Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro du kan klare å dra det på High, men mulig du må trikse litt med noen settings. Vær forsiktig med setting under "Advanced Grahpics", High-Res Shadows trekker mest her. AA er en anen ting du må passe deg for. MAKS 2xMSAA+FXAA+TXAA. 4x og 8xMSAA er bare tull og vil gjøre svært lite for grafikken samtidig som det sluker all kraft fra PCen din. Annet en det kan Tesselation være lurt å skru ned eller av, Reflection Quality kan også stå på medium uten at du legger merke til det. Om du har lyst på en rask FPS boost er Shadows det beste å skru ned.

 

Egentlig er det bare å ta i bruk Geforce Experience og bruke optimalizeren der. Så endrer du instillinger utifra om du har nok FPS eller vil ha mer FPS.

Broren min har et gtx 770. Han måtte kjøre ned grafikken veldig mye, fpr han har ikke nok vram. Så han må holde normal til high. Så kommer jeg med et eldre 7970 på very high og en ultra uten problemer :)
Lenke til kommentar

Online / Settings / Sett Remain host after match.

Takk for svar.

Det fungerte også ganske greit å lage en spilleliste med forskjellige jobber (i dette tilfellet, billøp), og invitere venner på den måten, det fungerte egentlig ganske perfekt, så har fått spilt et par timer i strekk nå, uten avbrytelser fra spillet. :)

Lenke til kommentar

Var en tidligere her som spurte om man kan snike seg inn i prison break mission uten å bli oppdaget og det kan man ikke, det er scriptet slikt. Ikke artig å høre at folk sliter med spillet og service når man selv ikke har hatt noen problemer fra dag 1 :/ 
Hvis dere syntes prison break var jævlig med randoms, vent til stealth delen på neste heist! alltid en idiot som er med og blir spottet og når man har failet 2 til 3 ganger så er det en som leaver og vips så blir det Grand Theft Loading på nytt, og sette på heist igjen med andre og satse at de ikke ragequiter e.l. 
Sitter på en svakt overklokket 2600k, gtx 970, 16gb 1600mhz ddr3 ram og crucial ssd. Har god flyt og "relativ" kort loading men den er der. Spiller faktisk på Netcom 4G nett, og har ikke noe problemer med det, har ikke gjort noe deathmatch i online men det å kjøre i free roam med armored car med maskingæver på toppen er ikke noe stress og svært lite desync issues som jeg hadde på 360n

Lenke til kommentar

Personlig opplevde jeg flere kræsjer på PS4 utgaven enn PC utgaven. Men så har jo en flere tusen forskjellige hardware konfigs som helt sikkert oppfører seg forskjellig. Har lest et par plasser at spillet ikke helt vil spille ball med AMD systemer.

 

Jeg har AMD GPU, og har bare hatt neglisjerbare tekniske problemer. For min del er dette et av de mest velfungerende spillene jeg noengang har spilt, spesielt med tanke på størrelsen/kompleksiteten, med singleplayer, online, film-opptaksmuligheter, film-redigeringsprogram, oppdragslager etc. uten at noe av det kræsjer. Spesielt "redigeringsprogram" (for å lage kart/oppdrag/filmer) integrert i spill bruker å være ustabile. Men ikke i GTA5.

Lenke til kommentar

 

Vil tro du kan klare å dra det på High, men mulig du må trikse litt med noen settings. Vær forsiktig med setting under "Advanced Grahpics", High-Res Shadows trekker mest her. AA er en anen ting du må passe deg for. MAKS 2xMSAA+FXAA+TXAA. 4x og 8xMSAA er bare tull og vil gjøre svært lite for grafikken samtidig som det sluker all kraft fra PCen din. Annet en det kan Tesselation være lurt å skru ned eller av, Reflection Quality kan også stå på medium uten at du legger merke til det. Om du har lyst på en rask FPS boost er Shadows det beste å skru ned.

 

Egentlig er det bare å ta i bruk Geforce Experience og bruke optimalizeren der. Så endrer du instillinger utifra om du har nok FPS eller vil ha mer FPS.

Broren min har et gtx 770. Han måtte kjøre ned grafikken veldig mye, fpr han har ikke nok vram. Så han må holde normal til high. Så kommer jeg med et eldre 7970 på very high og en ultra uten problemer :)

 

Glemte helt bort hvor lite VRAM det er på de eldre kortene jeg. 3GB VRAM ser ut til å være litt for lite på 780, så da kan det nok tenkes at 2GB kan fort bli i det minste laget, selv på 1080P. Da er det nok texture quality som er den første synderen, men Distance Scaling og Population sliderne kan fort senke VRAM bruk nok til at man får et yelseshopp.

