Jump to content
Sign in to follow this  
Øystein.F.

Day of the Tentacle får spesialutgåve

Recommended Posts

Nice! :D Bare de beholder den gamle sjarmen og ikke radbrekker spillene. Monkey Island special edition klarte å beholde magien. :)

Annonse

Grim Fandango med 'pek og klikk'-Interface blir en forbedring. Får håpe nyversjonen får tilstrekkelig oppmerksomhet til at en del yngre folk bestemmer seg for å teste ut det som faktisk er tidenes beste dataspill.

Jeg vet i alle fall at jeg skal gi Grim Fandango sjansen igjen. Kontrollene gjorde sitt til at jeg gav opp det spillet ganske kjapt da det kom.

Jeg er også spent på hvordan de tenker å remastre DOTT. Grafikken er jo fremdeles god, om enn noe pikselert. Men på den andre siden er det jo en del nye utgivelser som med vitende og vilje har levert pikselerte greier, der pikseluttrykket blir en del av det kunstneriske hele.

Jeg kunne ellers ha tenkte meg en nyversjon av Maniac Mansion jeg mens jeg var i gang. Kanskje før DOTT til og med. Der de kunne få med litt voice-acting og greier. Zak McKracken er også noe som kunne vært interessant.

Ellers blir vel 2015 spennende for remastrede point and click-spill. Gabriel Knight forventes vel ut etterhvert?

Remaster av Grim Fandango kan jeg godt forstå med tanke på at det er et mareritt å få det til å funke på nyere operativsystem. Double Fine imponerer ikke så veldig med sine originale spill nå til dags. Men nyversjon av GF kommer jeg til å kjøpe

Psssst! Tim, jeg venter fortsatt på Broken Age sin andre del, jeg.

Som backer synes jeg ikke det er nevneverdig stas å måtte vente til dere har portet spillet til PS4 og Vita før dere får ut finger'n på PC-utgaven også.