Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Motorolje? :p

 

Helt riktig :D

 

Hadde det vært en bensinmotor hadde jeg skjønt det, men så er det Rockstar Games som elsker å legge inn slike "spøker", for elektromotorer bruker da vel ikke motorolje? eller? .. :p hehe

 

 

Hva med takometeret? Finnes vel ikke det på el-biler.

 

 

På Tesla (som Coil er en parodi på) er det ikke det nei, istedet er det erstattet hvor mye en bruker i kW.

 

photo-2.jpg

 

 

Men det har vel ikke så mye å si for spøkens del uansett, rpm-teller eller ikke.

Jeg syns det er typisk Rockstar å legge inn slike easter eggs :D (det må de aldri slutte med)

Så jeg satt der og tenkte, prøve ut FPS mode, så vet jeg jo at jeg kjører en elektrisk bil..

Hvorfor i svarte lyser oljelampa? Det er jo elektromotor :p haha de der åss..

Og det ekke første gangen heller!

 

https://www.youtube.com/watch?v=V3P1yT2LPMk

Lenke til kommentar

Hmm, er det er en ny patch idag? Sitter og laster ned 353 mb her nå får jeg får startet spillet. 

 

Forøvrig så går spillet så og si knirkefritt hos meg, ikke hatt noen cash to desktop enda :D Har også det meste av grafikk innstillinger på topp ;) Men nå har jeg bare prøvd SP delen da, og ikke online delen enda. Vil fullføre historie delen først, liker storyen godt så langt.  Det eneste eller ihvertfall noe som er en liten turn off er at de har forandret så mye på byen fra forrige gang man besøkte San Andreas/Los Santos. Men hey nå lignet jo ikke Liberty City fra GTA IV så mye på byen fra GTA 3 heller da xD 

 

Men lurer litt på om det kommer noen dlc'er til dette spillet, siden det tros alt er to år siden det faktisk kom ut første gangen. Har ett lite håp om en DLC pakke med byene San Fierro og Las Venturas :D 

 

Uansett så blir vel neste GTA spill som jeg vil tro blir GTA VI satt til Vice City, siden vi da har vært igjennom alle de tre originale byene igjen :) 

Lenke til kommentar

Etter å ha kjøpt dette spillet til full pris to ganger allerede (xbox360 og Ps4), så bestemte jeg meg å laste ned en piratversjon for å teste spillet på PC. Til min store overraskelse så ser alt til å funke knirkefritt så langt. Med unntak av GTA Online selvsagt, men det får jeg ta igjen når prisen har sunket til under 200 kr for steam versjon og når det er annonsert en omfattende singel player DLC.

 

 

Har forrøvrig registrert at Rockstar ikke har tilrettelagt for modding. Noe som bekymrer meg litt, for mye av min hype rundt GTA V på PC var mods. GTA IV er jo fantastisk grunnet alle de herlige moddene, og jeg hadde håpet på noe av det samme med GTA V. Mangel på støtte for mods er den viktigste grunnen til at jeg valgte piratversjon foreløpig, men spillet vil definitivt bli kjøpt om det kommer masse bra mods og en omfattende single player DLC.

 

Så til spillet:  

 

Grafikken er upåklagelig. Har dessverre kun ett usselt GTX 980, og spiller på 1080p monitor. Så dessverre får jeg ikke dra nytte av max settings i 4K og 60 FPS. Men liker likevel hva jeg ser så langt. Ser en klar forskjell fra PS4 versjonen og flyten er langt bedre. Kan bare tenke meg at max settings i 4K må være fantastisk. 

 

 

 

Noen som har prøvd denne "ReShade" modden?

 

Ser ut til å være den første skikkelige modden. Har også registrert at det finnes en snø mod, men den virker pussig nok bare på GTA Online. Noen som vet om andre mods som er sluppet, eller som er under utvikling?

Lenke til kommentar

GTA IV har da ikke offisiell mod support. GTA V er bygd opp på den samme .rdf filstrukturen, så det er fortsatt samme mod-support som i GTA IV out of the box.

