Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Just now, Gavekort said:

Om du ikke hadde vært så in your face i denne tråden så hadde du sikkert funnet ut at svært få her inne synes at lyse plaster er rasistisk.

Det bryr meg katten hva folk her inne faktisk mener om plaster. Når de mener at å kritisere muslimer gjør deg til en rasist så er de automatisk likeverdig med de som mener melk og plaster er rasistisk. Altså totalt irrelevante.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (2 minutter siden):

Det bryr meg katten hva folk her inne faktisk mener om plaster. Når de mener at å kritisere muslimer gjør deg til en rasist så er de automatisk likeverdig med de som mener melk og plaster er rasistisk. Altså totalt irrelevante.

Hvorfor er denne semantikkdebatten så innmari viktig? Om man hater muslimer eller svarte er to sider av samme mynt. Om man kaller dette for rasisme eller muslimhat er bare to forskjellige ord til å beskrive den samme forakten man har.

Kritikk av islam er noe helt annet, men jeg tror denne tråden har mistet sin kredibilitet der.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi sematikk er viktig.

Hvorfor kalle det hat? Du farer med sterke ord. Kritikk er ikke hat. Vis meg en setning der jeg skriver at jeg hater muslimer?

Og nei det er ikke 2 sider av samme mynt, det blir som å si at om du hater kommunister eller svarte så er det på noe vis akkurat det samme.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, jjkoggan said:

Moderate muslimer støtter ikke ISIS

FT_15.11.17_isis_views.png

Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sa de deler samme tankegods, altså blant annet at sharialov er overlegen lovgivning. Kvinner er underlegne mannen. Æresdrap er ok. Homofili er ikke ok osv.

Selvfølgelig hater de isis, de dreper jo fler muslimer enn noen andre.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Påstanden du kommer med er jo at milliarder av mennesker deler samme egenskaper, basert på noe så arbitrært som at de deler tro.
Du påstår også at moderate muslimer støtter handlingene til ekstremister.
Ingen av delene er korrekt, og vitner om at du mangler kunnskapen til å komme med det du påstår er 'religionskritikk'.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (6 minutter siden):

Fordi sematikk er viktig.

Hvorfor kalle det hat? Du farer med sterke ord. Kritikk er ikke hat.

Og nei det er ikke 2 sider av samme mynt, det blir som å si at om du hater kommunister eller svarte så er det på noe vis akkurat det samme.

Nå har du fått utredet semantikken, så da foreslår jeg at vi ikke tåkelegger debatten ytterligere med å resirkulere denne diskusjonen som har pågått de siste 50 sidene.

At muslimer er voldtektsmenn er ikke kritikk av islam, at russere er voldtektsmenn er ikke kritikk av kommunismen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Tåkefyrste said:

Det har jeg heller ikke sagt. Jeg sa de deler samme tankegods, altså blant annet at sharialov er overlegen lovgivning. Kvinner er underlegne mannen. Æresdrap er ok. Homofili er ikke ok osv.

Selvfølgelig hater de isis, de dreper jo fler muslimer enn noen andre.

Du hevder at forskjellen er at moderate bare ikke "tyr til handlinger".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Atib Azzad said:

Påstanden du kommer med er jo at milliarder av mennesker deler samme egenskaper, basert på noe så arbitrært som at de deler tro.
Du påstår også at moderate muslimer støtter handlingene til ekstremister.
Ingen av delene er korrekt, og vitner om at du mangler kunnskapen til å komme med det du påstår er 'religionskritikk'.

 Jeg har sagt at det grunnleggende råtne bak muslimer er islam, altså deres tro/ideologi. Jeg har aldri sagt noe om deres egenskaper.

Jeg påstår heller ikke at de støtter ekstremister. Men de deler helt klart mye av samme ideologi med ekstremister.

Slutt å legg ord i munn på folk og fare med løgn før du kaller folk kunnskapsløse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Gavekort said:

Nå har du fått utredet semantikken, så da foreslår jeg at vi ikke tåkelegger debatten ytterligere med å resirkulere denne diskusjonen som har pågått de siste 50 sidene.

 

mm, kanskje du kunne tatt et ord med alle andre her som hyler rasisme og legger ord i munn på folk. Jeg må få lov å forvare meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, jjkoggan said:

Moderate muslimer støtter ikke ISIS

FT_15.11.17_isis_views.png

Pakistan 212*9% = 19m

Nigeria 195*14%= 27m

Tyrkia 82*8%= 6m

Indonesia 267*4% = 10m

Etc...  Etter bare 4 land er vi oppe i 62 millioner. Flere hundre millioner når alle land tas med i betraktning? Det er ganske mange muslimer som støtter IS. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 minutter siden):

mm, kanskje du kunne tatt et ord med alle andre her som hyler rasisme og legger ord i munn på folk. Jeg må få lov å forvare meg.

Det er håpløst å forsvare seg med semantikk. Du endrer ikke folk sine meninger med å vri på ord de bruker til å uttrykke meninger. Det er bare hvitvasking.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Tåkefyrste said:

 Jeg har sagt at det grunnleggende råtne bak muslimer er islam, altså deres tro/ideologi. Jeg har aldri sagt noe om deres egenskaper.

 

Quote

ikke mennesker som lever fredlig sammen på kryss av kulturer, rase, religion eller politisk ståsted.

On 4/14/2020 at 1:35 PM, Tåkefyrste said:

Noe muslimer er notorisk kjent for å ikke klare, ekstremister eller ei. Derav kritikken.

De mangler egenskapene som skal til for å leve på kryss av kulturer og rase, ser det ut som du påstår.

Jeg mener ikke egentlig å være en del av noen korsfestelse av deg her.
Men kanskje det ville vært nyttig om du utrykket deg litt tydeligere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, debattklovn said:

Pakistan 212*9% = 19m

Nigeria 195*14%= 27m

Tyrkia 82*8%= 6m

Indonesia 267*4% = 10m

Etc...  Etter bare 4 land er vi oppe i 62 millioner. Flere hundre millioner når alle land tas med i betraktning? Det er ganske mange muslimer som støtter IS. 

 

Poenget ditt er ....? Du finner sikkert millioner evangelikerre som støtter et slags teokrati også

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  

2 minutes ago, Atib Azzad said:

 

De mangler egenskapene som skal til for å leve på kryss av kulturer og rase, ser det ut som du påstår.

Jeg mener ikke egentlig å være en del av noen korsfestelse av deg her.
Men kanskje det ville vært nyttig om du utrykket deg litt tydeligere?

 

Joda, jeg kunne jo sagt at grunnen til at de ikke er flinke til å leve i fred med folk fra andre religioner er nettopp religion. Men poenget blir fortsatt det samme.

Det er ikke en iboende egenskap, men en egenskap de velger å ha pga religionen deres er viktigere enn alt annet.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Allostasis said:

Nei, da har du lest fake news. Islam er langt verre i sin totalitære kontroll av samfunnet i de forskjellige gradene man ser det.

Du forvirre regjering og religion, men om du held deg til å beskrive kva regjeringen eller religionen gjer har eg ingen klage. Men her prate ikkje folk om eine eller andre av dei to, men om 1.9 milliarder mennesker generelt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...