Gå til innhold

GTA V PC grafikk tweaking hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil gjerne ha help med å tweake GTA V settingsa mine. Jeg vil ha god fps, men ikke miste så mye kvalitet. Det skal altså se bra ut og holde seg stødig på 60+ FPS på alle steder (utenat med eksplosjoner og det). Mine specs er:

 

GTX 770, 2GB VRAM

i5 4670K, 4.4 GHZ

8 GB RAM

 

Den skal kjøre i 1920x1080. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tweaka meg ihjel og sjekket hva jeg kan skru ned uten å miste kvalitet. Det beste er egentlig å holde seg unna Post Effects, sett den å normal siden den styrer bloom og diverse som egentlig er unødvendig. Også MSAA er veldig overkill, enten bruk FXAA eller MSAA 2x. Aldri over. Resten av settingene utgjør knapt forskjell utenom advanced settings, de er det bare å slå av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ny video som går gjennom de fleste innstillingene:

 

 

Selv har jeg en i5-2500k og GTX 580, rundt 60fps uten MXAA og Post FX men resten på rundt high/very high.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har selv et msi gtx 770 gaming 2Gb

Men cpu'en min er kun en i5 2500k kjørt på turbo med 3,7GHz

 

Jeg har settings stilt på hva nvidia experience har anbefalt for meg! Bare at jeg har optimalisert det litt selv, og ser betydelig forskjell..

Fps ligger stabilt over 60 opptil 70 i byen! Mens den går nedover om jeg kjører vekk fra byen å til mer åpne området! Men det er snakk om ubetydelige 50-60 fps!

 

Litt om hva jeg har stilt på :

 

fxaa på ON

 

Msaa er OFF! Noe som alle burde etter hva jeg har klart å lese! Hvertfall største fps droppen i settings!

 

Vsync har jeg ON! Men det er kun siden min skjerm må ha det for å kjøre clean..

 

Population density er på max!

 

Population variety har jeg skrudd 2-3 hakk tilbake! Ser ikke forskjell annet enn på fps å vram bruk!

 

Distance scaling er på max!

 

 

Texture quality på very high!

 

Shader quality på very high!

 

Shadow quality på very high!

 

Reflection quality på ultra!

 

Reflection msaa på OFF! Igjen siden dette er en msaa! Som rockstar tydeligvis var dårlige på å lage til spillet sitt!

 

Water quality på very high!

 

Particles quality på very high!

 

Grass quality på very high! Siden denne er en enorm fps ressurs kunne jeg stilt til high for stabilt 60+ fps på åpne områder! Personlig ser jeg liten forskjell fra very high til ultra!

 

Soft shadow på softest! Nvidia ville ha meg til å bruke Nvidia PCSS, den bruker mindre vram men fant at spillet kjørte med mye bedre flyt med den stilt på softest!

 

Post FX på very high!

 

Motion blur strength er på minimum der den stod!

 

In game depth of field effects på OFF!

 

Antisotropic filtring på x16!

 

Ambient occlusion på high!

 

Tessellation på very high!

 

Innpå advanced settings har jeg gjort nada!

 

Så alt dette får min rigg med i5 2500k, 16gb ram å gtx 770 gaming 2gb vram! Til å kjøre gta online ganske stabilt på 60 fps downtown! +/- 50-60 utenfor! Brukt opp 2562 av mine 2047 vram mb! For de som lurer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...