Gå til innhold

Telenor Fiber oppgraderer hastigheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Trung said:

Da får jeg ta en prat med Telenor. Men tenkte å sjekke om fiberboksen takler høyere hastigheter enn 100/100 først og klarer ikke å finne den infoen noen steder.

Hvilken ruter bruker du? Er det indikasjon på ruteren for link speed på WAN-grensesnittet? 
Tips da ellers: Sjekk at det ikke er noe i veien med kabelen mellom ONT og ruter. Prøv med en annen kabel.
 

Lenke til kommentar
Trung skrev (10 timer siden):

Hei.

Takler fibermodemet til Telenor (Fiber I-020G-F) høyere hastigheter enn 100/100? Jeg har betalt for 300/300 en stund, men sjekket for et par uker siden hvilken hastighet jeg fikk - noe som viste 95/95. jeg sjekket direkte på routeren som er koblet direkte mot fibermodemet.

Dersom fibermodemet ikke takler høyere hastigheter, hvor får man kjøpt en som tåler minimum 300/300?

Sikker på at du har en patchkabel med 8 ledere tilkoblet og en ruter som takler Gigabit? Høres nesten ut som du har 100 Mbit Ethernet mellom modem og ruter - det vil jo gi ca. 95 Mbit i praksis.

Endret av inside_446486
typo
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Håper på det samme men telenor sier som vanlig det er for dyrt å oppgradere, når for få folk som betaler så man kan jo håpe 5g erstatter dette:

Dårlige nyheter for 500.000 Canal digital-kunder

Men godt mulig telenor på sikt vil tilby raskere,

Sitat

For det er rart de øker prisene uten grunn med mindre de har planer om å øke hastigheten også. For er ganske dyrt hvis man ikke får fiber kostnadfritt.

Lenke til kommentar

Er jo ikke noe sjokk det med Telenor. Blodpriser og tilbud lang unna konkurrentene.

Ikke kan de tilby 1Gbit ikke Trilling sim, og Fiberprisene er helt bak må. Nå skal de jo faen meg ha 69kr for tvilling sim.

Men Fiberlinja mi har vært superstabil i 5 år nå, så det skal de ha.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, LMH1 said:

Håper på det samme men telenor sier som vanlig det er for dyrt å oppgradere, når for få folk som betaler så man kan jo håpe 5g erstatter dette:

Dårlige nyheter for 500.000 Canal digital-kunder

Men godt mulig telenor på sikt vil tilby raskere,

For det er rart de øker prisene uten grunn med mindre de har planer om å øke hastigheten også. For er ganske dyrt hvis man ikke får fiber kostnadfritt.

5g? tror ikke det. ønsker ikke datapakker eller packetloss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...