 

Takler 1440P med High/Ultra på min 780, men må være lur på hvilke settings jeg skrur opp/ned for å nå akseptabel ytelse.

Lenke til kommentar

 

 

Vil tro du kan klare å dra det på High, men mulig du må trikse litt med noen settings. Vær forsiktig med setting under "Advanced Grahpics", High-Res Shadows trekker mest her. AA er en anen ting du må passe deg for. MAKS 2xMSAA+FXAA+TXAA. 4x og 8xMSAA er bare tull og vil gjøre svært lite for grafikken samtidig som det sluker all kraft fra PCen din. Annet en det kan Tesselation være lurt å skru ned eller av, Reflection Quality kan også stå på medium uten at du legger merke til det. Om du har lyst på en rask FPS boost er Shadows det beste å skru ned.

 

Egentlig er det bare å ta i bruk Geforce Experience og bruke optimalizeren der. Så endrer du instillinger utifra om du har nok FPS eller vil ha mer FPS.

Broren min har et gtx 770. Han måtte kjøre ned grafikken veldig mye, fpr han har ikke nok vram. Så han må holde normal til high. Så kommer jeg med et eldre 7970 på very high og en ultra uten problemer :)

 

Glemte helt bort hvor lite VRAM det er på de eldre kortene jeg. 3GB VRAM ser ut til å være litt for lite på 780, så da kan det nok tenkes at 2GB kan fort bli i det minste laget, selv på 1080P. Da er det nok texture quality som er den første synderen, men Distance Scaling og Population sliderne kan fort senke VRAM bruk nok til at man får et yelseshopp.

 

Takler 1440P med High/Ultra på min 780, men må være lur på hvilke settings jeg skrur opp/ned for å nå akseptabel ytelse.

 

Ja, det er problem. Kortet mitt er eldre, og hans yter bedre, men han må ta ned mange innstillinger (spesielt tekstur til normal), mens jeg kjører på en del høyere. Jeg skjønner ikke hvorfor de fortsatt lager grafikkort med 2GB vram.

Lenke til kommentar

Irriterer meg noe jævlig over GTA V-en min. Noen ganger står spillet og loader i mange minutter uten at det skjer noe, andre ganger tar det 30-60 sekunder og så er det ferdig. Installert på snurredisk. Det kan se ut som at de gangene spillet aldri blir ferdig å loade er de gangene spillet hopper over hele menyen og begynner å loade Story Mode med en gang. Dessuten starter spillet alltid i Windowed mode, jeg endrer til Fullscreen med en gang men neste gang jeg starter opp er det tilbake i vindu. Hjelp? Skjønner ikkeno'...

Lenke til kommentar

Irriterer meg noe jævlig over GTA V-en min. Noen ganger står spillet og loader i mange minutter uten at det skjer noe, andre ganger tar det 30-60 sekunder og så er det ferdig. Installert på snurredisk. Det kan se ut som at de gangene spillet aldri blir ferdig å loade er de gangene spillet hopper over hele menyen og begynner å loade Story Mode med en gang. Dessuten starter spillet alltid i Windowed mode, jeg endrer til Fullscreen med en gang men neste gang jeg starter opp er det tilbake i vindu. Hjelp? Skjønner ikkeno'...

 

Har du satt det i Fullscreen i settings ? På mitt spill var default windowed mode så det samme skjedde med meg, 

Lenke til kommentar

 

 

JADDA! Nettopp ferdig med alle Heists! Alle utført med randoms! woooo :D

Gratiss =) Jeg er bare på heist nr 2, skal stjele flyet ^^

 

 

Si ifra hvis du trenger backup :D

 

Ellers takk. Fikk det faktisk til akkurat nå, på andre forsøk =)

 

Fant ikke ut før igår at å gjøre Daily Challange er veldig lukrativ.

Man får jo 25k og kanskje 5k rep.

Lenke til kommentar

Jeg får fortsatt ikke dette spillet til å kjøre skikkelig.

Starter spillet 60fps, begynner å kjøre så flimrer og textures loades tregt(bakken blir borte i et par sekunder før den loades skikkelig). Ting hakker for hver gang dette skjer. Etter ca 10 min faller fpsen nedover til 40 og det hakker mer og mer..

Har ikke på ting i advanced og ca high på annet untatt msaa.

Noen tips?

I5-3570k

Nvidia 970 4Gb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...