Gå til innhold

Telenor Fiber oppgraderer hastigheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg ringt Telenor igjen og fått opprettet en feilsøking/sak på dette. Han jeg snakket med hadde også snakket med en annen med samme problem idag, så det er tydligvis flere med samme problemet.

 

Til Info så har Telenor 4 forskjellige ONT'er, hvor den ene bare støtter 100Mbit.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Å der var 100/100 linja tilgjengelig :w00t:

 

http://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/

 

Oppgradering tar ca 1 time ifølge telenor om noen lurer :)

 

Litt snodig att de ikke har annonsert dette til andre enn de som sitter på 70/70, jeg hadde jo ikke hørt noe om dette før jeg så denne tråden.

 

 

Telenor:

Abonnementet for deg som surfer og streamer.

Pris 499 per mnd. 50 Mbit/s (nedlasting) og 50 Mbit/s (opplasting).

  

Etablering 4990,-. For eksisterende fibernett er etablering kun 299,-.

 

Betyr dette at dersom man har Altibox hos f.eks. Lyse.no, så kan man flytte til Telenor for et gebyr på kr 299 kun? Eller er det enkelte bygder hvor Altibox har eksklusiv bruksrett, eller har de eksklusiv bruksrett uansett hvor de har Altibox-fiberen sin utstrukket?

 

 

 

Fiberbredbåndspriser uten Altibox Tv* Produkt Pr måned Første år 1) Altibox Fiberbredbånd 40/40 (40/40 Mbps) 519,- 6 228,-

 

Dyrere for 40/40 hos Altibox enn for 50/50 hos Telenor.

Endret av G
Lenke til kommentar
Betyr dette at dersom man har Altibox hos f.eks. Lyse.no, så kan man flytte til Telenor for et gebyr på kr 299 kun? Eller er det enkelte bygder hvor Altibox har eksklusiv bruksrett, eller har de eksklusiv bruksrett uansett hvor de har Altibox-fiberen sin utstrukket?

Det er vel egne grosistpriser, det som koster 300 kr er vel hvis man sier opp fiberavtalen og tegner ny avtale tror jeg.

 

Canaldigital er ikke så dyre på fiber nei. Telenor har blitt litt bedre, håper 100 mbit blir standard neste år til samme pris som 50 mbit, på tide i 2019 vil jeg si.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Altibox har vel ingen plikt til og la andre bruke sitt nett, det har vel blitt snakket om at man skal endre dette i og med f.eks Altibox i prinsippet har monopol i store deler av landet på fiber, dog har jeg ikke sett at man har kommet så langt at man har noen datoer for dette.

Lenke til kommentar

 

Bare peeringavtalene har en kostnad, så driftkostnadene er ikke lik null.

Men hvis vi ser bortifra det.

Så er vel ofte vanlig med bredbåndlevrandører man betaler router\utstyr som en del av månedlig kostnaden.

Så blir feil du sier de gir bort det gratis selv det virker slik ut.

Marginalkost ved en kunde ekstra på en peeringavtale er i praksis lik null. Båndbreddebruken øker ikke merkbart om du får en kune ekstra.

 

Og selv om du betaler det, så er det åpenbart ikke en svært stor del av kostnaden, så jeg ser ikke hva det var som var galt?

 

 

Nei, jeg vil heller ikke tro at båndbreddebruken øker særlig merkbart om man får seg en kone ekstra  ;)

Kommer selvsagt an på hvor mange av de barna hun setter til verden som blir boende hos dere da  :lol:

Lenke til kommentar

 

Å der var 100/100 linja tilgjengelig :w00t:

 

http://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/

 

Oppgradering tar ca 1 time ifølge telenor om noen lurer :)

 

Litt snodig att de ikke har annonsert dette til andre enn de som sitter på 70/70, jeg hadde jo ikke hørt noe om dette før jeg så denne tråden.

 

 

Telenor:

Abonnementet for deg som surfer og streamer.

Pris 499 per mnd. 50 Mbit/s (nedlasting) og 50 Mbit/s (opplasting).

  

Etablering 4990,-. For eksisterende fibernett er etablering kun 299,-.

 

Betyr dette at dersom man har Altibox hos f.eks. Lyse.no, så kan man flytte til Telenor for et gebyr på kr 299 kun? Eller er det enkelte bygder hvor Altibox har eksklusiv bruksrett, eller har de eksklusiv bruksrett uansett hvor de har Altibox-fiberen sin utstrukket?

 

 

 

Fiberbredbåndspriser uten Altibox Tv* Produkt Pr måned Første år 1) Altibox Fiberbredbånd 40/40 (40/40 Mbps) 519,- 6 228,-

 

Dyrere for 40/40 hos Altibox enn for 50/50 hos Telenor.

 

Velg 80/80 til 629 :)

Lenke til kommentar

Jeg er utenfor bindingstid for lengst, så kan til og med gå over til andre leverandører om ønskelig. Men det er jo litt vanskelig på fiberbredbånd da, slik fibernettstrukturen forvaltes i dag. Går jo an å gå opp i hastighet. Men når 40/40 er bra nok for min bruk da?

 

Uansett så scorer jo Telenor bedre enn Altibox i den priskategorien, spesiellt etter at det ble dyrere med et prishopp til kr 519,- hos Altibox for 40/40.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Telenor:

Abonnementet for deg som surfer og streamer.

Pris 499 per mnd. 50 Mbit/s (nedlasting) og 50 Mbit/s (opplasting).

  

Etablering 4990,-. For eksisterende fibernett er etablering kun 299,-.

 

Betyr dette at dersom man har Altibox hos f.eks. Lyse.no, så kan man flytte til Telenor for et gebyr på kr 299 kun? Eller er det enkelte bygder hvor Altibox har eksklusiv bruksrett, eller har de eksklusiv bruksrett uansett hvor de har Altibox-fiberen sin utstrukket?

Nei, det er nok snakk om du sitter i et borettslag der de allerede er leverandør.

 

Det er ingen som har eksklusiv bruksrett, men det er jo Altibox sin fiber og Telenor kan ikke kreve å levere på Altibox sin fiber (men Altibox kan kreve å levere på Telenor sin), da må Telenor grave fiber selv (og det er dyrt). Det gidder neppe Telenor siden det er vanskelig å oppnå kritisk kundemasse når det allerede er fiber der. Da går man heller på områder uten fiber.

Lenke til kommentar

Da har linja mi blitt fiksa, men jeg har nå 500/500, og reel hastighet ligger nå på ca 490/247. Kundeservice kunne ikke se at jeg lå inne med noe annet enn 250/250, enda det står 500/500 med mnd pris 1049 på mine sider.

 

Flere enn meg ?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...