Gå til innhold

Telenor Fiber oppgraderer hastigheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det gjelder mange, det har de også sagt på telefon til meg.

 

Rart når man oppgraderer til 250/250, får først 50/100, får så sms om at feilen er fiksa og ender opp med 500/250..

 

Jeg har nå enda en gang ringt de og skal prøve ut 500/500 linja nå først, så får jeg se hvor lang tid de bruker på å fikse upload hastigheten..

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Da har jeg kommer hjem fra sjøen, og har testet nå mot andre servere. Nå har jeg plutselig 50/250... Får ringe i morgen.

 

Er de forresten pirkete på at jeg må teste med routeren som kommer fra telenor, eller er det helt greit at jeg har min egen router. Det er en high end router. TP-link Archer C5400.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

Da har jeg kommer hjem fra sjøen, og har testet nå mot andre servere. Nå har jeg plutselig 50/250... Får ringe i morgen.

 

Er de forresten pirkete på at jeg må teste med routeren som kommer fra telenor, eller er det helt greit at jeg har min egen router. Det er en high end router. TP-link Archer C5400.

 

Kan også bare teste uten router kabel direkte fra fiberboksen til pc ?

 

Men, skulle ikke tro det har noe å si.. jeg har fiberboks- telenor router - asus router Tilgangspunktmodus - pc 

 

har både testet direkte via telenor router og via asus router. intet forskjell

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Jeg tester også på en pc som er koblet med kabel rett i routeren, ikke via wifi eller noe, så tviler på at det skal ha noe å si. Lurte mer på om Telenor ikke gadd å gjøre noe før jeg var på deres router, at de forlangte at jeg testet med den før de ville gjøre noe liksom. Men de er jo sikkert kjent med problemet nå.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

Noen her som kan komme med råd og synsing? 

 

Jeg har 100/100 linje fra Telenor, men får kun mellom 25 til 45 ned og ca 60 opp. Jeg tok å meldte fra, og de fant ikke noe feil, men satt opp linjen min til 500/500 mens de feilsøker. Man skulle det hjalp, men nå får jeg bare ca 20 ne og 40 opp ETTER at de satt opp linjen. Hva kan dette skyldes? 

 

alle bokser og utstyr er nytt. Målt med pc og Mac via kabel og wifi. Samt mobil og iPad trådløst.

Lenke til kommentar

Ringte telenor i dag.

Ser ut som den har funnet ut av "feilen" .

Det gjelder en oppdatering av fiber boksen (ONT) som ikke er blitt gjort for at hastighet skal bli riktig.

Feilen blir rettet senest mandag ifølge telenor

 

Edit. da ser det ut som Telenor har rettet feilen. får riktig hastigheter nu

 

Edit2: Telenor har fortatt ikke meldt ifra / sendt SMS med saksnr og beskjed utført arbeid fikset

Endret av spetter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi 5Ghz er kapabel til mye høyere overføringshastighet enn 2.4Ghz. Det er vel det enkleste svaret :)

 

Har du 5Ghz på telefon/laptop osv så bruk det.

 

Det aller meste idag har vel støtte for 5Ghz, det eneste jeg har hjemme som ikke støtter det er printeren min.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Fordi 5Ghz er kapabel til mye høyere overføringshastighet enn 2.4Ghz. Det er vel det enkleste svaret :)

 

Har du 5Ghz på telefon/laptop osv så bruk det.

 

Det aller meste idag har vel støtte for 5Ghz, det eneste jeg har hjemme som ikke støtter det er printeren min.

 

Takk, men burde ikke 2,4 Ghz  også klare 250/250 linje siden hverken kundeservice eller tekniker sa vi måtte gå over på 5 Ghz ?

Lenke til kommentar

 

Fordi 5Ghz er kapabel til mye høyere overføringshastighet enn 2.4Ghz. Det er vel det enkleste svaret :)

 

Har du 5Ghz på telefon/laptop osv så bruk det.

 

Det aller meste idag har vel støtte for 5Ghz, det eneste jeg har hjemme som ikke støtter det er printeren min.

 

Takk, men burde ikke 2,4 Ghz  også klare 250/250 linje siden hverken kundeservice eller tekniker sa vi måtte gå over på 5 Ghz ?

 

 

250/250 er ikke realistisk på 2.4Ghz.

 

Jeg testet for morroskyld 2.4Ghz på min S8+ mot routeren min Asus RT-AC3200 og klarte 100/100, dette var helt inntil routeren. så skal du opp på 250Mbit så er det 5Ghz som gjelder.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...