Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Kjenner jeg begynner å bli gretten

 

Har ikke telling på hvor mange ganger heists går adundas pga en på laget sliter med at skjermen låser seg...

 

Alt + Enter fikser det

 

Jepp, var ikke den verste løsningen, irriterende som f før man ble klar over det. 

 

Synes også det burde være lettere å  spille sammen med venner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Problemet er at folk ikke får mye fortere svar på egen tråd. Jeg lagde den Norsk gta 5 pc crew fordi jeg vil ha det på forsiden og ikke at det skal ligge på X side i en lang forumpost som ingen kommer til og se :p 

Lenke til kommentar

Det hadde ikke vært dumt med noen «offisielle» tråder for GTA V for PC. I denne tråden er det nå flere typer diskusjoner og det er ikke nødvendigvis praktisk å samle alt i en tråd.

 

  • Er maskinvaren min god nok?
  • Hvor bør jeg kjøpe spillet (diskusjon om Steam).
  • Jeg har tekniske problemer.
  • Jeg står fast i SP.
  • Skal vi spille sammen online?
  • Se på mine skjermbilder og videoer.
  • Annet?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Kjenner jeg begynner å bli gretten

 

Har ikke telling på hvor mange ganger heists går adundas pga en på laget sliter med at skjermen låser seg...

 

Alt + Enter fikser det

Eller Alt + Tab.

 

 

Jeg har erfart at ALT + ENTER virker kjappere.

 

Alt + Tab har ikke jeg fått til å fungere når spillet kjører i windowed eller windowed borderless. Kun i fullscreen mode.

Lenke til kommentar

Er jo dyr overalt, dog i all hovedsak ute på landet. Du må ha oppholdt seg kun i sentrum om du ikke har sett dyr til nå.

 

Jeg elsker spillet (i innhold), men fy søren for en jalla lansering. Spillet ble utsatt gang og gang, og når det endelig kommer så kræsjer det rett som det er for mange spillere. Endel kommer seg ikke videre i historien og jeg har ikke tall på hvor mange heists jeg har måtte gjøre utallige ganger pga at spillet kræsjer før jeg blir ferdig. Og i god gammel GTA-stil så er det selvfølgelig i de lange oppdragene - uten noe form for autosave eller checkpointer underveis - at spillet kræsjer. Så må man starte spillet på nytt, få med seg de lange introene - som selvfølgelig ikke kan hoppes over - gå gjennom en ganske lang loading, og så er man altså klar til å begynne helt på nytt igjen i det oppdraget hvor spillet kræsjet... Er til å bli gal av.

 

Og i mellomtiden så er det ingen oppdatering fra Rockstar. Jeg kom meg videre etter hvert, men tenk på de som fortsatt står fast på det første heist oppdraget i spillet. Latterlig hele greia.

Lenke til kommentar

Er jo dyr overalt, dog i all hovedsak ute på landet. Du må ha oppholdt seg kun i sentrum om du ikke har sett dyr til nå.

 

Jeg elsker spillet (i innhold), men fy søren for en jalla lansering. Spillet ble utsatt gang og gang, og når det endelig kommer så kræsjer det rett som det er for mange spillere. Endel kommer seg ikke videre i historien og jeg har ikke tall på hvor mange heists jeg har måtte gjøre utallige ganger pga at spillet kræsjer før jeg blir ferdig. Og i god gammel GTA-stil så er det selvfølgelig i de lange oppdragene - uten noe form for autosave eller checkpointer underveis - at spillet kræsjer. Så må man starte spillet på nytt, få med seg de lange introene - som selvfølgelig ikke kan hoppes over - gå gjennom en ganske lang loading, og så er man altså klar til å begynne helt på nytt igjen i det oppdraget hvor spillet kræsjet... Er til å bli gal av.

 

Og i mellomtiden så er det ingen oppdatering fra Rockstar. Jeg kom meg videre etter hvert, men tenk på de som fortsatt står fast på det første heist oppdraget i spillet. Latterlig hele greia.

