Gå til innhold

Windows 10 får stor spelsatsing


Anbefalte innlegg

Veldig mye det samme bare at man må ha en unødvendig maskin ekstra, mao ikke så mye det samme i mine øyne.

 

AtW

 

Ikke det samme nei, men en forbedring. Dette betyr også at flere spill kommer til å bli designet for å fungere på både PC og XBOX one fremover, siden de klarer cross-platform nå.

 

Hvilket system begynner å virke utdatert forresten? Windows som brukes av ~90%? Kanskje utdatert for deg, men ikke for de fleste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være at de krever bruk av håndkontroller når du spiller slike spill.

 

10 spenn på at det kommer en flust med programmer etter dette går live som gjør det enkelt å emulere controller input med mouse+keyboard for å lure spillet om det vil tvinge deg til å bruke håndkontroller ;)

Lenke til kommentar

 

Kan være at de krever bruk av håndkontroller når du spiller slike spill.

10 spenn på at det kommer en flust med programmer etter dette går live som gjør det enkelt å emulere controller input med mouse+keyboard for å lure spillet om det vil tvinge deg til å bruke håndkontroller ;)

 

 

Det kommer nok ja, men spørs om det er noe fordel med tanke på latency.

Lenke til kommentar

 

 

Veldig mye det samme bare at man må ha en unødvendig maskin ekstra, mao ikke så mye det samme i mine øyne.

 

AtW

 

Ikke det samme nei, men en forbedring. Dette betyr også at flere spill kommer til å bli designet for å fungere på både PC og XBOX one fremover, siden de klarer cross-platform nå.

 

Hvilket system begynner å virke utdatert forresten? Windows som brukes av ~90%? Kanskje utdatert for deg, men ikke for de fleste.

 

Systemet med dedikerte konsoller virker til å begynne å bli utdatert.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Kan være at de krever bruk av håndkontroller når du spiller slike spill.

10 spenn på at det kommer en flust med programmer etter dette går live som gjør det enkelt å emulere controller input med mouse+keyboard for å lure spillet om det vil tvinge deg til å bruke håndkontroller ;)

 

 

Det kommer nok ja, men spørs om det er noe fordel med tanke på latency.

 

 

Det er ikke noe problem å lage slike programmer med minimal latency.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

De lovde store nyheter for spill på PC. De leverte nyheter for Xbox.

Ting er som det pleier hos MS.

Det at du kan streame Xbox One spill til PC, er en god nyhet for spill på pc(og det kan bety veldig mye siden win 10 skal kjøres på mobiler og nettbrett også). Det at du kan få 50% bedre ytelse i spill med DX12, er også en god(eller egentlig gigantisk) nyhet for PC. Hva forventet du egentlig?

Nei, det er en nyhet for konsoll- eierne.

50% bedre ytelse med DX12? Kanskje, i enkelte sære, tilrettelagte tilfeller. For folk flest tipper jeg 5-10%, max.

 

Hva jeg forventa? Ca ingenting, altså det vi fikk.

Min hemmelige drøm var PC- utgaver av alle Xbox- spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper bare ikke dette ødelegger xbox versjonen av Call of Duty og andre fps spill. En som spiller med mus og tastatur har vel en kjempe fordel over de som bruker vanlig kontroll?

 

Tenkte på det samme, personlig har jeg flere dager bak meg i CoD på xbox og samtidig brukt for mye tid på CS på pc i min tid. Det er ikke første gang crossplay har skjedd .. Dreamcast åpnet for dette mot pc for Quake III i 1999/2000 og for en slakt det ble! Jeg kan ikke tenke meg å ønske å spille mot pc-eiere. Derimot om xbox har en ordning som gjør at vi kan bruke pc/mus så angrer jeg litt at jeg kjøpte ps4 forrige måned etter seks år med xbox.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan være at de krever bruk av håndkontroller når du spiller slike spill.

10 spenn på at det kommer en flust med programmer etter dette går live som gjør det enkelt å emulere controller input med mouse+keyboard for å lure spillet om det vil tvinge deg til å bruke håndkontroller ;)

 

 

Det kommer nok ja, men spørs om det er noe fordel med tanke på latency.

