Gå til innhold

Hva kommer jødehat av?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Du burde holde deg til tema. Du skriver at Å være religiøs er direkte flaut. Jeg skriver at der er useriøst skrevet. Deretter skriver du at du ikke støtter rasisme, nazisme og islam osv.. Hva i huleste har det med kommentaren du skrev å gjøre?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Denne tråden handler om jødehat. Muslimer er da naturlig og komme inn på. Der har du jødehatet i dag. At jeg skriver det er flaut og være religiøs. Er fordi vi vet så mye bedre i dag. Så hva er useriøst med det? Religioner skaper hat mellom mennesker. I dag er det jødene som igjen for gjennomgå. Hvorfor? Jo fordi man her i Norge har skapt et bilde av at muslimene er offer for Israel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Han er en troll.

 

Er jeg et troll? Er det å skrive sin mening om og ta avstand til barbariske ideologier og være et troll? Skjerp deg. Dette er et diskusjons forum. Der man skriver det man mener.

 

 

Du sier dette for å skape provokasjoner. Folk vil ikke sammenligne islam med nazisme.

Lenke til kommentar

 

 

Han er en troll.

 

Er jeg et troll? Er det å skrive sin mening om og ta avstand til barbariske ideologier og være et troll? Skjerp deg. Dette er et diskusjons forum. Der man skriver det man mener.

 

 

Du sier dette for å skape provokasjoner. Folk vil ikke sammenligne islam med nazisme.

 

Det er jeg klar over at enkelte ikke vil. Men det betyr ikke at jeg og andre ikke vil. Man er uenig om dette. Man er ikke troll selv om man er uenig, for da er jo du også et troll. Aksepter uenighet, det er ikke farlig. Benytt din ytringsfrihet til og si i mot meg, det er din rett og noe jeg fult ut aksepterer. Jeg er sterkt i mot alle religioner. Religioner skaper konflikter mellom mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I tillegg ser jeg enkelte muslimer hevder at massemedia styres av jødene, og at det er derfor muslimer fremstilles så dårlig (i deres øyne).

 

Latterlig, I know.

Det er vel slik nazismen også så på jøder. Islam og nazisme er jo egentlig ikke så ulike. Begge har et barbarisk syn på mennesker. Forskjellen er at mange av det Norske folk har tatt islam og muslimer under sine vinger. Hvorfor er det ingen som ennå har svart på. Men det er interessant.

 

 

Hva er forskjellen på islam og nazisme ? Du krenker muslimene her ved å sammenligne disse.

 

 

Les litt om hvordan antisemitisme i den arabiske verden i moderne tid er en eksportartikkel fra Europa: http://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_the_Arab_world

 

Så til forskjell fra Europa har ikke de arabiske landene blitt kvitt problemene. Jeg fortstår at muslimer føler det krenkende når deres religion får skylden, spesielt fra sivilisasjonen som i utgangspunktet skapte problemet.

Lenke til kommentar

 

Jeg fortstår at muslimer føler det krenkende når deres religion får skylden, spesielt fra sivilisasjonen som i utgangspunktet skapte problemet.

 

Og så vet du som meg. At dette strides man om. Ikke for at vi skal inn i den debatten i denne tråden. Men husk, at det er ingen sannhet.

 

Sannhet er nok å ta litt sterkt i, men det er nok sterke indisier siden det ikke er totalt avfeid. Uansett er det et viktig aspekt å ha med, gitt trådens emne.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg fortstår at muslimer føler det krenkende når deres religion får skylden, spesielt fra sivilisasjonen som i utgangspunktet skapte problemet.

 

Og så vet du som meg. At dette strides man om. Ikke for at vi skal inn i den debatten i denne tråden. Men husk, at det er ingen sannhet.

 

Sannhet er nok å ta litt sterkt i, men det er nok sterke indisier siden det ikke er totalt avfeid. Uansett er det et viktig aspekt å ha med, gitt trådens emne.

 

Sannheten er subjektiv min venn

Lenke til kommentar

Han er en troll.

Gothminister er mange ting, men han er ikke et troll.

 

Du, derimot... Vil du vite hvorfor blant annet jeg mistenker at du er et troll? Ah, du får vite det, uansett om du vil eller ei!

 

Det du uttaler her på forumet gir et veldig dårlig inntrykk av islam dersom det faktisk stemmer at du er en muslim. Du viser holdninger som vitner om en fullstendig mangel på vilje til å respektere andre sine valg. Både kvinner spesifikt, og mennesker som en helhet. For eksempel når du sier at en kvinne skal adlyde sin mann, eller at du gjerne skulle tvunget alle til å tro på en gud.

 

Dette er skremmende meninger, og dersom man tar deg som en representant for muslimer, så gir det et veldig dårlig inntrykk av muslimer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

He He. Er jeg mange ting? Tja sier jeg til det. Skal selvsagt innrømme at Gothminister av og til provoserer litt, for debattens skyld. Litt må man jo skape her på forumet.

Hehe, ja det har jeg lagt merke til. Det blir ofte liv i de debattene du er med i, og det er jo gøy!

