Gå til innhold

Facebook-gratulasjoner


kjekset

Anbefalte innlegg

facebook_logo.png

Hvor mange Facebook-gratulasjoner er det egentlig vanlig å få for tiden? Jeg husket for noen år siden da tilnærmet "hele" vennelisten min gratulerte meg. Det var sånn det var. Etter som årene har gått så har det vel bare blitt færre og færre?

 

Året 2014 trappet jeg veldig ned med gratulasjoner, og gratulerte kun de som stod meg nært. Føler det blir for upersonlig å gratulere bekjente o.l på Facebook. Føler dere det på samme måte eller?

 

Hadde bursdag for noen dager siden, og fikk en viss bekreftelse på hvem som føler de står meg nært +- noen personer man ikke kan ta i betraktning. Eller er jeg helt på jordet?

Endret av kjekset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

facebook_logo.png

Hvor mange Facebook-gratulasjoner er det egentlig vanlig å få for tiden? Jeg husket for noen år siden da tilnærmet "hele" vennelisten min gratulerte meg. Det var sånn det var. Etter som årene har gått så har det vel bare blitt færre og færre?

 

Året 2014 trappet jeg veldig ned med gratulasjoner, og gratulerte kun de som stod meg nært. Føler det blir for upersonlig å gratulere bekjente o.l på Facebook. Føler dere det på samme måte eller?

 

Hadde bursdag for noen dager siden, og fikk en viss bekreftelse på hvem som føler de står meg nært +- noen personer man ikke kan ta i betraktning. Eller er jeg helt på jordet?

Det stemmer det du sier. Har selv lagt merke til det. I 2009 fikk jeg like mange gratulasjoner som i fjord ,selv om jeg har 100 flere venner på lista mi. :)

Lenke til kommentar

jeg både gir og får færre en tidligere

Hvis færre en 1/3 av facebookvennene dine gratulerer deg med dagen på facebook har du for mange venner der.

 

Jeg gratulerer nå bare personer som gratulere meg med dagen året før. Hvis jeg oppdager at jeg har gratulert en person 2 år på rad uten å få noe tilbake så e det good bye never look back.

hah, samme her

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å gjøre det vanskelig og legge for mye i hva en gratulasjon betyr. Jeg gratulerer folk med dagen hver gang facebook minner meg på at noen har bursdag, som er nesten hver dag. Jeg tar ikke stilling til om vi er "gode nok" venner før jeg velger å gratulere dem. Alle vennene jeg har på facebook er mennesker jeg har kjent eller i det minste snakket med ansikt til ansikt på et tidspunkt, slik at vi begge er klar over hverandres eksistens. Enten det er familie, en god venn eller en perifer bekjent som har bursdag, synes vedkommende antakelig at det er hyggelig med en gratulasjon og det koster meg veldig lite å skrive ei kort melding. Han eller hun husker kanskje ikke min gratulasjon etterpå, men jeg tror i hvert fall ikke at noen blir fornærmet. Så jeg ser ingen grunn til å spare på gratulasjonene. Jeg går jo ikke tom for dem.

 

Jeg husker ikke hvor mange gratulasjoner jeg har fått nå eller tidligere. Jeg tror at jeg har hatt en svak økning hvert år. Av mine drøyt 300 venner får jeg kanskje 100 - 130 gratulasjoner. Så jeg gratulerer sikkert flere enn de som gratulerer meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg har dette med facebookgratulasjoner blitt en sånn greie hvor jeg minner folk på at jeg fortsatt eksisterer (og vet at de eksisterer), folk jeg gjerne ikke ser så mye. Virkelig nære venner gratulerer jeg helst personlig, eller i verste fall at jeg ringer eller sender sms etc.

Noen ganger sitter jeg på facebook og ser at 2-3 stk har bursdag, og jeg tenker "i dag gidder jeg ikke", og da får jeg faktisk litt dårlig samvittighet, haha. Men likevel.

Er egentlig ganske uviktig, tror ikke du skal henge deg for mye opp i det TS. Folk har etter hvert så mange venner på facebook, og folk skjønner etter hvert at absolutt alle har bursdag hvert eneste år. Blir nesten litt banalt å skulle gratulere alle hver gang, spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis færre en 1/3 av facebookvennene dine gratulerer deg med dagen på facebook har du for mange venner der.

 

Jeg gratulerer nå bare personer som gratulere meg med dagen året før. Hvis jeg oppdager at jeg har gratulert en person 2 år på rad uten å få noe tilbake så e det good bye never look back.

 

Og de som ikke gratulerer deg med dagen på facebook, er etter din definisjon, ikke gode venner lenger?

Lenke til kommentar

 

Hvis færre en 1/3 av facebookvennene dine gratulerer deg med dagen på facebook har du for mange venner der.

