Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Note 4


Anbefalte innlegg

 

For meg er det helt motsatt jeg søker telefoner med kvalitet og ikke plast leketøy, kvaliteten på samsumsung sine mobiler er plast plast og plast hele veien.

Prøv å bruk en av de nevnte htc mobilene en stund så vil du merke stor forskjell på følelsen under daglig bruk.....

Jeg søker også etter kvalitet. Det som er forskjellen er hva du føler er kvalitet og ikke. For meg er materialvalg bare en del. Selv der skiller vi vei, da du liker metallbody og jeg syntes det er stygt.

Ellers er det ting som designet i seg selv, selve formen og farger og linjer osv. Der har vi nok forskjellig oppfatning og.

Har håndtert htcene en del, og jeg liker dem bare ikke.

 

Noen foretrekker blondiner i tyllskjørt, andre brunetter i jeans.

 

Kvaliteten på Samsungs telefoner står det lite på, de tåler mye. Kvalitetsfølelsen dog, er subjektiv. Selv syntes jeg s5 var horribel, men s4 var god. Alpha er fortreffelig, og note 4 og. Mye pga at de har samme greie gående som 930, som jeg og likte godt.

 

Smakssak.

 

Både og du synes jo også at note 3 har god kvalitet, jeg mener den suger og min ser forferdelig ut etter litt over ett års bruk.

Når vi så leser at en bruker greier å lage hakk i metall rammen kun ved bruk av neilenen sin sier det litt om kvaliteten.

Og din hodeløse forelskelse i note4 har vi snakket om lenge før den kom ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ditt hodeløse hat for telefonen har vi og dekket lenge før den kom ut.

Hvorfor er ikke hodene våre der?.. Du snakker litt rundt deg selv. På det ene punktet snakket vi om kvalitetsfølelse. Å snakker du byggekvalitet.

To vidt forskjellige ting.

 

Din note 3 ser ræv ut etter ett år. Min ser helt fin ut.

Hadde min også sett ræv ut hadde jeg nok vært enig med deg. Om note 3. Det betyr ikke for mye når vi snakker om note 4.

Lenke til kommentar

Er det så vanskelig å forklare? Når ble plast eksklusivt? Og bedre fordi den yter langt bedre, best kamera etc. Er ikke det ganske logisk?

 

Ser da ut som Note 4 totalt sett jobber raskere enn iphone 6+

 

Det er pluss og minus med begge materialvalg (plast og alu). Jeg betaler ikke +-2000kr mer for iphone sitt utseende/materialvalg, det er helt sikkert.

 

Edit:

Sitter på en Note 1/N7000 som snart 3 år gammel. Bortsett fra merker fra fall i bakken så er det bare bakdekselet som er noe nedslipte fra bruk (friksjon fra bukselomme). Ellers er det ikke mye stygt å si om den på utseende.

Endret av PantZman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og ditt hodeløse hat for telefonen har vi og dekket lenge før den kom ut.

Hvorfor er ikke hodene våre der?.. Du snakker litt rundt deg selv. På det ene punktet snakket vi om kvalitetsfølelse. Å snakker du byggekvalitet.

To vidt forskjellige ting.

 

Din note 3 ser ræv ut etter ett år. Min ser helt fin ut.

Hadde min også sett ræv ut hadde jeg nok vært enig med deg. Om note 3. Det betyr ikke for mye når vi snakker om note 4.

Nei der bommer du både når det "mitt hat' til note 4 noe jeg overhodet ikke gjør . (som jeg har skrevet gjentatte ganger vurderer jeg å kjøpe den)

Kvalitetfølelse og bygge kvalitet henger sammen det slai.

Jeg prøver bare å ha ett litt mer nyansert syn på telefonen for selv å kunne gjøre ett best mulig valg.

Ingen telefoner er perfekte og alle har sine svakheter vet du....

Note 3 synes jeg er den for meg den nær perfekte telefon, men.....

Jeg bruker telefonen hardt vær dag og skjermen min er på mellom 4-6 timer daglig.

Ellers er det ingen vits i å krangle om dette mer nå, kos deg med din note 4 og fortsett post dine erfaringer du så følger jeg heller med.

Lykke til....

