Gå til innhold

EA-topp: – Spillene våre er for vanskelige å sette seg inn i


Anbefalte innlegg

Synes de skal lage et helt plain and simple Battlefield game med spotting, avangserter bomber, perks til våpen og etc tatt vekk og beholde grafikken, der selv "noobs" kan passe greit in med elite folk og ikke bli pisset på pga ranking forskjell. Spillet kunne også fått et mer Esport sjangse og flere ville tatt seg til å spille disse BF.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som en del har misforstått her. Artikkelen snakker jo ikke om vanskelige spill, men kompliserte. Mega Man er grisevanskelig, men det tar ikke mange minuttene å forstå seg på hvordan man spiller det. Assassin's Creed er betraktelig lettere, men kontrollene er såpass kompliserte at det krever litt tålmodighet å lære seg dem. I enkelte titler, som Endless Legend, bør man helst ha luslest instruksjonene før man i det hele tatt begynner. Jeg synes ikke det nødvendigvis virker som noen dum idé å gjøre spillene mer lettfattelige og intuitive. Det er heller ikke gitt at et spill blir bedre om det bruker åtte knapper fremfor fire.

Lenke til kommentar

Ikke galt at spillene er "litt" komplisert. Da om de har lite tid til å spille så da går det kanskje 2 korte gaming sessions bare til å lære hvordan å styre spillet så etter det så om de likevel syns det er "litt" komplisert så har de ett spill som kan vare en stund.

 

Hva er vits med flere oversimplifiserte spill slik som call of duty sin single player hvor den varer bare 5-6 timer og går å holder deg i hånda hele veien for at du ikke skal kunne gjøre noe galt ?

 

Elsker selv slik spill som Hitman hvor man faktisk må bruke hue for å komme gjennom dem og kan blir sittende gjerne en time eller 2 på en bane.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt en EA-utgivelse på mange år, men på generelt grunnlag vil jeg tro de har et poeng. De siste årene har jeg mang en gang sett meg nødt til å bruke tid på å søke på nettet etter hvordan kontrollene fungerer. Ofte blir mekanikker og kontroller forklart enten dårlig eller ikke i det hele tatt, og selv ikke i menyen finner man alt. Jeg har spilt gjennom hele spill hvor jeg har hatt store problemer med enkelte ting, så ser jeg tilfeldigvis en video på nettet som viser at det egentlig er kjempelett da det finnes en mekanikk som er ment for akkurat det. Jeg aner ikke hva dere som tror det er snakk om å dumme ned spill har røyka, da et spill kan være svært vanskelig til tross for at mekanikker og kontroller gjøres kjent på 2 minutter. At man ikke forstår kontrollene godt nok har ingenting med vanskelighetsgraden å gjøre.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du ikke 1 til 2 timer på å sette deg inn i ett spill har du ikke tid til å spille i det hele tatt. Hold deg til snake på mobilen.

 

Det største problemet er bugs og aaaaaaalt for mange og lange cut scenes. En god grunn til å gå rett på multiplayer. Nei BF4 er ikke balansert. La meg slippe å bruke hele arsenalet av rpg på å ta ut 1(!!!!) tanks. Artig spill men halvferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket EA spill tar 2 timer og sette seg inn i ?

 

Hva med og legge til informasjon som er svært nyttig til spill som man må på forum for og finne i stedet?

 

Dark souls og Demon souls er prim eksemple her på dårlig oversettelse og enda galere, feil oversettelse.

 

Eller hva med bare legge til en frivillig- ekstra tutorial som går mer dypere inn i spillene?

 

Gi dem som sliter så ekstremt easy mode som valg, bare ikke la det gå ut over den største demografen dei har . Nemlig oppegående folk som har mer ein 2 timer til og spille 1 spill.

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Ugh, fremtiden blir som følger:

QTE i alle spill for å gjøre det enklere for spillerne å føle at de lykkes

Maks 2 knapper i bruk. Alt av komboer, bevegelser og ting som å sikte vil bli styrt og valgt av spillet selv for å unngå unødvendige misforståelser.

Alle spill som krever mer enn 2 minutter å komme inn i vil automatisk bli trukket fra hyllene.

Det er også viktig å passe på at ingen blir støtt av spill så alle spill må i fremtiden inneholde kjønns- og religionsnøytrale historier og persongalleri.

Lenke til kommentar

Tror jeg aldri har opplevd et ikke strategi spil, som jeg må sette meg inn i...

 

Ja det tar en stund å bli god i BF4(ikke at jeg er noe elite hacker god da) Men å sette seg inn....

 

Du sjekker skytenapp, sikte napp, crouch and prone det er det.

 

 

Hadde EA laget euopa universaes 4 kunne vi kanskje snakke. eller crusader kings 2..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...