyr Microsoft Wireless Display Adapter noe som helst utover dette?

 

Dessuten strømmer Chromcast direkte til dingsen utenom PC-en eller mobilen, noe som skaper mye mindre datatrafikk. Derfor er vel Microsoft sin dings først og fremst for de som ikke har innebygget Miracast i TV-en, og det er nødvendigvis ikke samme markede som ChromCast henvender seg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apples produkter har heller ikke støtte for Wirelsess Display Adapter, men bruker sin egen standard AirPlay.

Det er vel ikek noen bombe at Apple bruker sin egne, proprietære løsning.

 

 

På hvilken måte er AirPlay mer proprietær enn hva Chromecast er? Apple tilbyr riktignok ingen offisiell støtte for AirPlay på annet enn Apple sine egne produkter, men det har jo fint lite med hvorvidt en teknologi er proprietær eller ikke. Microsoft Exchange er også proprietær selv om de tilbyr øvrige plattformer og løsninger å lisensiere Exchange og Exchange ActiveSync-støtte fra Microsoft osv.. Chromecast er etter hva jeg forstår per i dag en lukket og proprietær løsning fra Google?

 

 

 

 

Etter å ha lest testen satt jeg igjen som et lite spørtsmålstegn da jeg synes "testen" på mange måter var slett og det var et par ting i artikkelen jeg stusset over.

 

Men om du spiller video blir mobilskjermen sort, mens bildet vises på TV-en.

Jeg vedder en tier på at dette er en begrensning som ligger i Android og ikke noe Microsoft eller strømmepinnen kan lastes for.

 

 

Apples produkter har heller ikke støtte for Wirelsess Display Adapter, men bruker sin egen standard AirPlay.

Det er vel ikek noen bombe at Apple bruker sin egne, proprietære løsning.

 

Adapteren fra Microsoft er en erstatning for HDMI-kabelen, og har ikke egne apper, slik Apple-TV og Amazons Fire TV Stick har.

Dette er vel ikke helt riktig. Airplay er jo bakt inn i operativsystemet og en kan bruke Air Play fra hvilken som helst app/program på iDingsen din.

 

Chromecast er vel den eneste av de tre store strømmepinnene/strømmeløsningene (Chromecast, Windows wireless display adapter og dingser med Airplay) som krever at løsningen brukes med godkjente programmer/apper. Apple TV og Windows wireless display adapter gir jo mulighet til å strømme hele skjermbilde, noe som kan være en stor fordel i flere tilfeller.

Du kan strømme hele skjermbilde med chromcast også. Apple play går via mobilen når du strømmer visse typer media, no som suger mega! microsoft adaptere fungerer fint, men støtter ikke 5ghz. da blir det problematisk når persjonen som tester adapteret har Crap 2,4ghz.

 

Av alle strømme adapterne som finnes er uten tvil chromecast best.

 

 

 

Hvorfor føler du at Chromecast uten tvil er den beste løsningen? Eneste fordelen jeg ser med Chromecast per i dag er bredere plattformstøtte, for utenom det så er muligheten for speiling av skjermbilde ymse og kvaliteten ser ikke ut til å være bedre enn hva de øvrige løsningene tilbyr? Ikke har de fått på plass noen "audio-only" løsning enda heller så det er foreløpig kun forbeholdt HDMI på TV / skjerm.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest testen satt jeg igjen som et lite spørtsmålstegn da jeg synes "testen" på mange måter var slett og det var et par ting i artikkelen jeg stusset over.

 

 

Men om du spiller video blir mobilskjermen sort, mens bildet vises på TV-en.

 

Jeg vedder en tier på at dette er en begrensning som ligger i Android og ikke noe Microsoft eller strømmepinnen kan lastes for.

 

 

Apples produkter har heller ikke støtte for Wirelsess Display Adapter, men bruker sin egen standard AirPlay.

 

Det er vel ikek noen bombe at Apple bruker sin egne, proprietære løsning.

 

Adapteren fra Microsoft er en erstatning for HDMI-kabelen, og har ikke egne apper, slik Apple-TV og Amazons Fire TV Stick har.

 

Dette er vel ikke helt riktig. Airplay er jo bakt inn i operativsystemet og en kan bruke Air Play fra hvilken som helst app/program på iDingsen din.

 

Chromecast er vel den eneste av de tre store strømmepinnene/strømmeløsningene (Chromecast, Windows wireless display adapter og dingser med Airplay) som krever at løsningen brukes med godkjente programmer/apper. Apple TV og Windows wireless display adapter gir jo mulighet til å strømme hele skjermbilde, noe som kan være en stor fordel i flere tilfeller.

En del android telefoner og nettbrett støtter at man kan speile hele bilde på en chromecast.

 

https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg heller hadde denne, enn det rælet som heter Chromecast. Og tror mange kjøper en Chromecast i troa om at den skal gjøre det samme som denne.

 

Ja takk, begge deler.

 

Jeg kjøpte Chromecast først etter å ha lest produktsiden.

Chromecast har en viktig fordel i at den selv strømmer innholdet fra internett.