Lenke til kommentar

Beklager, det var jo note 3 du hatet, min feil =)

 

Kvalitetsfølelse og byggekvalitet trenger ikke gå hånd i hånd. Det føles sikkert dritbra med en mobil av rent glass, kan jeg tro enkelte mener, uten at det nødvendigvis er god byggekvalitet. Samme motsatt vei; du kan ha middelmådig kvalitetsfølelse men likevel tåle mye krøll.

 

Jeg har lest mye om malingen på note 3 har flasser av for brukere, jeg bare har ikke sett noe til det selv. Og jeg bruker mobilen mye.

 

Men som du sier, følelsen er subjektiv og lite vits å debattere. Kvalitet i seg selv er jo målbart, så det er vel bare å sjekke opp i.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

Blir ikkje folk bekymra av å gå med ein så dyr telefon som ikkje eingong er vanntett og lett blir knust viss den blir mista på bakken?

 

De kjøper da iphone 6 og 6+? :p Folk kjøper alt mulig uansett hvor overpriset eller manglende det er.

 

Folk kjøper overprisa ting fordi folk trur at dyrt er bra og billig er dårleg.

 

Eg som greier med fint med billige telefonar har kjøpt Nokia 630 til 1200kr. Denne kjøpte eg fordi eg med eit uhell knuste glaset på min forrige billigtelefon. Glad eg ikkje hadde ein svindyr telefon då. Og telefonen eg hadde før der igjen drukna når eg var ute i eit forferdeleg regnvær. Eg vurderte også å kjøpe iPhone 6, men etter at eg har hatt Nokia ein stund og blitt så fornøgd med denne så er eg heilt sikker på at iPhone ville ha blitt eit dumt kjøp.

Lenke til kommentar

Beklager, det var jo note 3 du hatet, min feil =)

 

Kvalitetsfølelse og byggekvalitet trenger ikke gå hånd i hånd. Det føles sikkert dritbra med en mobil av rent glass, kan jeg tro enkelte mener, uten at det nødvendigvis er god byggekvalitet. Samme motsatt vei; du kan ha middelmådig kvalitetsfølelse men likevel tåle mye krøll.

 

Jeg har lest mye om malingen på note 3 har flasser av for brukere, jeg bare har ikke sett noe til det selv. Og jeg bruker mobilen mye.

 

Men som du sier, følelsen er subjektiv og lite vits å debattere. Kvalitet i seg selv er jo målbart, så det er vel bare å sjekke opp i.

Det mest praktiske byggematerialet til mobiltelefonar er vel ulakkert plast med grov overflate slik at ripene ikkje blir så lett synleg. Sidan det er så uvanleg i nye mobilar så er det på ein måte blitt eksklusivt.

 

Eg blir fort lei av telefonar med fancy design med sterke fargar som heile tida skriker om oppmerksomhet, derfor lønnar det seg å kjøpe ein telefon med nøytralt, pent design og helst i svart farge.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

For meg er denne plast vs metall-diskusjonen fullstendig meningsløs. Vi har allerede slått fast at plast og aluminium koster omtrent det samme å produsere, og at om det er noen forskjell i hva telefonene tåler så er det i favør plast heller enn metall.

 

Når det er sagt finnes det lekre telefoner både i plast, i plast og metall, og i metall.
Her kombinerer man metall og plast på en meget delikat og funksjonell måte:

64adsung-galaxy-note-4-charcoal-black-aa

 

HTC M8 og iphone 6 er også telefoner som kombinerer plast og aluminium:

 

d545s-vs-htc-one-m8-quick-look-aa-12-of-

 

Men selv om utformingen er skammelig lik er det ikke slik at de ser like bra ut. Disse brede plastlinjene øverst og nederst på iphone bryter opp designen og ødelegger linjene på en svært uheldig måte. De har også valgt en svært uheldig farge på plasten som ikke gir en behagelig kontrast. Og når de først har halvblank plast i nesten samme farge som aluminiumsdekselet, har de valgt en matt "ubehandlet" finish på aluminiumsdekselet. Dette bryter kraftig mot hva som tradisjonelt sett ansees som god design. Apple hadde en skikkelig god design på forrige modell, men denne gangen har de gått så grundig på trynet at det er knapt til å tro. Har det overhodet vært en designer med på utviklingen?

 

Om vi ser på M8 til sammenlikning har de valgt en plast som gir en tydelig kontrast med aluminiumsdekselet. De har holdt linjene smale, noe som gir et rolig og elegant uttrykk. Videre har de lagt en børstet finish på metallet mot en glossy plast. Dette gir også en behagelig og naturlig kontrast. Til slutt har de nøyd seg med tverrgående linjer, noe som gjør at selve formen på telefonen får bære designuttrykket uforstyrret. Dette er skikkelig full pott på det man forventer av god design.

