Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som selvstendig næringsdrivende er det noe dritt med alle disse helligdagene, det blir så vanskelig å få gjort ting.

 

Som kommunalt ansatt (barneskole) er alle disse helligdagene noe dritt. Veldig uheldig mtp. barnet jeg jobber med.

 

 

Hjelper heller ikke at jeg synes fridager generelt er noe piss. To fridager hver eneste uke blir i overkant, så at det plutselig kommer masse mer er jævlig kjipt. Har også veldig godt med feriedager til gode som jeg ikke greier å bruke opp. Bare hoper seg opp.

Lenke til kommentar

Man har en høy grad av forutsigbarhet. Er basically bare å følge fellesferiene, så jo, vil si det er ganske "kaviar å ha fri".

Edit: ikke minst får man fri når alle andre har fri også, i motsetning til oss som jobber skift for eksempel.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Majones? Det uttrykket har jeg ikke hørt før. Men ja, hadde heller tatt tvungen ferie i de periodene du nevner (og ikke minst i helgene) enn å kun ha fri når alle andre jobber.

Edit: nå fikk jeg jævlig lyst på kaviar med majones!

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

 

Majones? Det uttrykket har jeg ikke hørt før. Men ja, hadde heller tatt tvungen ferie i de periodene du nevner (og ikke minst i helgene) enn å kun ha fri når alle andre jobber.

Edit: nå fikk jeg jævlig lyst på kaviar med majones!

Alt er dyrere i de periodene. Derfor er det kjipt.
Synes det er mye kjipere å alltid ha fri når venner/familie jobber og motsatt. Er ikke så morsomt å jobbe julaften og nyttårsaften for eksempel. Da hadde jeg lett valgt å ha fri samtidig som alle andre.

Edit: I tillegg blir det ikke nødvendigvis så veldig mye dyrere om man planlegger ferien i god tid, noe man har mulighet til med den forutsigbarheten man har ved å jobbe i skole/barnehage.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i SFO ja, men ikke i skolen. Synes feriene da var ganske greie. Skjønner at det kan være utfordrende ifht. barn med diagnoser, er ikke det jeg (og andre) reagerte på og diskuterte, mer på din andre paragraf: "Hjelper heller ikke at jeg synes fridager generelt er noe piss. To fridager hver eneste uke blir i overkant, så at det plutselig kommer masse mer er jævlig kjipt. Har også veldig godt med feriedager til gode som jeg ikke greier å bruke opp. Bare hoper seg opp."

Vær glad for det du har, du kan ihvertfall feire jul og andre høytider med familie og venner.

Lenke til kommentar

Sommerferien er en ting, men så kommer høst,vinter og juleferien også. Tvunget ferie om man ikke er del av SFO. Blir litt ''majones'' av å ikke bestemme når man tar ut ferie da.

Foretrekker de tvungne ukene med ferie og heller sykt mye ferie enn 5 uker der man har liten grad av mulighet til å velge når det skjer på sommeren og nesten Ingen muligheter til å ta ferieuker andre tider på året.

 

Lærere har det snasent. Å si noe annet er å si at jada, eg har 10 mill på konto, men det finnes andre som har 11 derfor er det ikke fett for meg. Men i majones og kaviar er det jo en del fett...

 

For ikke å snakke om den ultimate fordelen en lærer har når de har barn i skolealder....

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...