 

Det er vel derfor vi er på et debattforum. Litt kjedelig om vi alle satt og var enig. Derfor må man skape litt, komme med et annet syn i debatten. Selv om jeg som privatperson er veldig ulik Gothminister på enkelte områder :)

Lenke til kommentar

Det er vel derfor vi er på et debattforum. Litt kjedelig om vi alle satt og var enig. Derfor må man skape litt, komme med et annet syn i debatten. Selv om jeg som privatperson er veldig ulik Gothminister på enkelte områder :)

Sant, men samtidig så er det også ganske så tilfredsstillende å komme til enighet om ting óg - det skjer bare ikke så ofte her på forumet!

 

Jeg kan lett tro at du er ganske annerledes utenfor forumet. Kanskje ikke så provoserende, blant annet. Men si meg, kan det også være at du er litt krass i tonene av og til fordi du føler at du må ha de samme diskusjonene og argumentene gang på gang, men riktignok med forskjellige personer? Merker på meg selv at jeg lett blir irritert når folk kommer med de samme dårlige påstandene som utallige andre har kommet med før dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Han er en troll.

 

Er jeg et troll? Er det å skrive sin mening om og ta avstand til barbariske ideologier og være et troll? Skjerp deg. Dette er et diskusjons forum. Der man skriver det man mener.

 

 

Du sier dette for å skape provokasjoner. Folk vil ikke sammenligne islam med nazisme.

 

Det er jeg klar over at enkelte ikke vil. Men det betyr ikke at jeg og andre ikke vil. Man er uenig om dette. Man er ikke troll selv om man er uenig, for da er jo du også et troll. Aksepter uenighet, det er ikke farlig. Benytt din ytringsfrihet til og si i mot meg, det er din rett og noe jeg fult ut aksepterer. Jeg er sterkt i mot alle religioner. Religioner skaper konflikter mellom mennesker.

 

 

 

 

 

Han er en troll.

 

Er jeg et troll? Er det å skrive sin mening om og ta avstand til barbariske ideologier og være et troll? Skjerp deg. Dette er et diskusjons forum. Der man skriver det man mener.

 

 

Du sier dette for å skape provokasjoner. Folk vil ikke sammenligne islam med nazisme.

 

Det er jeg klar over at enkelte ikke vil. Men det betyr ikke at jeg og andre ikke vil. Man er uenig om dette. Man er ikke troll selv om man er uenig, for da er jo du også et troll. Aksepter uenighet, det er ikke farlig. Benytt din ytringsfrihet til og si i mot meg, det er din rett og noe jeg fult ut aksepterer. Jeg er sterkt i mot alle religioner. Religioner skaper konflikter mellom mennesker.

 

 

Jeg kan ikke komme på at både hinduismen og buddhismen skaper konflikt. Har du noen eksempler? Isåfall vil jeg påstå at religioner skaper fred, der jeg bruker disse to religioner som eksempler.

Lenke til kommentar

 

Han er en troll.

Gothminister er mange ting, men han er ikke et troll.

 

Du, derimot... Vil du vite hvorfor blant annet jeg mistenker at du er et troll? Ah, du får vite det, uansett om du vil eller ei!

 

Det du uttaler her på forumet gir et veldig dårlig inntrykk av islam dersom det faktisk stemmer at du er en muslim. Du viser holdninger som vitner om en fullstendig mangel på vilje til å respektere andre sine valg. Både kvinner spesifikt, og mennesker som en helhet. For eksempel når du sier at en kvinne skal adlyde sin mann, eller at du gjerne skulle tvunget alle til å tro på en gud.

 

Dette er skremmende meninger, og dersom man tar deg som en representant for muslimer, så gir det et veldig dårlig inntrykk av muslimer.

 

 

Jeg var muslim, er ikke.

Lenke til kommentar

 

Jeg var muslim, er ikke.

Huh, interessant. Hvorfor sluttet du å være en troende muslim?

 

 

Tror jeg la være å fortelle det her, da jeg vil kraftige provosere enkelte individer. Kort sagt på grunn av at jeg ville konvertere til en annen religion som passet meg mye bedre :)

Lenke til kommentar

 

 

Sant, men samtidig så er det også ganske så tilfredsstillende å komme til enighet om ting óg - det skjer bare ikke så ofte her på forumet!

 

Jeg kan lett tro at du er ganske annerledes utenfor forumet. Kanskje ikke så provoserende, blant annet. Men si meg, kan det også være at du er litt krass i tonene av og til fordi du føler at du må ha de samme diskusjonene og argumentene gang på gang, men riktignok med forskjellige personer? Merker på meg selv at jeg lett blir irritert når folk kommer med de samme dårlige påstandene som utallige andre har kommet med før dem.

 

Enkelte ganger kommer man til enighet. Det viktigste synes jeg er at man lærer mye av uenighet. Min favoritt debattant her på forumet er Geir. Vi er som regel i «tottene» på hverandre. Litt bevist fra min side, pga. av at jeg lærer mye mer ved og være uenig med han. Geir kommer med gode argumenter som man kan ta med seg videre. Disse ville jeg gått glipp av om jeg alltid var enig, selv om jeg er. Forstår?

