Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kvalm pakke fra ukjent avsender


Kulle

Anbefalte innlegg

Hei. Min Samboer fikk en pakke og det var fra noen som hadde utgitt seg for å være sønnen hennes på 5 år. vi veit at det ikke er han pga han skriver "R" riktig vei og ikke på den måten. det sto en lapp i pakken "Hei mamma. jeg ønsker ingen søsken. hilsen Marius. Glad i deg :)" og det var en vibrator og glidemiddel. Hun syns det er kvalmt at noen kan gjøre noe sånt og utgi seg for å være sønnen hennes. det var et kollinr og jeg har hørt med posten og de kunne ikke finne ut hvem som har sendt den og hvor den har blitt sendt fra. noen som veit om det er mulig å finne ut hvem som har sendt den og om politiet har noe mulighet for å finne det ut? jeg har liten mistanke om at det kanskje det barnefaren som har gjort dette pga sjalusi eller noe. men vil ikke legge ut no konklusjoner før jeg har riktig fakta....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tast inn sporingsnummeret så får du opp både avsendersted og tid. Dere kan muligens grave litt via facebook, prate med barnefarens venner etc om hvor vedkommende befant seg på det tidspunktet. Eventuelle kvitteringer på pakke og innhold er sannsynligvis kastet, men det er jo håp i et tynt snøre om at disse finnes og kan knyttes til barnefaren.

Lenke til kommentar

jeg har liten mistanke om at det kanskje det barnefaren som har gjort dette pga sjalusi eller noe. men vil ikke legge ut no konklusjoner før jeg har riktig fakta....

 

På den annen side er det så opplagt, at barnefar blir misstenkt, at det kanskje heller er en annen som står bak, for å diskreditere vedkommende.

 

Hvilken noenlunde oppegående far ville "innvolvert" sin sønns navn i noe slikt griseri osv.?

Lenke til kommentar

Tast inn sporingsnummeret så får du opp både avsendersted og tid. Dere kan muligens grave litt via facebook, prate med barnefarens venner etc om hvor vedkommende befant seg på det tidspunktet. Eventuelle kvitteringer på pakke og innhold er sannsynligvis kastet, men det er jo håp i et tynt snøre om at disse finnes og kan knyttes til barnefaren.

Anmelder man forholdet er det kanskje også mulig å få frem opptak fra eventuell videoovervåkning på kontoret det ble levert.

NB. Da må det skje raskt hvis det ikke allerede er for sent, er vel maks 7 dager man kan lagre slike opptak

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

 

jeg har liten mistanke om at det kanskje det barnefaren som har gjort dette pga sjalusi eller noe. men vil ikke legge ut no konklusjoner før jeg har riktig fakta....

På den annen side er det så opplagt, at barnefar blir misstenkt, at det kanskje heller er en annen som står bak, for å diskreditere vedkommende.

 

Hvilken noenlunde oppegående far ville "innvolvert" sin sønns navn i noe slikt griseri osv.?

ja, kan være en stor sjanse for dette. derfor jeg ikke gjør noe før jeg har all fakta på bordet. men vi kommer ikke til å nevne noe om dette rundt bekjente osv. for skal tippe den person vil bli litt nysgjerrig på hvorda reaksjonen hennes ble og sakte men sikkert røper seg for å få info Endret av Kulle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det burde anmeldes likevel, mener jeg.

Nja... "spøken" er drøy, men ingen trussel. Så slik sett er anmeldelse lite verdt.

 

Allikevel kan det kanskje være greit å få greia registrert dersom det utarter seg til trusler etterhvert. Enten pr pakke eller annet. Dog kan det i praksis være vanskelig å kunne bevise at samme person står bak alt.

 

Edit:

Personlig synes jeg denne var fiffig. Den er rimelig ubehagelig uten å bryte noen lover. Det er ikke ulovlig å sende en pakke med ufarlige gjenstander til noen (såfremt det ikke ansees som en trussel).

 

Dersom noen skal grunn til å anmelde noe her må det være barnet. Det er en slags form for ærekrenkelse involvert (sende i annens navn). Dog er krenkelsen ikke publisert så da teller det vel lite, men det er tredjeperson involvert...hmm...

 

Kreds til avsender, en snedig plan dette. Mottaker kan jo fundere på et tilsvarende smart mot-trekk (om en finner ut hvem som står bak).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Kan anmelde det og hvis det er en person som allerede har en straffesak på seg, så vil DNA stå inne i systemet og kan finne det ut på den måten. jeg vil si at det er akkurat på grensen for at det er straffbart.. vil tenke meg at politiet vil ta i vurdering pga pengene som har blitt brukt og måten og tiden denne personen har brukt på dette. hadde vært noe annet hvis det var en generelspøk og bare ha sendt det og ikke skrevet noe. men å utgi seg for å være en sønnen på 5 år og skrevet sånn at det ser ut som et lite barn som akkurat har lært seg å skrive. da er jeg litt redd for at dette kan skje igjen hvis personen ikke blir fersket. bryr meg ikke noe om med det første at det ikke blir bot eller noe sånt. vil bare at den personen skal vite at vi veit at det er den personen

Lenke til kommentar

Hvilket straffebud skulle vært brutt?

 

Dokumentfalsk - ikke aktuelt (det er ikke forfalsket noe dokument her, det er produsert et dokument med uriktig innhold).

ID-tyveri - ikke aktuelt (situasjonen faller ikke inn under vilkårene i straffeloven § 190a).

Uanstendig adferd - mulig (i grenseland), men saken vil bli henlagt ved første korsvei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...