Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Note 4


Anbefalte innlegg

Note 3 er av plast. Note 3 kom fint ut i den der bøyetesten consumer reports gjorde. Hvordan er det dårlig kvalitet?

Plast absorberer støt bedre. Dårlig kvalitet?

 

Poenget man gjør her er vel at kvalitetsmessig er plast helt fint.

 

Følelsesmessig, altså kvalitetsfølelse, blir preferanse. Noen vektlegger andre ting enn andre, noen har andre konnotasjoner enn andre ift div ting, etc.

 

Men å si plast er automatisk dårlig byggekvalitet virker bare ignorant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Note 3 er av plast. Note 3 kom fint ut i den der bøyetesten consumer reports gjorde. Hvordan er det dårlig kvalitet?

Plast absorberer støt bedre. Dårlig kvalitet?

 

Poenget man gjør her er vel at kvalitetsmessig er plast helt fint.

 

Følelsesmessig, altså kvalitetsfølelse, blir preferanse. Noen vektlegger andre ting enn andre, noen har andre konnotasjoner enn andre ift div ting, etc.

 

Men å si plast er automatisk dårlig byggekvalitet virker bare ignorant.

Det spiller jo ingen rolle. En plast klokke kan jo aldri bli bedre kvalitetsmessig. Akkurat samme gjelder for en mobiltelefon.

 

Med mindre man ikke er opptatt av kvalitet og kun vil ha funksjonalitet som at mobilen ikke blir fort ripete i dekselet eller at den ikke bøyer seg like lett om man prøver å bøye telefonen med begge hendene.

Lenke til kommentar

 

 

Note 3 er av plast. Note 3 kom fint ut i den der bøyetesten consumer reports gjorde. Hvordan er det dårlig kvalitet?

Plast absorberer støt bedre. Dårlig kvalitet?

 

Poenget man gjør her er vel at kvalitetsmessig er plast helt fint.

 

Følelsesmessig, altså kvalitetsfølelse, blir preferanse. Noen vektlegger andre ting enn andre, noen har andre konnotasjoner enn andre ift div ting, etc.

 

Men å si plast er automatisk dårlig byggekvalitet virker bare ignorant.

Det spiller jo ingen rolle. En plast klokke kan jo aldri bli bedre kvalitetsmessig. Akkurat samme gjelder for en mobiltelefon.

 

Med mindre man ikke er opptatt av kvalitet og kun vil ha funksjonalitet som at mobilen ikke blir fort ripete i dekselet eller at den ikke bøyer seg like lett om man prøver å bøye telefonen med begge hendene.

Jeg tror ikke vi operer med samme definisjon av byggekvalitet. Tror det er der forvirringen skjer.

 

Jeg snakker om holdbarhet, hva den tåler av påkjenninger, osv.

Det virker som om du snakker kvalitetsfølelse. Altså hvordan ting føles i hånden, ser ut, osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Note 3 er av plast. Note 3 kom fint ut i den der bøyetesten consumer reports gjorde. Hvordan er det dårlig kvalitet?

Plast absorberer støt bedre. Dårlig kvalitet?

 

Poenget man gjør her er vel at kvalitetsmessig er plast helt fint.

 

Følelsesmessig, altså kvalitetsfølelse, blir preferanse. Noen vektlegger andre ting enn andre, noen har andre konnotasjoner enn andre ift div ting, etc.

 

Men å si plast er automatisk dårlig byggekvalitet virker bare ignorant.

Det spiller jo ingen rolle. En plast klokke kan jo aldri bli bedre kvalitetsmessig. Akkurat samme gjelder for en mobiltelefon.

 

Med mindre man ikke er opptatt av kvalitet og kun vil ha funksjonalitet som at mobilen ikke blir fort ripete i dekselet eller at den ikke bøyer seg like lett om man prøver å bøye telefonen med begge hendene.

Jeg tror ikke vi operer med samme definisjon av byggekvalitet. Tror det er der forvirringen skjer.

 

Jeg snakker om holdbarhet, hva den tåler av påkjenninger, osv.

Det virker som om du snakker kvalitetsfølelse. Altså hvordan ting føles i hånden, ser ut, osv.

 

Stemmer...

 

Hva den tåler av påkjenninger spiller ingen rolle. De fleste har vel innbo super eller reisforsikring.

Lenke til kommentar

Flott med telefon i aluminium når man har den på innerlomma i slalombakken og kommer inn i varmen, slik at kondensen drypper ut av telefonen ? Nå vet jeg ikke hvordan den gudelige iphonen oppfører i slike forhold, men min htc med unibody i aluminium hadde denne fantastiske egenskapen. Heldigvis var den av såpass kvalitet at den virket igjen etter å ha tørket i noen timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde HTC Legend i alu unibody. Det ga en virkelig god kvalitetsfølelse. Savnet den veldig med Note 1 som var min neste. Deretter kjøpte jeg Note 3 som gir okay kvalitetsfølelse, men plastramma trekker veldig ned. Nå venter jeg på Note 4 som jeg har større forhåpninger til. MEN! Hvorfor lager de ikke mobiler i karbonfiber? F.x med titantråder innvevd. Eller i kevlar? Hadde blitt skuddsikkert! Kanskje det ville blitt svindyrt. Eller? Karbonfiber er vel ganske vanlig her og der etterhvert..

Lenke til kommentar

Jeg har en flott mobil i aluminium med 64 GB minne og ingen mulighet for minnekort og jeg synes den ser litt bedre ut enn plastmobilene som jeg hadde før. Den ligger også bedre i hånden og har en jevnere varmefordeling når prosessoren blir kjørt hardt eller batteriet lades enn de gamle plastmobilene mine, takket være aluminiumet.

 

Men hva hjelper det med premiumfølelse på mobilen når det *#&! metallet sperrer ute de svake mobilsignalene her jeg bor?

 

Kort fortalt så bor jeg et sted der det ikke finnes muligheter for fasttelefon og mobilnettet til både Netcom og Telenor er meget svakt og det siste halvåret så har dekningen faktisk blitt verre. Jeg får av og til besøk av den gamle Samsung S2 min og den klarer fortsatt å få kontakt her ute i gokk, mens den flotte metallmobilen min sliter straks jeg løfter den opp når noen ringer.

 

Er det noen av dere som har Note4 som har noen erfaring med signalkvaliteten på Note4 vs andre mobiler, og gjerne på steder der det er dårlig dekning?

 

Mobiler jeg har testet i det siste som alle hadde bedre dekning enn metallmobilen min var Xperia Z2, Xperia Go, Galaxy S4 og Galaxy S5. Den billigste av disse, Xperia Go var den som hadde best dekning. Hvis noen av dere som har Note4 også har tilgang til noen av mobilene nevnt over hadde jeg vært veldig takknemlig om dere kunne ha sammenlignet signalkvaliteten på dem et sted det ikke er så god dekning. Bruk gjerne denne appen her:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.android.telnet

Lenke til kommentar

Da var Note 4 bestilt!

 

Jeg har hatt både Note 1 og 2, og har fremdeles Note 2. Telefonen har holdt utrolig bra! Jeg har nå en datter på 4 som har dilla med telefonen min titt og ofte. Den har gått i bakken dusinvis av ganger og ser helt for jævelig ut, men virker like fint og har fremdeles greit batteri :)

 

Nå skal gamlingen få lov å pensjonere seg ganske snart, hvertfall fra mine bukselommer! (tipper farmor sier jatakk for hun har fremdeles min gamle Note 1 som også virker like fint).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...