Gå til innhold

Windows 10 får stor spelsatsing


Anbefalte innlegg

Vet ikke med dere, men jeg oversetter "Streame Xbox-spill til PC-en" til "Du kan ha et program åpent som lar deg se skjermbildet fra Xboxen din på PCen mens du benytter en kontroller tilknyttet xboxen som vanlig". Da virker det mer som en capture card-løsning over nettverket, som for så vidt er kult nok det, men har ingenting med PCen å gjøre.

 

Jeg vil anta at man ikke kan bruke mus og tastatur, ettersom du fortsatt spiller det fra Xboxen, og hverken ytelse eller grafikk vil påvirkes på noe som helst vis, siden alt foregår i Xboxen. Med andre ord, det eneste du oppnår er å flytte skjermbildet fra TV-en til PC-skjermen, noe du allerede kan gjøre på flere måter. Løsningen åpner dog for viderestreaming av spill via OBS/Xsplit uten å måtte gå til innkjøp av capture card, noe som høres helt fint ut.

 

TLDR; "Streaming" er et markedsføringsord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan ikke du forklare meg hvorfor dette er viktig for MS, hvorfor er konsollmarkedet viktig for de, og hvorfor er det viktig å holde liv i konsollmarkedet for MS?

 

AtW

1. Det er det eneste forbrukerproduktet fra MS bortsett fra Windows og Windows-relatert software som har oppnådd noenlunde suksess.

 

2. De får royalties fra tredjepartspill som blir solgt til Xbox One. De får ikke royalties fra spillsalg på Windows.

 

3. Folk er fortsatt interessert i å ha et mediasenter og/eller en spillkonsoll i stua.

 

4. Xbox One ble lansert for litt over ett år siden. De har et ansvar for å sørge for at platformen blomstrer. Eksklusive spill er et av virkemidlene de kan ta i bruk for å oppnå dette.

 

5. Folk på Xbox One er vant til å betale for Xbox Live. Det er ikke folk som bruker Windows.

 

Vi kommer garantert til å se en ytterligere sammensmelting av Xbox og Windows i fremtiden, men jeg tror det er litt for tidlig for Xbox One å porte alle spillene over til PC. I mellomtiden burde MS satse mer på eksklusive spill til PC. De har jo for eksempel et par respekterte RTS-serier i hvelvet.

 

 

1. Er det? Jeg synes ikke det er riktig, men om det var det, hva så? Tjener de penger på xboxen?

2. Hjelper ikke om de ikke tjener nok penger på det.

3. Folk er interessert i å ha en TV i stua også, betyr ikke at MS må selge den.

4. Her snakker vi om hva som lønner seg for MS, de har vist tidligere at de ikke er så opptatt av "ansvaret for at plattformen blomstrer"

5. Igjen, betyr det at de tjener godt med penger på xbox?

 

Essensen her er ikke at det finnes inntektskilder på xbox-plattformen, spørsmålet er hvor viktig dette er i den store sammenhengen for MS.

 

Ingen "burde" satse på eksklusive titler, det er en uting til forbrukerens ugunst.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Er det? Jeg synes ikke det er riktig, men om det var det, hva så? Tjener de penger på xboxen?

2. Hjelper ikke om de ikke tjener nok penger på det.

3. Folk er interessert i å ha en TV i stua også, betyr ikke at MS må selge den.

4. Her snakker vi om hva som lønner seg for MS, de har vist tidligere at de ikke er så opptatt av "ansvaret for at plattformen blomstrer"

5. Igjen, betyr det at de tjener godt med penger på xbox?

 

Essensen her er ikke at det finnes inntektskilder på xbox-plattformen, spørsmålet er hvor viktig dette er i den store sammenhengen for MS.

 

Ingen "burde" satse på eksklusive titler, det er en uting til forbrukerens ugunst.

 

De tjente penger på Xbox 360. De kommer sannsynligvis til å tjene penger på Xbox One.

 

Så lenge konkurrentene kjører på med eksklusive spill må også MS gjøre det.

 

 

Lenke til kommentar

"De kommer sannsynligvis til å tjene penger på sikt" høres ikke ut som noe som er kritisk viktig for MS sin framtidige strategi i mine øyne.

 

AtW

Inntektene pleier vanligvis å gå opp etter hvert som hver konsollgenerasjon utfolder seg. Produksjonskostnadene blir lavere, utviklingsverktøyene mer effektive og det blir solgt flere spill per konsoll.

 

Mener du at de bare skal droppe Xbox One før de faktisk kan begynne å tjene inn igjen R&D kostnadene de har brukt på den?

 

Trudde MS tapte penger på Xbox360

De var lenge i minus pga RROD, men de tjente mye penger på tampen av generasjonen.

 

 

 

 

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

"De kommer sannsynligvis til å tjene penger på sikt" høres ikke ut som noe som er kritisk viktig for MS sin framtidige strategi i mine øyne.