 

Av og til er jeg altfor stor i kjeften og krass og vanskelig. Det er amatørmessig av meg. Jeg har deltatt på slike forum som dette i 15 år og burde vite bedre. Så tar kritikk på det. Skal bli bedre. Man kan gjenta seg selv litt for ofte, det kan fort bli kjedelig for andre. Det går litt fort av og til og man tenker for uklart. Flott at du sier i fra om slikt. Jeg er åpen for kritikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg la være å fortelle det her, da jeg vil kraftige provosere enkelte individer. Kort sagt på grunn av at jeg ville konvertere til en annen religion som passet meg mye bedre :)

Du er på et debattforum - provoserer man ikke folk av og til så gjør man noe galt. Kjør på!

 

Hvilken religion forholder du deg til nå da, og hvorfor, om jeg kan spørre? (Jeg liker spørsmål, som du kanskje har merket, gjerne begge veier.)

 

Enkelte ganger kommer man til enighet. Det viktigste synes jeg er at man lærer mye av uenighet. Min favoritt debattant her på forumet er Geir. Vi er som regel i «tottene» på hverandre. Litt bevist fra min side, pga. av at jeg lærer mye mer ved og være uenig med han. Geir kommer med gode argumenter som man kan ta med seg videre. Disse ville jeg gått glipp av om jeg alltid var enig, selv om jeg er. Forstår?

 

Av og til er jeg altfor stor i kjeften og krass og vanskelig. Det er amatørmessig av meg. Jeg har deltatt på slike forum som dette i 15 år og burde vite bedre. Så tar kritikk på det. Skal bli bedre. Man kan gjenta seg selv litt for ofte, det kan fort bli kjedelig for andre. Det går litt fort av og til og man tenker for uklart. Flott at du sier i fra om slikt. Jeg er åpen for kritikk.

Haha, herlig! Du har mange innlegg hvor du virker som en skikkelig unyansert kranglefant, og så kommer du med sånne innlegg som det her noen ganger, som fullstendig smadrer det inntrykket.

 

Jeg skjønner godt hva du mener med å provosere. Har ikke diskutert med Geir (som jeg kan huske), men pleier å like å lese innleggene hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer nesten. De kunne ikke eie jord i en del europeiske land, og hadde dermed ikke mulighet til å livnære seg av jordbruk. Det var heller diskriminering enn at det gav dem mye penger. Samtidig var det ansett som synd blant kristne å kreve renter av lån (omtrent slik det er med sharia i dagens islam) mens jødene ikke praktiserte et slik forbud. Når dette skapte velstand blant jøder, samtidig som den øvrige befolkningen led under fattigdom ble du upoplære. Eller de ble en praktisk avledning for styresmaktene, for årsaken til fattigdom var nok ofte vanstyre og kirkens grådighet.

Det er alltid skummelt å uttale seg om historie, men jeg er rimelig sikker på at jødedommen også, i alle fall i lang tid, hadde et forbud mot renter. Dette gjaldt derimot bare blant jødene, og åpnet derfor for at jøder kunne finansiere kristne.

 

Det var heller ikke slik at man ikke kunne få lån av andre enn jøder, men det at at det ikke akkurat var stuerent gjorde at det fulgte med en tilsvarende høy pris.

 

Flisespikking, men men.

Lenke til kommentar

 

Enkelte ganger kommer man til enighet. Det viktigste synes jeg er at man lærer mye av uenighet. Min favoritt debattant her på forumet er Geir. Vi er som regel i «tottene» på hverandre. Litt bevist fra min side, pga. av at jeg lærer mye mer ved og være uenig med han. Geir kommer med gode argumenter som man kan ta med seg videre. Disse ville jeg gått glipp av om jeg alltid var enig, selv om jeg er. Forstår?

 

Av og til er jeg altfor stor i kjeften og krass og vanskelig. Det er amatørmessig av meg. Jeg har deltatt på slike forum som dette i 15 år og burde vite bedre. Så tar kritikk på det. Skal bli bedre. Man kan gjenta seg selv litt for ofte, det kan fort bli kjedelig for andre. Det går litt fort av og til og man tenker for uklart. Flott at du sier i fra om slikt. Jeg er åpen for kritikk.

Haha, herlig! Du har mange innlegg hvor du virker som en skikkelig unyansert kranglefant, og så kommer du med sånne innlegg som det her noen ganger, som fullstendig smadrer det inntrykket.

 

Jeg skjønner godt hva du mener med å provosere. Har ikke diskutert med Geir (som jeg kan huske), men pleier å like å lese innleggene hans.

 

Ja mye henger ennå i fra tiden på AD (Aftenposten debatt) og VGD. Der var det mer roller vi hadde, vi var allierte og fiender, nesten. Litt annen stil her inne. Men av og til blir lysten til å skape litt leven for stor. Fint og få tilbakemeldinger. Det er noe vi alle kan lære av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...