Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Lightning kablene er trash og detter fra hverandre etter et par månders bruk tho. Kan ikke telle på hendene hvor mange ganger jeg og forlovede har måtte byttet lightning kabel (ofisielle kabler, ikke tredjepartscrap).

Har en del av disse og har hatt de siden 5ern ble lansert. Ingen har hatt problemer. De brukes i bil, hjemme, på jobb osv. Brukerproblem er også en kilde her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Lightning kablene er trash og detter fra hverandre etter et par månders bruk tho. Kan ikke telle på hendene hvor mange ganger jeg og forlovede har måtte byttet lightning kabel (ofisielle kabler, ikke tredjepartscrap).

Har en del av disse og har hatt de siden 5ern ble lansert. Ingen har hatt problemer. De brukes i bil, hjemme, på jobb osv. Brukerproblem er også en kilde her.

 

Har da aldri oppevd problemer med MicroUSB, ikke kom her og si at dette ikke er et problem:

 

http://www.jailbreakmodo.com/how-to-stop-iphone-charging-cable-from-breaking-fraying.html

https://www.reddit.com/r/iphone/comments/176det/anyone_else_experiencing_this_kind_of_wear_on/

http://www.idownloadblog.com/2014/07/25/how-to-get-your-frayed-lightning-cable-replaced-for-free/

http://frayedlightningcables.tumblr.com/

Lenke til kommentar

Sa jeg at det ikke har skjedd? Neppe, jeg har selv linket til hvordan uheldige sjeler kan reparere en lightning kabel i iPhone tråder way back. Det jeg sier er at du skal være ganske sløv og uvøren med bruken for å ødelegge de. Ergo, ofte forårsaket av sløve brukere som aldri tenker på hvordan de behandler ting.

 

MicroUSB er den dårligste kontakten som er laget på 30 år. MiniUSB er vesentlig bedre!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sløv med bruken? Er over gjennomsnittet forsiktig med utstyret. Kabelene har en svakhet, det er det mange som har rapportert om. Har selv mange i vennekretsen som har byttet ut X-antall lightning kabler. Hence hvorfor jeg skrev at Lightning er trash sammenlignet med MicroUSB når det kommer til byggekvalitet fra de aller aller fleste leverandører.

 

Appåtil skal Apple ha 200,- for selve kabelen (1m) uten støpsel, hahahah....

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

"The only ones that have broken on me are the cheaper ones where I see the same issues as you. My quality USB cables have lasted years of abuse." 

 

 

 

Enhver kabel har et "svakt punkt" om brukeren provoserer det nok.

Problemet med lightning er at kablene sitt svake punkt er der kabelen vil utsettes for mye stress. Folk som drar ut kabelen i stedet for mottakeren, folk som bruker telefon under lading, osv, osv. Med MicroUSB kabler kan du røske i vei uten at kabelen snapper ut av mottakeren. 

 

EDIT: Veldig offtopic. 

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Neh, problemet og svakheten i designet oppstår ofte i mottakeren, ikke selve kabelen men i porten i enheten som gjør det hele ennå verre enn om man bare kunne byttet kabelen. Dette er rapportert på alt fra smartmobiler til spillkontrollere som lader med microusb og andre dingser som måtte ha implementert micro fremfor den mer robuste mini.

 

https://www.google.de/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=micro%20usb%20port%20broken

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Lumina 950 er en flott telefon med et uferdig operativsystem. W10 på mobil er døende og/eller på kunstig åndedrett.

 

Definitivt i døende bane. Microsoft er ikke i en posisjon til å lansere mobiltelefoner til over 5000 kr uten et bedre operativsystem som støtter flere applikasjoner. Selv mobiltelefoner som Lumia 640, som de trolig selger med tap i håp om å få større markedsandel hjelper ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Døende OS.... Har hørt den visa i endel år og generasjoner av OS på mobil nå....

Gjentar dere den ofte nok, så vil dere kanskje til syvende og sist få rett, men fremdeles høres det mer ut som rabbell...

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert det er døende, for MS har råd til å holde det i live for å ha et mobil-os sånn som konkurrenten. Men markedsandelen går stadig ned, også nå et kvartal etter at Windows 10 - versjonen som skulle redde alt - kom ut. Hva skjedde? Salget stupte.

 

"Gjentar dere den ofte nok, så vil dere kanskje til syvende og sist få rett"

 

 

Windows Mobile 7 slår ikke an. "Bare vent, snart kommer 8!"
Windows Mobile 8 slår ikke an. "Nei, men nå kommer 8.5!"
8.5 flopper. "Men nå kommer 10, så nå tar vi over verden!"
Salget når nye bunnivåer. "Men bare vent på Surface phone!"

Hva med å gi opp håpet? Det er greit å ta feil.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er ikke sikkert det er døende, for MS har råd til å holde det i live for å ha et mobil-os sånn som konkurrenten. Men markedsandelen går stadig ned, også nå et kvartal etter at Windows 10 - versjonen som skulle redde alt - kom ut. Hva skjedde? Salget stupte.