 

 

Det er ikke noe problem å lage slike programmer med minimal latency.

 

AtW

 

 

Han tenker kanskje på at forsinkelsen som stammer fra at spillet streames fra xboxen til PC-en og kontrollsignalene streames tilbake igjen vil veie opp for evt. fordeler ved å bruke mus på PC i stedet for kontroller på xbox. Men det vil jo likevel bli bedre enn å bruke kontroller på PC selvsagt.

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

Er vel ingen grunn til å hoppe til negative konklusjoner enda. Kan godt være at du vil ha egen matchmaking og serverbrowser som lar deg velge om du ønsker å spille med Xbox One spillere (fra PC) og PC spillere (fra Xbox One) osv.. Vi vet jo fint lite om hvordan dette skal bli implementert i praksis.

 

Det at du ikke kan spille Xbox One spill direkte på PC er nok en økonomisk og veldig logisk vurdering av Microsoft. De er jo fremdeles avhengig av at Xbox One skal selge fra for å holde seg relevant i markedet, for at utviklere skal fortsette å ha interesse for plattformen og Microsoft ønsker også å kunne tjene penger på Xbox. Om de hadde sagt; "Hey! Kjøp Forza Horison 2 til Xbox One og bare sett det inn i Windows 10 PC-en din og spill i vei" så hadde det vel det neppe økt salget av Xbox One, heller tvert imot.

 

Her forsøker de nok å finne en god middelvei, og det at de av oss som har valgt å investere i en Xbox One på grunn av eksklusive spill men foretrekker å spille på PC har jo nå fått en god løsning. Det at Microsoft forsøker å gjøre Xbox Live til en felles plattform mellom Xbox og PC kan da umulig være en negativ ting, så lenge de ikke påtvinger matchmaking mellom Xbox og PC i spill hvor det er lite fordelaktig.

Lenke til kommentar

Er vel ingen grunn til å hoppe til negative konklusjoner enda. Kan godt være at du vil ha egen matchmaking og serverbrowser som lar deg velge om du ønsker å spille med Xbox One spillere (fra PC) og PC spillere (fra Xbox One) osv.. Vi vet jo fint lite om hvordan dette skal bli implementert i praksis.

 

Det at du ikke kan spille Xbox One spill direkte på PC er nok en økonomisk og veldig logisk vurdering av Microsoft. De er jo fremdeles avhengig av at Xbox One skal selge fra for å holde seg relevant i markedet, for at utviklere skal fortsette å ha interesse for plattformen og Microsoft ønsker også å kunne tjene penger på Xbox. Om de hadde sagt; "Hey! Kjøp Forza Horison 2 til Xbox One og bare sett det inn i Windows 10 PC-en din og spill i vei" så hadde det vel det neppe økt salget av Xbox One, heller tvert imot.

 

Her forsøker de nok å finne en god middelvei, og det at de av oss som har valgt å investere i en Xbox One på grunn av eksklusive spill men foretrekker å spille på PC har jo nå fått en god løsning. Det at Microsoft forsøker å gjøre Xbox Live til en felles plattform mellom Xbox og PC kan da umulig være en negativ ting, så lenge de ikke påtvinger matchmaking mellom Xbox og PC i spill hvor det er lite fordelaktig.

 

Hvem er det som konkluderer med noe her? Som alltid når alt ikke er kjent, så er det spekulasjon, ikke konklusjon som kommer. Og det er ingen spesiell grunn til at spekulere positivt er greit, men negativt ikke er greit.

 

Hvorfor er de så logisk? Hvorfor er det viktig for MS å holde seg relevant i konsollmarkedet? Hvorfor er det viktigere for de å selge mange xbone enn å støtte windows?

 

Og de som foretrekker å spille på PC men vil ha eksklusivene har jo ikke fått noen god løsning, i beste fall middelmådig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er jo noe annet? Her var det snakk om funksjonen der man kan spille PC vs xbox.

 

AtW

 

Å ja, her fulgte visst ikke jeg godt nok med ... I det tilfellet vil det sikkert være uproblematisk å lage et program som oversetter til kontrollerinput uten merkbar forsinkelse. Men jeg tviler egentlig på at det ikke vil være mulighet for å bruke mus i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

 

Håper bare ikke dette ødelegger xbox versjonen av Call of Duty og andre fps spill. En som spiller med mus og tastatur har vel en kjempe fordel over de som bruker vanlig kontroll?

