Gå til innhold

Hva kommer jødehat av?


Anbefalte innlegg

Nei da, når man leter etter dritt så skal man finne det. I alt og alle. Og jeg er enig i mange ting. Jeg er ikke blind, og ser og hører like mye dritt som alle andre. Ingen kan forsvare det som skjer mange steder, og handlingene til dem som utfører mildt sagt jævlig handlinger. Ingen. Men poenget er at i islam er ikke dette lov. Du har kanskje lest, men det har jeg også. Og hvis du virkelig vil vite, så ikke se bare på det dårlige. Ikke glem at koranen ikke kom på norsk, så oversettelsen blir uansett farget av forfatteren.

 

At folk er rasister med alt vi hører er ikke rart, men det er også så utrolig mange som lever I Fred og harmoni også. Mange muslimske land har også kristne som dem lever vegg i vegg med, I fred.

 

Veldig uoversiktlig, Beklager det :)

 

 

Mitt poeng er at de gode verdiene til de forskjellige religionene er ikke eksklusive for religionene. Jeg har nestekjærlighet, som det ofte kalles i religiøs sammenheng, selv om jeg er sekulær. De dårlige verdiene er heller ikke eksklusive til religioner, da det finnes mange sekulære rasshøl også. Mitt poeng er at, en ideologi som er dårlig, er dårlig. Uavhengig om det er en religiøs ideologi eller ei. Jeg definerer, med mitt eget verdigrunnlag (for jeg har intet annet valg) islam som en dårlig ideologi, på lik linje med kristendom og jødedom og nazisme.

 

Det er forøvrig heller ikke rasistisk å kritisere en ideologi. Er det rasistisk ovenfor hvite, skallede menn å si at nazisme er søppel? Og jeg vet at muslimer og kristne kan leve i harmoni. Mitt poeng er at det hadde vært en del lettere å oppnå denne harmonien hvis de ikke hadde hatt en bok hver seg som de ser på som den eneste og ultimate sannhet, som sier at de som ikke er medlem av deres respektive religion fortjener evig pine.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Du kommer ikke til å like dette svaret, men... det nye testamentet og kristendommen må nok ta seg store deler av skylden for jødehatet. Spesielt Johannesevangeliet, hvor Jesus sine fiender ofte henvises til som "jødene".

 

Man kan lese mer om dette på den alltids fantastiske Wikipedia.

Her glemmer du at Jesus Kristus og de tolv apostlene (som overtar makten i verden) er jøder.

 

Matt 28,18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

Lenke til kommentar

Her glemmer du at Jesus Kristus og de tolv apostlene (som overtar makten i verden) er jøder.

 

Matt 28,18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

Og du glemmer - eller har ikke innsett - at jeg overhodet ikke ser noe poeng i å "diskutere" med deg.

Lenke til kommentar

 

Her glemmer du at Jesus Kristus og de tolv apostlene (som overtar makten i verden) er jøder.

 

Matt 28,18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

Og du glemmer - eller har ikke innsett - at jeg overhodet ikke ser noe poeng i å "diskutere" med deg.

 

Vel, du forsøkte å gi de kristne skylda for jødehatet i verden,

ved å referere til de første kristnes uttalelser om jøder ?  

De var selv jøder !

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Her glemmer du at Jesus Kristus og de tolv apostlene (som overtar makten i verden) er jøder.

 

Matt 28,18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

Og du glemmer - eller har ikke innsett - at jeg overhodet ikke ser noe poeng i å "diskutere" med deg.

 

Vel, du forsøkte å gi de kristne skylda for jødehatet i verden,

ved å referere til de første kristnes uttalelser om jøder ?  

De var selv jøder !

 

Paulus konverterte ikke-jøder til kristendommen. Johannesevangeliet ble skrevet flere tiår etter at Paulus labbet rundt. Altså var det sannsynligvis flere ikke-jøder som var kristne når Johannesevangeliet ble skrevet.

 

Du tar feil. Men det kommer du ikke til å innse, fordi du antar at alt som står i Bibelen er korrekt, og ignorerer alt som motsier dette.

Lenke til kommentar

Paulus konverterte ikke-jøder til kristendommen. Johannesevangeliet ble skrevet flere tiår etter at Paulus labbet rundt. Altså var det sannsynligvis flere ikke-jøder som var kristne når Johannesevangeliet ble skrevet.

 

Du tar feil. Men det kommer du ikke til å innse, fordi du antar at alt som står i Bibelen er korrekt, og ignorerer alt som motsier dette.

 

Så du mener det var ikke-jøder som skrev at en gruppe jøder sa noe negativt om en annen gruppe jøder ? er du selv jøde ?

Lenke til kommentar

 

Paulus konverterte ikke-jøder til kristendommen. Johannesevangeliet ble skrevet flere tiår etter at Paulus labbet rundt. Altså var det sannsynligvis flere ikke-jøder som var kristne når Johannesevangeliet ble skrevet.

 

Du tar feil. Men det kommer du ikke til å innse, fordi du antar at alt som står i Bibelen er korrekt, og ignorerer alt som motsier dette.

Så du mener det var ikke-jøder som skrev at en gruppe jøder sa noe negativt om en annen gruppe jøder ? er du selv jøde ?

 

Er du i stand til logiske resonnement? (Retorisk spørsmål.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...