 

Jeg er avhengig av PC/laptop, tablet eller mobil for å starte en strøm, men når disse har flatt batteri, fortsetter strømmen. Ofte starter jeg fra min Surface Pro men siden jeg bruker denne til andre ting og den neppe er fulladet når vi skal avslutte kvelden med litt TV-titting vil den ofte være fri for strøm før vi har sett ferdig. Andre ganger bruker jeg en Galaxy Tab 3 7.0 og siden den står på max strømsparing og ikke trenger strømme, varer den uforskammet lenge før den trenger lades.

 

Med et Miracast-adapter kan jeg strømme fra en stasjonær PC som har strøm. Jeg har også et håp om at det er lettere å få en universalfjernkontroll til å virke opp mot Netflix på en stasjonær PC enn på Chromecast-sending fra en mobil enhet eller laptop. Og så er det annen bruk da, dette er jo som trådløs HDMI å regne. Da kan jeg fjerne en god del meter Biltema kabellister langs taket i stua.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er max oppløsning som kan sendes? UHD eller 1080p? Kan miracast-skjermen ha annen oppløsning enn hovedskjermen ved utvidet skrivebord-oppsett?

den fungerer akkurat som om du har koblet pcen med HDMI kabel i Windows 8.1 hvertfall.

 

Skulle ønske det hadde vært mulig å kun vise på ekstern skjerm (det går fint, slik som med en vanlig ekstern skjerm) men er umulig med touch/tablet da skjermen på denne går i svart og touchen kan ikke benyttes.

Endret av nicop
Lenke til kommentar

Dette er jo som en standard Miracast boks.

 

Kan ikke direkte sammenlignes med Chormcast (eller AIrPlay), da de fungerer på en helt annen måte (jo... de kan også streame bilde fra mobil / PC, men jeg føler at det er en mindre viktig funksjon for Chomecast)

 

Får aldri bra overføring av film med Miracast.

Det kan man nesten si at Chromecast gjør (men nei. Ikke bra nok den heller pga. manglende 50Hz støtte)

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg løsningen til Chromecast er LANGT bedre. Hvorfor skal jeg duplisere bildet fra telefonen til PCen hvis jeg skal spille av en film? Hva skjer hvis jeg får en telefon midt i filmen? Hva om jeg har lite strøm igjen på telefonen, men vil se ferdig filmen?

 

Alt dette løser jo Chromecast, iom. at telefonen bare fungerer som en fjernkontroll.

Lenke til kommentar

Har selv eid denne i 3måneder import fra USA. Den støtter Max 1080p Har selv en surface og en hp 7 streem. Den fungerer ikke med Xbox one hdmi inn og USB. Om noen har fundert på dette. Grei dings har ikke selv mye problemer med pixlering men mister kontakten med adaptern noen ganger. Er en Windows app for denne i store.

Lenke til kommentar

 

 

Finnes det et lignende produkt som ikke er trådløst? Som jeg kan koble ethernet rett inn i?

Kan du ikke da koble PCen rett i TVen med kabel?

 

 

Nei, PCn jeg streamer fra står i en annen del av huset.

 

Det finnes mange mediebokser som kan spille av strømmer fra en PC, men dårligere med skjermdelere, tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 år senere...

Dette var en veldig dårlig beskrevet og opplagt review, mange feil og mangler som dere må ta hennsyn til.

Hvor står trådløs rutern/sentralen-nettverksutvider i forhold til skjerm oppkoblingen, bak eller framfor, eller i mellom, hvor langt unna den står, hvor mange vegger osv som forstyrrer signalet mellom de 2 oppkoblede enhetene.

Var sikkert derfor du fikk bedre signal på 1 annet rom en på stua.. å kommer å an på hastigheten du har på nettet ditt.. mange faktorer og tani betrakning, kan ikke bare se på selve Display-Adapteren og dømme etter den.

 

Det blir missledene info, personelig synes jeg denne er bedre en chromecast, for den støtter alt og ikke bare google produkter som med google sin chromecast, synes chromecast er alt for oppsnakket i Norge, virker som folk er veldig uvitene av hva som egentlig finnes og er ute i verden nå i 2018.. vi lever tross alt ikke i 2010 lengre, å MYE har sjedd på dem siste 8 årene her.

 

Mvh Tor Inge F.

Lenke til kommentar

Dette var en veldig dårlig beskrevet og opplagt review, mange feil og mangler som dere må ta hennsyn til.

Hvor står trådløs rutern/sentralen-nettverksutvider i forhold til skjerm oppkoblingen, bak eller framfor, eller i mellom, hvor langt unna den står, hvor mange vegger osv som forstyrrer signalet mellom de 2 oppkoblede enhetene.

Var sikkert derfor du fikk bedre signal på 1 annet rom en på stua.. å kommer å an på hastigheten du har på nettet ditt.. mange faktorer og tani betrakning, kan ikke bare se på selve Display-Adapteren og dømme etter den.

Det blir missledene info, personelig synes jeg denne er bedre en chromecast, for den støtter alt og ikke bare google produkter som med google sin chromecast, synes chromecast er alt for oppsnakket i Norge, virker som folk er veldig uvitene av hva som egentlig finnes og er ute i verden nå i 2018.. vi lever tross alt ikke i 2010 lengre, å MYE har sjedd på dem siste 8 årene her.

Mvh Tor Inge F.

Ja , mye har også skjedd på tre år siden denne tråden / review du siterer.

Det var litt av en tråd bump ;P

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...