 

ReShade og SweetFX er ikke en mod i den forstand. Det er en .dll fil som injecter GTA.exe og legger til post-processing FX. ReShade og SweetFx vil teknisk sett fungere på alle applikasjoner som tar i bruk DirectX eller OpenGL.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Fikk nå spilt littegrann i dag å jeg synes grafikken er sinnsykt bra selv med bare 1080P. Kjører alt på maks å det flyter veldig bra på min PC. Kun prøvd singleplayer så langt for å bli vant til kontrollene å tror nok jeg må få ordnet meg en 360 spake eller noe, for bil kjøring med tastatur var helt forferdelig. Tror jeg kræsjet i alt som kan kræsjes i å fikk 2 failed mission når jeg skulle følge etter en dude :p

 

Lar spillet ligge til i morgen, så er det ut å kjøpe en spake å håper det hjelper litt på bilkjøringen.

Lenke til kommentar

Andre som har fått dårligere fps etter patchen som kom? Før lå jeg ganske stabilt på 60 + fps og nå er jeg nede i lave 40 enkelte plasser.

Har ikke målt noe men faktisk når jeg spilte det i går kveld så tenkte jeg , "hmm, har det alltid vært såpass hakkete" . La mest merke til det når jeg så til siden enkelte steder mens jeg kjørte. Rett fram merket jeg aldri noen forskjell. Tenkte aldri at det kunne ha noe med patchen å gjøre men dette kan jo (forhåpentligvis) tyde på at det var noe galt med den og at de fikser det igjen.

Lenke til kommentar

 

Andre som har fått dårligere fps etter patchen som kom? Før lå jeg ganske stabilt på 60 + fps og nå er jeg nede i lave 40 enkelte plasser.

Har ikke målt noe men faktisk når jeg spilte det i går kveld så tenkte jeg , "hmm, har det alltid vært såpass hakkete" . La mest merke til det når jeg så til siden enkelte steder mens jeg kjørte. Rett fram merket jeg aldri noen forskjell. Tenkte aldri at det kunne ha noe med patchen å gjøre men dette kan jo (forhåpentligvis) tyde på at det var noe galt med den og at de fikser det igjen.

 

Sitter med akkurat samme følelsen, målte ikke noe men følte at det var litt hakkete enkelte steder.

Lenke til kommentar

 

 

Grafikken er upåklagelig. Har dessverre kun ett usselt GTX 980, og spiller på 1080p monitor. Så dessverre får jeg ikke dra nytte av max settings i 4K og 60 FPS. Men liker likevel hva jeg ser så langt. Ser en klar forskjell fra PS4 versjonen og flyten er langt bedre. Kan bare tenke meg at max settings i 4K må være fantastisk. 

 

 

 

Noen som har prøvd denne "ReShade" modden?

 

Ser ut til å være den første skikkelige modden. Har også registrert at det finnes en snø mod, men den virker pussig nok bare på GTA Online. Noen som vet om andre mods som er sluppet, eller som er under utvikling?

 

Er ikke GTX 980 det nest beste kortet som finnes da? :p Skulle vel bare mangle om ikke det fungerte smertefritt.

 

Første modden jeg la inn var denne, funker bra og avgjørende med tanke på first pers view:

 

https://www.youtube.com/watch?v=do4qgFXLOGk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTA IV har da ikke offisiell mod support. GTA V er bygd opp på den samme .rdf filstrukturen, så det er fortsatt samme mod-support som i GTA IV out of the box.

 

ReShade og SweetFX er ikke en mod i den forstand. Det er en .dll fil som injecter GTA.exe og legger til post-processing FX. ReShade og SweetFx vil teknisk sett fungere på alle applikasjoner som tar i bruk DirectX eller OpenGL.

 

Mulig GTA IV heller ikke hadde noen offisiell støtte, men i motsetning til GTA V så var ikke alle spillfiler kryptert for å gjøre ting vanskeligere for moddere. Det å dekryptere eksisterende filer er ikke ett stort problem, men å få kryptert nye filer slik at de funker med spillet er visstnok en stor utfordring. 

 

Noe som forklarer hvorfor vi enda ikke har fått noen skikkelige mods. Men de løser vel det problemet også. 

 

 

Når det kommer til din forklaring av ReShade:

Høres ut som en mod for meg.En .dll fil som injecter gta.exe og forandrer noe i spillet er nok en mod i de flestes øyne, selv om du sikkert har rett og at det teknisk sett er noe annet. Men tror ikke det er så nøye. Det viktigste er resultatet, så får akademikerne diskutere hva det kalles:)

 

Skal iallefall følge med på den, å se om det kommer en bedre versjon snart. Ser ut som en del sliter med FPS drops etter å ha tatt i bruk denne.