 

AtW

Inntektene pleier vanligvis å gå opp etter hvert som hver konsollgenerasjon utfolder seg. Produksjonskostnadene blir lavere, utviklingsverktøyene mer effektive og det blir solgt flere spill per konsoll.

 

Mener du at de bare skal droppe Xbox One før de faktisk kan begynne å tjene inn igjen R&D kostnadene de har brukt på den?

 

Trudde MS tapte penger på Xbox360

De var lenge i minus pga RROD, men de tjente mye penger på tampen av generasjonen.

 

 

 

 

 

 

Nei, jeg har ikke sagt noe om å "bare droppe", xbox, men jeg tror ikke det er noen god ide å begrense windows for å beskytte xboxen, jeg tror også det blir vanskeligere å tjene penger på slutten av denne generasjonen, har inntrykk av at populariteten til konsoller relativt sett er synkende.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke sagt noe om å "bare droppe", xbox, men jeg tror ikke det er noen god ide å begrense windows for å beskytte xboxen, jeg tror også det blir vanskeligere å tjene penger på slutten av denne generasjonen, har inntrykk av at populariteten til konsoller relativt sett er synkende.

 

AtW

 

...men hadde det ikke vært bedre MS lagde noen helt nye spill som tok i bruk styrkene til PC-platformen? Det går an å støtte både PC og Xbox, men på forskjellige måter.

 

XBO og PS4 har solgt bedre enn 360 og PS3 innenfor det samme tidsrommet. Wii U har solgt dårligere enn Wii. Det er hovedsaklig de bærbare platformene som har blitt hardest rammet de siste årene. Folk ser fortsatt en verdi i å spille på hjemmekonsoll.

 

 

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg har ikke sagt noe om å "bare droppe", xbox, men jeg tror ikke det er noen god ide å begrense windows for å beskytte xboxen, jeg tror også det blir vanskeligere å tjene penger på slutten av denne generasjonen, har inntrykk av at populariteten til konsoller relativt sett er synkende.

 

AtW

 

...men hadde det ikke vært bedre MS lagde noen helt nye spill som tok i bruk styrkene til PC-platformen? Det går an å støtte både PC og Xbox, men på forskjellige måter.

 

XBO og PS4 har solgt bedre enn 360 og PS3 innenfor det samme tidsrommet. Wii U har solgt dårligere enn Wii. Det er hovedsaklig de bærbare platformene som har blitt hardest rammet de siste årene. Folk ser fortsatt en verdi i å spille på hjemmekonsoll.

 

 

 

 

Jeg ser ikke helt hvorfor det ene skal hindre det andre? Hvilke xbox-ekslusive spill kunne ikke vært like gode eller bedre på PC? Fint om MS lager noen nye spill, bedre om de gjør det og lar folk kjøre xbox-spill på PC.

 

Tallene jeg har sett tyder på at x360 og xbone begge solgte omtrent 10 millioner første året. Ikke spesielt imponerende når det er nesten 10 år etter og omsetningen i bransjen som helhet er omtrent doblet på samme tid.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da burde du se pressevisningen. Phil Spencer har Xbox One-kontrolleren tilkoblet PC-en.

Så hva er hensikten iforhold til eksisterende løsninger? Virker bare som en slags remote-desktop utgave du har på PC og boksen. Virker som de prøver å selge gull fra stein. Appelerer vel til de som svelger PR fordi det er en MS-verifisert utgave eller et eller annet.

Og om du har en PC, og en X-box, så kan du like gjerne sette boksen ved PC-en og koble til der. Ellers er vel kontrollene hovedsaklige trådløse i disse dager? Ihvertfall mulighet?

 

Om argumentet for å bytte til Win 10 er relatert til Xbox og DirectX 12, så beholder jeg 7-en min sålenge jeg trenger.

 

Populæritet til konsoll har vel ikke gått ned, bare fått mindre andel enn andre platformer. Har ikke noen tall på dette, bare ukvalifisert intuisjon.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvorfor det ene skal hindre det andre? Hvilke xbox-ekslusive spill kunne ikke vært like gode eller bedre på PC? Fint om MS lager noen nye spill, bedre om de gjør det og lar folk kjøre xbox-spill på PC.

 

Tallene jeg har sett tyder på at x360 og xbone begge solgte omtrent 10 millioner første året. Ikke spesielt imponerende når det er nesten 10 år etter og omsetningen i bransjen som helhet er omtrent doblet på samme tid.

 

AtW

 

Konsoller trenger eksklusive spill så lenge de konkurrerende konsollene har eksklusive spill. Sånn er det bare. Det jeg sier er at det også går an å lage eksklusive spill til PC.

 

Angående Xbox One vs 360, så er det nok ganske jevnt ja. Det må dog sies at MS leverte alt for mange 360-er det siste kvartalet i 2006 nettopp fordi de ønsket å nå 10 mill før året var omme. Blir spennende å se Microsoft's tall for de to kommende kvartalene. 360 leverte noen elendige tall i begynnelsen av 2007.