 

Tenkte på det samme, personlig har jeg flere dager bak meg i CoD på xbox og samtidig brukt for mye tid på CS på pc i min tid. Det er ikke første gang crossplay har skjedd .. Dreamcast åpnet for dette mot pc for Quake III i 1999/2000 og for en slakt det ble! Jeg kan ikke tenke meg å ønske å spille mot pc-eiere. Derimot om xbox har en ordning som gjør at vi kan bruke pc/mus så angrer jeg litt at jeg kjøpte ps4 forrige måned etter seks år med xbox.

Kan alltids bruke Venom X. Har brukt denne en del selv, og fungerer latterlig bra. Men det er vel litt juks :p

Lenke til kommentar

Så... Det de prøver å si er at du kan spille xbox one spill på PC om du har en xbox one å streame i fra? Også kaller de det cross-play? Men egentlig så spiller man kun xbox til xbox? Eller kan man spille xbox spill på Windows 10 platformen om man ikke har en xbox one?

Lenke til kommentar

Enda en spiker i kista for konsollgenerasjonen. Det er tydelig at Microsoft ser for seg at det er Windows som skal være i sentrum i framtiden, og ikke boksen. Dermed kan forbrukerne spille på alle ting som kjører Windows, enten det er en PC, mobil, nettbrett eller et eventuelt mediasenter (tidligere kjent som Xbox).

 

Strømming er nok også ganske sentralt i denne planen, slik at du ikke trenger å installere spillene på tingene dine, og kan enkelt bytte fra f.eks PC til nettbrett og fortsette å spille.

 

Dette er utelukkende positivt. Dessverre er vi ikke helt i mål enda, men jeg er mer og mer overbevist om at dette er den siste konsollgenerasjonen vi ser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Så... Det de prøver å si er at du kan spille xbox one spill på PC om du har en xbox one å streame i fra? Også kaller de det cross-play? Men egentlig så spiller man kun xbox til xbox? Eller kan man spille xbox spill på Windows 10 platformen om man ikke har en xbox one?

Fable Legends kommer ut til både Windows 10 og Xbox One. Det kan kjøpes i Windows 10 og spilles med folk med Windows 10 og folk på Xbox One. Og vice versa med Xbox One-utgaven.

Det kommer definitivt flere spill som er kryssplattform,

 

Alle andre spill kan strømmes fra Xbox One til en PC/nettbrett med Windows 10.

Lenke til kommentar

Så... Det de prøver å si er at du kan spille xbox one spill på PC om du har en xbox one å streame i fra? Også kaller de det cross-play? Men egentlig så spiller man kun xbox til xbox? Eller kan man spille xbox spill på Windows 10 platformen om man ikke har en xbox one?

 

 

Nei... Streaming av Xbox One spill til PC og crossplattform spilling er to forskjellige ting. Streaming lar deg spille spill du allerede har til Xbox One, og da kommende spill du måtte velge å kjøpe til Xbox One fremfor PC (kanskje du har for svak PC osv.. kanskje det er eksklusive spill som du helst vil spille på PC-en osv..).

 

Crossplattformspilling lar folk som spiller på PC (har PC-utgaven av spillet) spille sammen med folk som spiller på Xbox One og har Xbox One utgaven av spillet. Og andre veien.

Lenke til kommentar

 

Er vel ingen grunn til å hoppe til negative konklusjoner enda. Kan godt være at du vil ha egen matchmaking og serverbrowser som lar deg velge om du ønsker å spille med Xbox One spillere (fra PC) og PC spillere (fra Xbox One) osv.. Vi vet jo fint lite om hvordan dette skal bli implementert i praksis.

 

Det at du ikke kan spille Xbox One spill direkte på PC er nok en økonomisk og veldig logisk vurdering av Microsoft. De er jo fremdeles avhengig av at Xbox One skal selge fra for å holde seg relevant i markedet, for at utviklere skal fortsette å ha interesse for plattformen og Microsoft ønsker også å kunne tjene penger på Xbox. Om de hadde sagt; "Hey! Kjøp Forza Horison 2 til Xbox One og bare sett det inn i Windows 10 PC-en din og spill i vei" så hadde det vel det neppe økt salget av Xbox One, heller tvert imot.

