Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Note 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns faktisk dette er en elendig anmeldelse av Note4. Skribenten skriver som om kjøperen er en idiot og det føles veldig ut som en guide fra ios til android. Det har en blanding av guide for idioter og anmeldelse.

 

Er i tillegg litt morsomt å se at du blander fornorskning av engelske ord og bare norske ord. Da tenker jeg ord som surround. Jeg har ikke no problemer med engelske låneord.

 

Og hva er det som er så viktig at materialet er eksklusivt????

Eneste folk som sier slikt er sheepsa. Og batteriet på 3220mah er ikke kjempestort,På min Note3 er den omtrent det samme.

Lenke til kommentar

Og batteriet på 3220mah er ikke kjempestort,På min Note3 er den omtrent det samme.

Vel det er faktisk en ting som er dårlig med denne anmeldelsen, er nemlig test av batteriet. Note 4 er krafitigere og bedre skjerm, samtidig som den totalt sett bruker mindre strøm, ifølge andre tester. Med andre ord: En liten oppgradering av batteritiden fra Note 3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra en Note 3 til en S5 i påvente av Note 4.

 

Nå merker jeg at jeg savner høyttaleren som Note 3 har på undersiden. Note 3 sin høyttaler har mye bedre lyd, og den blir heller ikke dempet på noen måte om telefonen ligger med skjermen opp, som den alltid gjør, på ett mykt underlag. Å ha høyttaleren på siden ga også bedre lyd når man holdt telefonen for å se på video.

 

Hvordan er lydkvaliteten på Note 4 sin høyttaler sammenlignet med Note 3 ?

 

En annen ting er å gå fra en telefon som tåler litt vann til en som ikke gjør det, spesielt nå i høstregnet.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem for meg, jeg legger aldri mobilen for å se noe, det indikerer at jeg skal se på noe over tid, mao ørepropper. I hånda funker lyden greit da den spretter av innsiden av hånda mi og frem, slik jeg holder.

Ellers helt bra lyd, uten at jeg har lagt spesielt merke til den. Bruker ørepropper hvis jeg bryr meg om lyden.

Lenke til kommentar

En annen ting er å gå fra en telefon som tåler litt vann til en som ikke gjør det, spesielt nå i høstregnet.

Det skal nok gå bra. Min funker ihvertfall fortsatt helt fin.

At det regner litt på mobilen gjør ikke mye skade, men hvis du dynker den i vann og vannet kommer seg inn i den så risikerer du at batteriet kortslutter og tar med seg hele mobilen i graven.

Bare ikke fyll portene med vann så går det sikkert fint :)

Endret av RollsReus™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes dette knapt nok kan kalles en test. Prøvekjøring derimot. På spesifikasjoner er det klart Note 4 gjør det skarpt, men hvordan funker det i praksis? Et stort spørsmål for mange er jo hvordan Note 4 og Nexus 6 står i forhold til hverandre. Og hvor mye og hva slags framskritt er det i forhold til Note 3?

 

Dette er jo ingen mirakelmaskin - derfor er det interessant å få testa hva den sliter med. Det gjøres heller lite her. Et viktig (for temmelig mange) eksempel er GPS, som mange har slitt med på Note 3 (og den er heller svak på min GS3 også). WiFi-forbindelse har også i følge flere vært litt ymse på disse toppmodellene.

 

Jeg trodde ei stund at det som ikke var nevnt i tester, var bra. Der tok jeg gruelig feil.

Lenke til kommentar

Det som først slår meg er at de skriver "men den har også den kraftigste ytelsen av alle mobiler vi har testet"

 

 

 

Hvis man da feks leser denne sammenligningen så stemmer det vel ikke helt... http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-Note-4-vs-Apple-iPhone-6-Plus_id3815

 

 

Nå har det seg slik at Samsung har vært så utrolig greie at de har utstyrt sin gode venn Espen Irwing Swang med en Note 4 som har en Exynos 5433 SoC, i stedet for den litt daffere versjonen med Snapdragon 805 som faktisk vil bli solgt i Norge. That's what friends are for...og man kan jo ikke forlange at Swang skal gidde å opplyse om dette sammen med de snevert og nøye utvalgte benchmark-testene som kaster et ekstra godt lys over Android-telefoner.

 

Men glem at Samsung har for vane å overklokke telefonene sine spesifikt for et utvalg vanlige benchmark-tester, og glem at den versjonen av Note 4 som blir solgt i Norge har en tregere prosessor enn telefonen til Swang, det blir bare bråk hvis noen antyder at man burde sette et stort rødt kryss over disse flotte benchmark-resultatene (og deler av artikkelen) som har gledet så mange, vet du... :p

 

 

 

PS. Flere resultater for Note 4 med Snapdragon 805, altså den vi vil se i Norge:

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note_4-review-1147p5.php

Endret av Newton
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den sliter med å åpne recent apps. Der er den ganske så treg. Håper de fikser det med en FWupdate snart.

 

Ellers har GPSen vært veldig rask til å låse på, og stabil under bruk. WiFien har jeg ikke merket noen problemer med, men så har jeg også bare en 70 kvadratmeters leilighet og en sinnsykt god trådløsrouter fra ASUS jeg vant her på tek-nettverkets forrige julekalender.

 

Men det blir jo anekdotisk.

 

Noe spesifikt du tenker på ift hvordan ting funker i praksis, så kan jeg alltids sjekke opp hvordan jeg har det med min modell om ikke annet.

Nexus 6 blir vel tidlig for Amobil å si noe på, da de neppe har en enhet tilgjengelig for å sjekke.

Note 3 kunne de alltids lagt inn som sammenligning her og der.