 

AMD kort sliter vel litt har jeg hørt men selv har jeg spilt i 17 timer nå uten en eneste kræsj eller noen bugs å snakke om. Er for første gang litt imponert over R' faktisk, virker nesten som at de har brydd seg litt om hva PC spillerne syntes denne gangen :p

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Thoto: Er heldig du da. Det er altfor mange som sitter på en uspillbar versjon av GTA V, så imponerende arbeid av Rockstar er det vel ikke ordene jeg ville brukt i hvert fall, selv om det går knirkefritt for deg.

 

For min del har jeg kanskje funnet løsningen, men ser at den samme løsningen (og mange flere) kun hjelper noen få. Det er også problemer på flere systemer. Jeg har feks ikke et AMD kort, men har slitt mye likevel. Ser jo ikke ut som at Rockstar blir særlig kloke på feilen heller, da det er alt annet enn imponerende at en slik grov feil fortsatt er uløst en uke etter lansering. Vi snakker altså om at spillet kræsjer når folk sikter med våpen mens de sitter i et kjøretøy...i et GTA spill. Spillet kræsjer også endel når man bytter karakter, i et spill hvor det er meningen at man skal bytte endel mellom karakterer. Det er litt krise spør du meg.

Lenke til kommentar

 

Er jo dyr overalt, dog i all hovedsak ute på landet. Du må ha oppholdt seg kun i sentrum om du ikke har sett dyr til nå.

 

Jeg elsker spillet (i innhold), men fy søren for en jalla lansering. Spillet ble utsatt gang og gang, og når det endelig kommer så kræsjer det rett som det er for mange spillere. Endel kommer seg ikke videre i historien og jeg har ikke tall på hvor mange heists jeg har måtte gjøre utallige ganger pga at spillet kræsjer før jeg blir ferdig. Og i god gammel GTA-stil så er det selvfølgelig i de lange oppdragene - uten noe form for autosave eller checkpointer underveis - at spillet kræsjer. Så må man starte spillet på nytt, få med seg de lange introene - som selvfølgelig ikke kan hoppes over - gå gjennom en ganske lang loading, og så er man altså klar til å begynne helt på nytt igjen i det oppdraget hvor spillet kræsjet... Er til å bli gal av.

 

Og i mellomtiden så er det ingen oppdatering fra Rockstar. Jeg kom meg videre etter hvert, men tenk på de som fortsatt står fast på det første heist oppdraget i spillet. Latterlig hele greia.

 

AMD kort sliter vel litt har jeg hørt men selv har jeg spilt i 17 timer nå uten en eneste kræsj eller noen bugs å snakke om. Er for første gang litt imponert over R' faktisk, virker nesten som at de har brydd seg litt om hva PC spillerne syntes gangen :p

 

 

36 timer her, har møtt på 1 bug, og det var en model som ikke så ut som den skulle. thats it.

Lenke til kommentar

Thoto: Er heldig du da. Det er altfor mange som sitter på en uspillbar versjon av GTA V, så imponerende arbeid av Rockstar er det vel ikke ordene jeg ville brukt i hvert fall, selv om det går knirkefritt for deg.

 

For min del har jeg kanskje funnet løsningen, men ser at den samme løsningen (og mange flere) kun hjelper noen få. Det er også problemer på flere systemer. Jeg har feks ikke et AMD kort, men har slitt mye likevel. Ser jo ikke ut som at Rockstar blir særlig kloke på feilen heller, da det er alt annet enn imponerende at en slik grov feil fortsatt er uløst en uke etter lansering. Vi snakker altså om at spillet kræsjer når folk sikter med våpen mens de sitter i et kjøretøy...i et GTA spill. Spillet kræsjer også endel når man bytter karakter, i et spill hvor det er meningen at man skal bytte endel mellom karakterer. Det er litt krise spør du meg.

 

Helt enig, spillet var ikke akkurat gratis heller og skal funke. Jeg har vel bare hatt flaks med oppsettet her. Får bare håpe at ikke hele teamet sitter og jobber med framtidige DLC`er men at de løser alle game breaking bugs først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah fikk fikset krasjingen min ved å fjerne et tilleggsprogram som har installert seg vedsiden av Ad-aware, noe jeg ikke la merke til under installeringen. Det har seg slik at noen 3djeparts program ikke går overrens med GTA å kan skape mye hodebry.

 

Her er linken om noen trenger det!

 

https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/questions/203689507-possible-fix-to-gta-5-pc-crashes-players-and-devs-please-read-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...