 

Jeg gratulerer nå bare personer som gratulere meg med dagen året før. Hvis jeg oppdager at jeg har gratulert en person 2 år på rad uten å få noe tilbake så e det good bye never look back.

 

Og de som ikke gratulerer deg med dagen på facebook, er etter din definisjon, ikke gode venner lenger?

 

Stemmer, men dersom de har gratulert deg in real life kan dette ses litt med skjønn. Facebook gratulasjoner er viktig boost for selvtilliten som mange ungdommer trenger. Dersom antall gratulasjoner er veldig lavt, eller det er kun den nærmeste familie som gratulerer en person med dagen blir personen lei seg. Jeg gratulerer dermed alltid en person med dagen det året vi ble venner på face, og dersom jeg fikk en gratulasjon året før.

 

Husk på at dersom din gratulasjon får en person til å smile er det verdt det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at 99,9% av gratulasjonene kommer UTELUKKENDE fordi Facebook minner folk på når du har bursdag. Dette er den eneste grunnen. Tror du jeg overdriver? Prøv å sette tilgangen til fødselsdatoen din til "Kun meg" og se hva som skjer.

 

Poenget mitt? Systemet er ikke mer virkelig enn man gjør det til selv, og det er fullstendig tullete å gi noe så abstrakt som "facebook-gratulasjoner" noen som helst betydning.

 

Annenhver dag ser jeg en lang tråd med gratulasjoner til "person x", dagen etter kommer en felles takkemelding fra "person x" (fordi det er nesten umulig å takke alle personlig) hvor folk som ignorerte facebook-varselet dagen før faktisk får seg til å fortsette å gratulere.

 

Og så kommer denne tråden.

 

Tragisk...

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvis færre en 1/3 av facebookvennene dine gratulerer deg med dagen på facebook har du for mange venner der.

 

Jeg gratulerer nå bare personer som gratulere meg med dagen året før. Hvis jeg oppdager at jeg har gratulert en person 2 år på rad uten å få noe tilbake så e det good bye never look back.

 

Og de som ikke gratulerer deg med dagen på facebook, er etter din definisjon, ikke gode venner lenger?

 

Stemmer, men dersom de har gratulert deg in real life kan dette ses litt med skjønn. Facebook gratulasjoner er viktig boost for selvtilliten som mange ungdommer trenger. Dersom antall gratulasjoner er veldig lavt, eller det er kun den nærmeste familie som gratulerer en person med dagen blir personen lei seg. Jeg gratulerer dermed alltid en person med dagen det året vi ble venner på face, og dersom jeg fikk en gratulasjon året før.

 

Husk på at dersom din gratulasjon får en person til å smile er det verdt det!

 

Foreslår at du baserer din intensjon på å få folk til å smile på noe mer enn en facebook-gratulasjon. Og om de som mister deg som venn fordi de ikke gratulerer deg på facebook, tja, de mister kanskje ikke så mye?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis færre en 1/3 av facebookvennene dine gratulerer deg med dagen på facebook har du for mange venner der.

 

Jeg gratulerer nå bare personer som gratulere meg med dagen året før. Hvis jeg oppdager at jeg har gratulert en person 2 år på rad uten å få noe tilbake så e det good bye never look back.

 

Og de som ikke gratulerer deg med dagen på facebook, er etter din definisjon, ikke gode venner lenger?

 

Stemmer, men dersom de har gratulert deg in real life kan dette ses litt med skjønn. Facebook gratulasjoner er viktig boost for selvtilliten som mange ungdommer trenger. Dersom antall gratulasjoner er veldig lavt, eller det er kun den nærmeste familie som gratulerer en person med dagen blir personen lei seg. Jeg gratulerer dermed alltid en person med dagen det året vi ble venner på face, og dersom jeg fikk en gratulasjon året før.

 

Husk på at dersom din gratulasjon får en person til å smile er det verdt det!

 

Foreslår at du baserer din intensjon på å få folk til å smile på noe mer enn en facebook-gratulasjon. Og om de som mister deg som venn fordi de ikke gratulerer deg på facebook, tja, de mister kanskje ikke så mye?

 

Dæven ka du hang deg oppi i det her, ta no alt me en klype salt! Jeg setter ting litt på spissen. Å gratulere venner og bekjente man har hatt sosial omgang med det siste året på facebook er det minste man kan gjøre. Det finnes folk som gruer seg til å logge seg på facebook på bursdagen sin fordi de er redde for at ingen gratulerer de med dagen. Alle fortjener en bra bursdag også på facebook. Venner og bekjente man ville gratulert i virkeligheten er også personer man bør gratulere på facebook.

 

Men no sporer vi av fra hovedtemaet og oppfordrer til å svare på trådstarter sine spørsmål heretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...