 

Ellers er jeg enig i at benchmarkene virker litt plukket. Greit nok at Note 4 Snapdragon er kraftig, og rask, og alt dette her, men for folk som nistirrer benchmarks er det greit å ta med så mye som mulig.

 

Litt flere benchmarks med Exynos (altså IKKE den som selges i norge): http://www.androidauthority.com/galaxy-note-4-performance-benchmarks-532780/

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Wow. 10 av 10 på alle områdene unntatt kamera! Nærmer vi oss den perfekte mobil? Jeg ha pr i dag note 3 og den er så og si perfekt og hvis note 4 leverer bedre enn 3 ern, ja da har vi den perfekte mobiltelefonen. Så må dere som sverger til apple bare sutre ivei, og fortsette å poste skreddersydde benchmarks som favoriserer færre kjerner og tregere cpu, og la oss andre nyte det ypperste av det ypperste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må du roe deg, newnick. Benchmarks er benchmarks, ingen tvil om det. Men den dominerer ikke. Dog er det vel ingen av dem som gjør det. De gjør det bra her og der, og litt dårligere her og der.

 

I bunn og grunn er det eneste viktige "er den rask nok til å [insert whatever you want here]?". De fleste i dag er det.

 

Utenom recent apps på Note 4. Den er ganske så treig, som sagt.

 

That being said; jeg gikk fra Note 3 til Note 4 og er ENORMT fornøyd. Etter et kurs på tirsdag brukte jeg Note 3 og S Note for å ta notater og diverse gjennom hele saken, og det funket enormt mye bedre enn jeg hadde forventet over et såpass langt kurs.

 

Note 4 gjør det samme som Note 3, men den gjør det raskere, bedre, enklere og mer effektivt. Det er ikke ENORME forskjeller, som feks å gå fra Lumia 800 til Nokia N900, men det er forbedringer over hele linja, fra den enda bedre pennen til multitaskingen til kameraet (so nice...) til designet og alt der i mellom.

 

Utenom recent apps.

 

:p

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

... Så må dere som sverger til apple bare sutre ivei, og fortsette å poste skreddersydde benchmarks som favoriserer færre kjerner og tregere cpu, og la oss andre nyte det ypperste av det ypperste.

Jeg har aldri surra meg inn i en Android-tråd før, siden det er mange år siden jeg gikk fra Android til iOS. Men jeg tenkte jeg ville ta en kikk nå, og det er hyggelig å se at denne tråden ikke blir bombardert av brukere fra andre systemer og at dere kan diskutere i fred og ro.

 

Så det er ingen grunn til bekymring, newnick, det er nok ingen som sverger til Apple som kommer til å sutre i vei. Jeg kjenner stort sett folk som bruker produkter fra Apple, og det er ingen som bryr seg om hva som lages innen andre systemer. Tvert i mot er det veldig fint at dere får et produkt dere opplever som det ypperste av det ypperste. Det gir en god følelse uansett hva slags produkt det er snakk om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Angående skjermen på Note 4, så tuslet jeg inn på DisplayMate som vanlig når en ny potensiell "må ha" mobil dukker opp, og man kan jo si, basert på testen deres, at skjermen virkelig er bra... Bruker forøvrig kun DM for å vurdere skjermer, siden samtlige andre testere, norske som utenlanske, ved flere anledninger har påstått at skjermer er "Fantastiske" o.l. og deretter vist seg å være alt annet enn dette IMHO.

 

"Based on our extensive Lab tests and measurements, the Galaxy Note 4 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It matches or breaks new records in Smartphone display performance for: Highest Absolute Color Accuracy, Highest Screen Resolution, Infinite Contrast Ratio, Highest Peak Brightness, Highest Contrast Rating in Ambient Light, and the smallest Brightness Variation with Viewing Angle. Its Color Management capability provides multiple Color Gamuts – a major advantage that is not currently provided by any of the other leading Smartphones. The Galaxy Note 4 delivers uniformly consistent all around Top Tier display performance: it is the first Smartphone display to ever get all Green (Very Good to Excellent) Ratings in all test and measurement categories (except one Yellow for a Brightness Variation with Average Picture Level) since we started the Display Technology Shoot-Out article Series in 2006, an impressive achievement for a display. The Galaxy Note 4 has again raised the bar for top display performance up by another notch."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Slai: Hva mener du med at den sliter med å åpne recent aps? Hva er for øvrig dine erfaringer med fingeravtrykkleseren? Ser det er noen i media som sliter med Samsung sine lesere, men jeg har en Tab S som også har fingeravtrykkleser og har aldri, da mener jeg bokstavelig talt aldri, hatt problemer med at fingeravtrykkleseren ikke gjenkjenner meg.

 

Venter nok til månedsskiftet november/desember fordi prisene faller fort på denne telefonen, men må si jeg gleder meg veldig til å få den. Hoppet over Note 3 pga kanten som er i overkant inspirert av amerikanske campingvogner og t-baner, men min Note 2 har holdt overraskende bra. Sist jeg hadde en telefon så lenge var før smarttelefonene kom. Ikke noe knirking (som enkelte mener å oppleve på sine), pennen fungerer perfekt enda (til tross for nesten daglig bruk i 2 år) og batteriet holder fremdeles i minst ett døgn med aktiv bruk.

 

Forventer dog en ganske kraftig oppdatering fra Note 2 til Note 4. Spesielt på kameraet, som ikke er spesielt bra på Note 2 sammenlignet med dagens telefoner.

Lenke til kommentar

Jeg har nå Note 3, og skal til anskaffing av Note 4 om ikke så alt for lenge.

Men det er en ting jeg lurere på ang. frontkameraet. Skal man filme med frontkameraet, enten det er på Snapchat eller det er på kameraet, blir bildet ihvertfall ti hakk mørkere. Sykt irriterende.

Noen som vet om det er sånn på Note 4 og?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...