 

Både M8 og Note 4 bør være naturlige Red Dot-kandidater. Vi kunne inkludert Alpha her også, men Note 4 trekker dette et godt stykke videre og er utvilsomt en av de vakreste telefonene på markedet. Den har virkelig blitt et smykke av en telefon med mange flotte detaljer. Husk at design ikke nødvendigvis er "en smakssak". Det finnes ufattelig mange parametre som ansees som objektive innenfor design.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hørte rykter eller fra en reklame at den lader 50% av batteriet på 30min!?

 

Man kan si hva man vil, men er Samsung dårligst på materialvalg og det føles billig. Som om det står i stil med den utrolig stygge UI-en deres.

 

HTC klarer det veldig bra, Sony klarer det, hva venter Samsung på når de kan levere bra innmat?!

 

Selv om jeg er androidfan, så hadde jeg heller gått for iphone, hvis jeg hadde måtte valgt mellom de to.

 

I tillegg leverer apple safirglass på kameralinsen, hvorfor gjør ikke noen andre dette?

Endret av klakkelakk
Lenke til kommentar

Skal en sammenligne kvalitet på note4 må en se på iphone 6+, huawei mate 7 og lenovo vibe pro.

Jeg mener begge de to sistnevnte overgår note4 når det gjelder kvalitet.

Men så har note4 bra kamera,skjerm og s pen, mate 7 har batteri og fingeravtrykk leser mens lenovo kan bytte operativsystem og kjøre rent Google.

Smak og behag mao jeg har i dag note3 som jeg synes er en perfekt telefon men kvaliteten er dårlig.....

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på alle de som hater plast. Min Note 2 har plastdeksel bak. Etter to år knirker det fremdeles ikke, det er steinhardt (du kan ikke trykke det inn) og materialet er ikke så kaldt å holde i som metall.

 

Hvordan bil har dere som hater plast forresten? Regner med at hatet er like stort mot knirkende og ekkel plast der?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på alle de som hater plast.

 

Jeg er ikke sikker på om det er så mange som hater plast.

 

Hvis det står mellom to alternativer, og man sier at man liker det ene, så betyr ikke det at man automatisk hater det andre...

 

 

 

Hvordan bil har dere som hater plast forresten? Regner med at hatet er like stort mot knirkende og ekkel plast der?

Knirkelyder i bil ER hat. Virkelig hat. Det spiller ingen rolle hvilken type materiale som forårsaker knirkingen, sånne lyder MÅ bort...:-)

Lenke til kommentar

Ingen hater noe som helst, det gjelder bare å finne en telefon som passer til ditt bruk.

Hvorfor betale 5-7 tusen i året når du kan slippe?

En av mine beste telefoner var LG g2 ved siden note3 som jeg har nå og begge de er i plast.

Hadde jeg fått note3 i en bedre kvalitet så hadde jeg behold den i mange år enda...

Lenke til kommentar

Ja noen få. Jeg kan ikke noe om bilder, da må du på dedikerte tester. Syntes det var raskt, fokuserte bra, ga bra bilder i dagslys (var bare der jeg testet det), og smooth video mode var veldig nice.

 

Ellers er opplevelsen med pennen enormt mye bedre. Tar meg selv i å ta den ut automatisk når jeg bruker mobilen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

Er det så vanskelig å forklare? Når ble plast eksklusivt? Og bedre fordi den yter langt bedre, best kamera etc. Er ikke det ganske logisk?

 

 

Apple har jo gjort den mest elendige fremgangen på design jeg noensinne har sett med iPhone 6 plus. Ikke føles det ut som kvalitet, itillegg er den dritt stygg, og ikke minst har de elendig skjermutnyttelse som gjør at hele enheten er unødvendig stor. Note 4 er mindre, større skjerm, og samtidig har de fått plass til en fuckings penn innvendig. Har du såpass behov for alu bakside koster det 50 spenn også er det problemet fikset.

 

Design er alltid subjektivt, men jeg tror mange er enige i at iPhone 6 ikke fortjener noe ros på dette punktet.

 

Det er bra det finnes merker som skoda, kia etc til folk som deg. Når man kaller plast for kvalitet så er det bare å gratulere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...