Lenke til kommentar

 

 

 

Grafikken er upåklagelig. Har dessverre kun ett usselt GTX 980, og spiller på 1080p monitor. Så dessverre får jeg ikke dra nytte av max settings i 4K og 60 FPS. Men liker likevel hva jeg ser så langt. Ser en klar forskjell fra PS4 versjonen og flyten er langt bedre. Kan bare tenke meg at max settings i 4K må være fantastisk. 

 

 

 

Noen som har prøvd denne "ReShade" modden?

 

Ser ut til å være den første skikkelige modden. Har også registrert at det finnes en snø mod, men den virker pussig nok bare på GTA Online. Noen som vet om andre mods som er sluppet, eller som er under utvikling?

 

Er ikke GTX 980 det nest beste kortet som finnes da? :p Skulle vel bare mangle om ikke det fungerte smertefritt.

 

Første modden jeg la inn var denne, funker bra og avgjørende med tanke på first pers view:

 

 

Haha, jo det kortet er vel ganske så bra ja:)  Men hadde vært bedre med to stykk;)

 

Skulle gjerne ha investert i ett til, og kjøpt en G-sync skjerm med høyere oppløsning. Tror virkelig GTA V hadde strålt da med tanke på hvor bra det ser ut i 60 fps og 1080p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Grafikken er upåklagelig. Har dessverre kun ett usselt GTX 980, og spiller på 1080p monitor. Så dessverre får jeg ikke dra nytte av max settings i 4K og 60 FPS. Men liker likevel hva jeg ser så langt. Ser en klar forskjell fra PS4 versjonen og flyten er langt bedre. Kan bare tenke meg at max settings i 4K må være fantastisk. 

 

 

 

Noen som har prøvd denne "ReShade" modden?

 

Ser ut til å være den første skikkelige modden. Har også registrert at det finnes en snø mod, men den virker pussig nok bare på GTA Online. Noen som vet om andre mods som er sluppet, eller som er under utvikling?

 

Er ikke GTX 980 det nest beste kortet som finnes da? :p Skulle vel bare mangle om ikke det fungerte smertefritt.

 

Første modden jeg la inn var denne, funker bra og avgjørende med tanke på first pers view:

 

Takk. Syntes selv FOV var litt vel lav å lette igjennom instillingene for å finne en slider, men der var det selfølgelig ikke noe. Spiller det kun i FPS mode, så dette var til god hjelp :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Grafikken er upåklagelig. Har dessverre kun ett usselt GTX 980, og spiller på 1080p monitor. Så dessverre får jeg ikke dra nytte av max settings i 4K og 60 FPS. Men liker likevel hva jeg ser så langt. Ser en klar forskjell fra PS4 versjonen og flyten er langt bedre. Kan bare tenke meg at max settings i 4K må være fantastisk. 

 

 

 

Noen som har prøvd denne "ReShade" modden?

 

Ser ut til å være den første skikkelige modden. Har også registrert at det finnes en snø mod, men den virker pussig nok bare på GTA Online. Noen som vet om andre mods som er sluppet, eller som er under utvikling?

 

Er ikke GTX 980 det nest beste kortet som finnes da? :p Skulle vel bare mangle om ikke det fungerte smertefritt.

 

Første modden jeg la inn var denne, funker bra og avgjørende med tanke på first pers view:

 

https://www.youtube.com/watch?v=do4qgFXLOGk

 

 

Får man noen problemer med anti cheat i Online ved bruk av den?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Grafikken er upåklagelig. Har dessverre kun ett usselt GTX 980, og spiller på 1080p monitor. Så dessverre får jeg ikke dra nytte av max settings i 4K og 60 FPS. Men liker likevel hva jeg ser så langt. Ser en klar forskjell fra PS4 versjonen og flyten er langt bedre. Kan bare tenke meg at max settings i 4K må være fantastisk. 

 

 

 

Noen som har prøvd denne "ReShade" modden?

 

Ser ut til å være den første skikkelige modden. Har også registrert at det finnes en snø mod, men den virker pussig nok bare på GTA Online. Noen som vet om andre mods som er sluppet, eller som er under utvikling?

 

Er ikke GTX 980 det nest beste kortet som finnes da? :p Skulle vel bare mangle om ikke det fungerte smertefritt.

 

Første modden jeg la inn var denne, funker bra og avgjørende med tanke på first pers view:

 

https://www.youtube.com/watch?v=do4qgFXLOGk

 

 

Får man noen problemer med anti cheat i Online ved bruk av den?

 

 

Har ikke prøvd online enda men det er nok mye mulig ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...