 

Windows Mobile 7 slår ikke an. "Bare vent, snart kommer 8!"

Windows Mobile 8 slår ikke an. "Nei, men nå kommer 8.5!"

8.5 flopper. "Men nå kommer 10, så nå tar vi over verden!"

Salget når nye bunnivåer. "Men bare vent på Surface phone!"

 

Hva med å gi opp håpet? Det er greit å ta feil.

Windows 10 versjonen er bare kommet på to modeller.

 

Har hatt Windows på telefon i over 6 år og jeg har enda holdt meg for god til å gnåle i iPhone eller Android tråder om hvor elendige de er. Noe som heter respekt for "motstanderen"....

 

Windows Phone hadde 2.26% markedsandel i jan 2015

De har 2.29% i desember 2015. Så du tar nok feil....

 

iPhone hadde 22.75% i Jan 2015 og de falt til 19.21% i desember 2015...

 

Og som regel har jeg dokumentasjon på mine påstander...¨'

http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-201501-201512

 

Trenden er tilsvarende i Norge. iPhone går ned og Windows Phone går opp...

http://gs.statcounter.com/#mobile_os-NO-monthly-201501-201512

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Jeg har respekt for motstanderen og skulle ønske Microsoft fikk det til. De har laget et godt mobil-os. 

 

2.26% til 2.29% illustrerer poenget mitt bedre enn jeg kunne gjort selv. Det er like flatt fra januar 2014 til desember 2015 også, så MS har ikke klart å få til noe som helst vekst i markedsandel på to år. Det vi ser nå er at Android tar over billigmarkedet og Apple dominerer totalt i de dyrere delene og tjener alle pengene. Jeg kan ikke se hvor Microsoft passer inn. Hyggelig av dem å holde et mobil-os kunstig i live, men jeg tviler på om de gidder så veldig mye lenger. 

 

Det er ikke bare trist for Windows-folket, men for alle. Tre konkurrenter er mye bedre enn to. 

Lenke til kommentar

Windows Mobile 7 slår ikke an. "Bare vent, snart kommer 8!"

Windows Mobile 8 slår ikke an. "Nei, men nå kommer 8.5!"

8.5 flopper. "Men nå kommer 10, så nå tar vi over verden!"

 

Av de OS'ene du ramser opp er det faktisk bare 10 (- i betydningen Windows 10 Mobile -) som finnes i den virkelige verden.

(Men jeg bør vel bare være glad du ikke kaller det "MS-DOS Mobile" ...)

Lenke til kommentar

Når man bytter produktnavn (ikke kodenavn) på OSet for hver versjon og omtrent et par ganger på samme versjon er det forståelig at man ikke gidder merke seg detaljene. Det hele fremstår bare som at man ikke har noe konsistent mål og mening om hva ting skal hete og bærer ofte preg av "det forrige produktet solgte ikke så bra, så vi bør finne på et nytt navn, igjen..."

 

Jeg hadde veldig stor tro på Windows 10 Mobile og likte/liker Windows Phone 8 veldig godt, saken er at Microsoft selv virket å miste troen på det via signalene de har gitt til markedet og som jeg postet tidligere. De hadde en meget sterk start, fortsatte med et godt oppløp men dabbet veldig av i innspurten og så ut til å miste fokuset fullstendig rett før målstreken. Veldig forståelig at de som heier på produktet da finner seg noe annet.

Det blir spennende å se om Surface Phone får de tilbake på sporet igjen, men selv gidder jeg ikke å bruke penger på et produkt produsenten selv opplagt har mistet troen på (Lumia).

Surface Pro 4 er på vei i posten, så får man se om det blir en Surface Phone med tid og stunder hvis de får orden på sysakene igjen. Jeg bytter dog ikke telefon hvert år og når jeg måtte velge en ny telefon nå så vil det gå noen år før det blir aktuelt.

 

Mobil OS har også i en forstand en versjon som "treffer" og løfter plattformen. En versjon man synes er akseptabel ift. funksjonalitet ift. tidsepoken man befinner seg i. iOS var i mine øyne ikke godt nok som mobilos før iOS4 ble lansert. Windows Phone traff godt med 8ern og ville absolutt kunne treffe med 10ern om de holdt drivet.

Det kan være Surface Phone treffer og får til dette løftet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Trodde dette var en tråd for diskusjoner rundt W10M?

 

Uansett, installerte .71 i går på min Lumia 920 (fast ring) og må si at det i alle fall har skjedd store ting med Edge siden forrige oppdatering. Fra å være tilnærmet ubrukelig er det nå en av de bedre nettleseropplevelsene jeg har hatt på mobil noen gang, så Windows 10 Mobile lever, i alle fall for min del, en stund til :)

 

Jeg skal bytte telefon etterhvert og er fortsatt usikker på hva jeg skal gå for, men jeg skal ikke utelukke en ny Windows-telefon enda hvertfall siden WM faktisk har kvaliteter du hverken finner på Android eller iOs. Jeg har vært svært fornøyd med min Lumia 920, i alle fall fram til jeg oppgraderte til Windows 10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...