Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg kom selv veldig sent til videokassettstadiet så "kampen" var forlengst over da jeg kjøpte min første VHS-maskin, men jeg var en av de luringene som tenkte at HD-DVD var det store nye for en ti års tid siden. Jeg satt vel med både Apollo 13 og King Kong + 3-4 andre filmer på HD-DVD, før de som sto bak HD-DVD kastet inn håndkleet og erkjente at BluRay hadde vunnet.

 Det er ikke så ille. Jeg kjøpte LP plater en gang i tiden og forventet at jeg skulle kjøpe platespiller, men så kom noe som hete CD-plater og dermed satt jeg der med en bunke lp-plater som jeg gav vekk senere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg kom selv veldig sent til videokassettstadiet så "kampen" var forlengst over da jeg kjøpte min første VHS-maskin, men jeg var en av de luringene som tenkte at HD-DVD var det store nye for en ti års tid siden. Jeg satt vel med både Apollo 13 og King Kong + 3-4 andre filmer på HD-DVD, før de som sto bak HD-DVD kastet inn håndkleet og erkjente at BluRay hadde vunnet.

 Det er ikke så ille. Jeg kjøpte LP plater en gang i tiden og forventet at jeg skulle kjøpe platespiller, men så kom noe som hete CD-plater og dermed satt jeg der med en bunke lp-plater som jeg gav vekk senere...

... som er en bekreftelse på at å holde på det beste, sannsynligvis vil lønne seg i lengden. :)

Lenke til kommentar

Kommer HTC med en "Windows 10 Mobile" telefon? 

 

http://www.neowin.net/news/microsoft-job-listing-suggests-htc-is-making-windows-10-mobile-devices

 

"According to a Microsoft job listing, first reported by WMPU, the company is currently seeking Director of Account Management for Taipei, Taiwan - the location of HTC's headquarters. If you dig into the job listing, there's a section that directly points to "Windows 10 Mobile and Microsoft services" being "combined with HTC's devices" - a good indication of what is coming as a result of the two companies collaborating." 

Lenke til kommentar

 

 

Gartner er ute med statistikken for 4Q15. 

 

1,1% markedsandel, dette tar snart helt av!

 

 

Legg også merke til hvem som taper mest av markedet, men man løper ikke over til iPhone trådene og pisser der av den grunn...

 

Kremt, etter å ha fulgt med i apple-tråder her i forumet siden 2010 kan jeg ikke helt bekrefte den påstanden.

 

Personlig håper jeg Microsoft får opp momentum igjen med Surface Phone. Er nå en glad eier av Surface Pro 4, men min 640XL erstattes av en iPhone fremfor en 950XL.

640XL har helt elendig GPS sportstracking, Spotify har blitt stadig tregere (lest at det er pga. lite minne etter noen OS oppgraderinger) men ellers har jeg vært veldig fornøyd med den og det er mange ting jeg liker veldig godt med den men helhetlig er den ikke god nok. Dog til 2000,- kan jeg ikke klage på særlig mange ting.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg bruker Groove, har brukt Microsofts musikkstrømming siden Zune, og er helt fornøyd med det. Funker på Android, iOS, Windows 10 og Xbox One. I tillegg kan jeg ha fire enheter offline, kjekt for meg som bytter ofte og deler med samboer. Spotify har kun tre, med mindre man har familieabonnement.

 

Dog er nok Spotify bedre totalt sett. Sosiale funksjoner og slikt, men Groove holder i massevis for meg.

Lenke til kommentar

Erm...

http://android.wonderhowto.com/inspiration/microsoft-cancels-plans-bring-android-apps-windows-mobile-0168990/

 

A little less than a year after announcing "Project Astoria," Microsoft announced Thursday, February 25th, that it will end the "Bridge," which would have brought Android apps to the Windows Store.

 

Helt uproblematisk at Microsoft kun ønsker å fokusere på "Project Islandwood" istedet. Alle de applikasjoner som er å finne på Android er også å finne på IOS. Dette er årsaken til at de ikke trenger to ulike programmer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste har forstått at alle App'er ikke uten videre bare kan konverteres til andre plattformer og backends etc. Det ingen her har påpekt tidligere (de som da har fulgt med) var at Astoria var nedlagt men det har stadig vekk innenfor det siste året blitt nevnt at dette jobbes med.

 

Uansett, bra det endelig skjer noe i MS leieren for det har vært altfor stille lenge.

 

Noen  som forøvrig har linker til dette man har fulgt med på som gjorde det klart for lenge siden at Astoria skulle legges ned?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Dessverre kommer den ikke før den er noenlunde ferdig. Og det ser ut til å ta tid. Har ventet 2 mnd nå. Er i ferd med å gi opp og selge Lumiaen min.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Venter fortsatt på noe som helst konkret om når jeg kan oppdatere 640XL til WM10 som ble sagt "innen utgangen av 2015" når jeg kjøpte den i august. Det var mye av årsaken til at jeg kjøpte den, teste ut WM10 etc. Trengte ny telefon raskt, ville ikke bruke så mye penger ennå og samtidig få teste WM10 så fort det kom.

Er jo ikke rart man mister troa på Microsoft og om de faktisk satser på mobil eller ei når de holder på slik.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis noen forteller meg at et softwareprodukt "skal være klart før nyttår", så venter jeg til nyttår og ser om det stemmer før jeg tar noen aksjoner av større betydning (- som f.eks. å kjøpe meg en ny dings). Og jeg bruker ikke en gang en kalori på å bygge opp noen forventninger, for da blir forsinkelsene og utsettelsene desto tyngre å svelge.

 

Derfor tenker jeg ikke en gang på hvordan 930 ville ha vært med W10M.

(Det funker greit på 920 - med 10586.107 (?) - men jeg bruker den ikke til daglig.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...