 

Her forsøker de nok å finne en god middelvei, og det at de av oss som har valgt å investere i en Xbox One på grunn av eksklusive spill men foretrekker å spille på PC har jo nå fått en god løsning. Det at Microsoft forsøker å gjøre Xbox Live til en felles plattform mellom Xbox og PC kan da umulig være en negativ ting, så lenge de ikke påtvinger matchmaking mellom Xbox og PC i spill hvor det er lite fordelaktig.

 

Hvem er det som konkluderer med noe her? Som alltid når alt ikke er kjent, så er det spekulasjon, ikke konklusjon som kommer. Og det er ingen spesiell grunn til at spekulere positivt er greit, men negativt ikke er greit.

 

Hvorfor er de så logisk? Hvorfor er det viktig for MS å holde seg relevant i konsollmarkedet? Hvorfor er det viktigere for de å selge mange xbone enn å støtte windows?

 

Og de som foretrekker å spille på PC men vil ha eksklusivene har jo ikke fått noen god løsning, i beste fall middelmådig.

 

AtW

 

 

 

Her syntes jeg du er i overkant pessimistisk og negativ. Per dags dato har vi INGEN løsning, her får vi en løsning. Det må vel sies å være en forbedring?

 

Og for meg virker det som du tar utgangspunkt i at alt og alle har en kraftig nok maskin til å faktisk kunne spille spillene. Men faktum er vel at veldig mange har kun en bærbar, og / eler et nettbrett i tillegg til sin spillkonsoll (i dette tilfellet da Xbox One), eller kanskje en noe gammel og svak stasjonær og vil her få muligheten til å streame fra Xbox One til nevnte bærbare, nettbrett eller stasjonære.

 

Hvorfor syntes du dette er en såpass håpløst dårlig løsning som du ser ut til å gi uttrykk for? At du ikke forstår hvorfor det er viktig for Microsoft å holde seg relevant i konsollmarkedet for nesten bli ditt problem, syntes det er utrolig bisarrt at du sliter med å forstå hvorfor et selskap som Microsoft ønsker å holde Xbox One relevant i markedet. Her prøver de å finne en god balanse med å holde Xbox One relevant, og det å støtte oppunder om spilling i Windows.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er uenig, en middelmådig minus løsning er som du sier en bedre løsning enn ingen løsning, men den er like fult en middelmådig løsning.

 

Det er sikkert tilfellet for noen (uten at jeg helt ser at det er noen god løsning å spille på nettbrett), men det er allikevel en mye bedre løsning å kunne spille spillene på windows.

 

Kan ikke du forklare meg hvorfor dette er viktig for MS, hvorfor er konsollmarkedet viktig for de, og hvorfor er det viktig å holde liv i konsollmarkedet for MS?

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan ikke du forklare meg hvorfor dette er viktig for MS, hvorfor er konsollmarkedet viktig for de, og hvorfor er det viktig å holde liv i konsollmarkedet for MS?

 

AtW

1. Det er det eneste forbrukerproduktet fra MS bortsett fra Windows og Windows-relatert software som har oppnådd noenlunde suksess.

 

2. De får royalties fra tredjepartspill som blir solgt til Xbox One. De får ikke royalties fra spillsalg på Windows.

 

3. Folk er fortsatt interessert i å ha et mediasenter og/eller en spillkonsoll i stua.

 

4. Xbox One ble lansert for litt over ett år siden. De har et ansvar for å sørge for at platformen blomstrer. Eksklusive spill er et av virkemidlene de kan ta i bruk for å oppnå dette.

 

5. Folk på Xbox One er vant til å betale for Xbox Live. Det er ikke folk som bruker Windows.

 

Vi kommer garantert til å se en ytterligere sammensmelting av Xbox og Windows i fremtiden, men jeg tror det er litt for tidlig for Xbox One å porte alle spillene over til PC. I mellomtiden burde MS satse mer på eksklusive spill til PC. De har jo for eksempel et par respekterte RTS-serier i hvelvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...