 

Lenke til kommentar

 

 

De lovde store nyheter for spill på PC. De leverte nyheter for Xbox.

Ting er som det pleier hos MS.

Det at du kan streame Xbox One spill til PC, er en god nyhet for spill på pc(og det kan bety veldig mye siden win 10 skal kjøres på mobiler og nettbrett også). Det at du kan få 50% bedre ytelse i spill med DX12, er også en god(eller egentlig gigantisk) nyhet for PC. Hva forventet du egentlig?

Nei, det er en nyhet for konsoll- eierne.

50% bedre ytelse med DX12? Kanskje, i enkelte sære, tilrettelagte tilfeller. For folk flest tipper jeg 5-10%, max.

 

Hva jeg forventa? Ca ingenting, altså det vi fikk.

Min hemmelige drøm var PC- utgaver av alle Xbox- spill.

 

Med andre ord, du synes ikke Microsoft leverte gode nok nyheter for PC fordi nyhetene rett og slett er for gode til at du tror på dem? Javel.

Lenke til kommentar

 

 

 

De lovde store nyheter for spill på PC. De leverte nyheter for Xbox.

Ting er som det pleier hos MS.

Det at du kan streame Xbox One spill til PC, er en god nyhet for spill på pc(og det kan bety veldig mye siden win 10 skal kjøres på mobiler og nettbrett også). Det at du kan få 50% bedre ytelse i spill med DX12, er også en god(eller egentlig gigantisk) nyhet for PC. Hva forventet du egentlig?

Nei, det er en nyhet for konsoll- eierne.

50% bedre ytelse med DX12? Kanskje, i enkelte sære, tilrettelagte tilfeller. For folk flest tipper jeg 5-10%, max.

 

Hva jeg forventa? Ca ingenting, altså det vi fikk.

Min hemmelige drøm var PC- utgaver av alle Xbox- spill.

 

Med andre ord, du synes ikke Microsoft leverte gode nok nyheter for PC fordi nyhetene rett og slett er for gode til at du tror på dem? Javel.

 

 

 

Hvafornoe?

 

Jeg forventa meg, som PC- bruker, ingenting. Og MS leverte ingenting til meg, som PC- bruker.

DX12 - Kanskje til tider litt økt ytelse. Greit nok, men det blir som med Mantle. I enkelte spesifikke tilfeller vil man kunne oppleve stor økning i ytelse. Feks de som har monster- CPU og mini- GPU, eller noe sånt. Hvis du foventer at du og jeg og naboen min kommer til å oppleve noe i nærheten av 50% økning i ytelsen, så deg om det.

Fable Legends på PC - Whoopdidoo ...

Xbox Live på PC - Meh

PC kan streame fra XBone - En _konsollnyhet_ som tilbyr nada for de som ikke er interessert i XBone.

Håp om flere XBone- spill på PC - Vi får se. Har hørt det før.

 

 

Jeg er ikke den eneste som mener at dette tilbød null utover vage håp for PC- spillere. Man har hørt MS fortelle om hvor mye PC- spillerne betyr; uten å se de vise noe i den retning.

 

http://www.rockpapershotgun.com/2015/01/22/windows-10-xbox/

Lenke til kommentar

Tror nok du undervurderer verdien av DirectX12 og mye lavere overhead her, at Mantle har gitt litt blandede resultater skyldes jo hovedsakelig at ingen gidder å bruke så alt for store ressurser på optimalisering mot en AMD proprietær API når såpass mange sitter på skjermkort fra Intel og NVIDIA.

 

I og med at 99% av alle spill optimaliserer mot og benytter seg av DirectX, og etter det jeg forstår så krever heller ikke DirectX12 ny maskinvare og er derfor kompatibelt med mye eksisterende maskinvare osv.. Så er jo sannsynligheten for god utnyttelse og optimalisering latterlig mye større enn hva du ser med AMD Mantle.

Lenke til kommentar
Opptil 50% reduksjon i CPU bruk med D3D12, slik at det er hovedsaklig konfigrasjoner med svak CPU og middels-sterk GPU som kommer til å se en grei forbedring, ihvertfall i startfasen. Etterhvert som utviklerene vil utnytte den frigjorte CPU kapasiteten med kraftigere CPU'er og ting som mulighet for langt høyere antall draw-calls vil forskjellen bli stor mellom D3D11 og D3D12 også på high-end PC'er (selvom det blir neppe en D3D11 rendrer i et D3D12 spill i den kaliber å sammenligne med).


Fra Windows 10 presentasjonen og 3DMark demo'en dem viste:

D3D11 : 30fps 47K draw calls (peaking)

D3D12 : 120fps 73k draw calls (lots of headroom)


Det blir neppe mye poeng for AMD å holde Mantle i live etter DX12 er ute.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...