Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Note 4


Anbefalte innlegg

Den bare bruker mer tid fra trykk til listen dukker opp. Er en delay der jeg føler de må ta tak i.

 

Bruker fingeravtrykkleseren som unlock for tiden, og den funker så som så når jeg bruker tommelen og holder tlf i en hånd.

 

Hvis jeg bruker to hender går det sikkert fint hver gang, men jeg må kunne åpne telefonen med en hånd, og slik jeg har det er det slik at i halvparten av tilfellene feiler mitt første forsøk.

Det kan være brukerfeil, for all del, men jeg prøver ikke låse opp med øret eller noe, så SÅ feil gjør jeg det da ikke.

Har registrert tommelen på alle 3 fingre man kan registrere, i varierende vinkler og varierende deler av tommelen osv.

 

Hovedproblemet er nok å sveipe for fort, eller ikke føre tommelen over hele sensoren. Men likevel.

 

Vrakpant: med 1.9f front skal det bli mye bedre på lavlys enn note 3. Jeg har ikke testet direkte selv, da jeg sjelden bruker frontkameraet (greit du er på Galdhøpiggen, men ta bilde av utsikten, ikke ditt egotryne...) så det blir egentlig bare guesstimation for min del.

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott telefonen, men jeg hater materialvalget og jeg liker ikke det firkantet designet som Samsung nå har brukt i årevis. Gi meg mer avrunda kanter og et penere design.

Skulle gjerne hatt denne tlf men med fks lg g3 sitt design. Beklager men jeg syntes note 4 ser ekstremt billig ut. Liker heler ikke det der skinn greiene på baksida.

Vil ha en telefon med stock android. Kusina mi har iphone 4, og hu fikk ios 8. Kan ikke si at Galaxy s eller galaxy s2 har fått like hyppige oppdateringer. Tør bare ikke ta sjansen på å kjøpe telefon, og så vente 4 måneder på android 5.0. Hadde s2 og s4, og hatet å måtte vente på oppdateringer når de hadde vært på nexus telefoner i flere måneder.

 

Og touchwiz syntes jeg imiterer ios for mye.

 

 

 

Når det gjelder testene, så skulle jeg ønske dere hadde flere ytelsestester. En annerkjent mobiltest side viser noe annet enn det dere viser. Så skulle gjerne sett flere GPU tester.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg elsker det firkantede designet. Det var så mye styggere med note2 og s3.

Takk gud for at de ikke gikk for s5 sine rundere former.

Ellers ser jeg ikke på bakdekselet som skinnimitasjon, men som god plast.

 

Syntes fullmetallmobiler føles ekstremt billige ut selv, og i alle fall mer skjøre.

 

Smakssak, dog.

Lenke til kommentar

Helt ening når deg gjelder material valget til Samsung, på note4 har de i alle fall hatt vett nok til å legge inn ett metall bånd rundt sidene.

Dessverre påvirker det ikke følelsen av å holde i en plastikk leke nevneverdig mye.

Samsung burde ta litt lærdom av htc sine m7 og m8 som gir deg følelsen av high end.

Oppdateringer er Samsung heller dårlige på men greit nok en ender jo uansett opp med å roote telefonen og legge inn en custom rom.

Lenke til kommentar

Igjen ser vi Android-telefoner som koster mindre enn iPhone, få kritikk for å "koste mye", når verken iPhone 6 eller iPhone 6 Plus ble kritisert for dette i sine anmeldelser. Legg også til det faktum at denne telefonen (og i stor grad de andre konkurrentene til iPhone 6 og 6 Plus og) slår iPhone 6 Plus i oppløsning (2560x1440 vs 1920x1080P), CPU-kjerner og kraft, minne og andre hardware-deler. Dette er en bedre telefon, men koster også nesten 2000,- mindre. Likevel er det den som er "for dyr". Ikke iPhone.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Snickers: veldig mye. Selv liker jeg litt kantete design, som feks Sony sine xperiaer er veldig fine. Men unibody er best i polycarbonate, slik som Nokia har vært gode på. 930 er en annen lekker telefon i mine øyne.

Det er noe med helmetall som gir meg følelsen av at de er skjøre og retro, rett og slett..

Vanskelig forklare smak og behag merker jeg =)

Lenke til kommentar

Igjen ser vi Android-telefoner som koster mindre enn iPhone, få kritikk for å "koste mye", når verken iPhone 6 eller iPhone 6 Plus ble kritisert for dette i sine anmeldelser. Legg også til det faktum at denne telefonen (og i stor grad de andre konkurrentene til iPhone 6 og 6 Plus og) slår iPhone 6 Plus i oppløsning (2560x1440 vs 1920x1080P), CPU-kjerner og kraft, minne og andre hardware-deler. Dette er en bedre telefon, men koster også nesten 2000,- mindre. Likevel er det den som er "for dyr". Ikke iPhone.

Hvordan kan en telefon som yter dårligere ha bedre hardware bare fordi den ser bedre ut på papiret? Er f.eks amd cpuene bedre enn Intel selv om de har langt høyere MHz? Nei, det er de ikke. Optimalisering, hørt om det?

 

Prisen er selfølgelig dyrere fordi Apple er langt mer eksklusivt og bedre.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

 

 

 

Prisen er selfølgelig dyrere fordi Apple er langt mer eksklusivt og bedre.

 

Hahahaha, javel ja. Forklar, er du snill.

Forklart påstanden din du. Du har spammet flere tråder med tull om at Apple er dårligere fordi de har lavere MHz på papiret, og du gjør det igjen her. Hvordan kan den være svakere selv om den yter bedre? Tydelig at du har gått rett på markedsføring deres hvertfall.

 

Er det så vanskelig å forklare? Når ble plast eksklusivt? Og bedre fordi den yter langt bedre, best kamera etc. Er ikke det ganske logisk?

Lenke til kommentar

For meg er det helt motsatt jeg søker telefoner med kvalitet og ikke plast leketøy, kvaliteten på samsumsung sine mobiler er plast plast og plast hele veien.

Prøv å bruk en av de nevnte htc mobilene en stund så vil du merke stor forskjell på følelsen under daglig bruk.....

100% enig.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

For meg er det helt motsatt jeg søker telefoner med kvalitet og ikke plast leketøy, kvaliteten på samsumsung sine mobiler er plast plast og plast hele veien.

Prøv å bruk en av de nevnte htc mobilene en stund så vil du merke stor forskjell på følelsen under daglig bruk.....

Jeg søker også etter kvalitet. Det som er forskjellen er hva du føler er kvalitet og ikke. For meg er materialvalg bare en del. Selv der skiller vi vei, da du liker metallbody og jeg syntes det er stygt.

Ellers er det ting som designet i seg selv, selve formen og farger og linjer osv. Der har vi nok forskjellig oppfatning og.

Har håndtert htcene en del, og jeg liker dem bare ikke.

 

Noen foretrekker blondiner i tyllskjørt, andre brunetter i jeans.

 

Kvaliteten på Samsungs telefoner står det lite på, de tåler mye. Kvalitetsfølelsen dog, er subjektiv. Selv syntes jeg s5 var horribel, men s4 var god. Alpha er fortreffelig, og note 4 og. Mye pga at de har samme greie gående som 930, som jeg og likte godt.

 

Smakssak.

 

Nikkor: det er ikke mer eksklusivt. Det er masse på lager, man får fint tak i dem, de er laget av helt normale materialer. Og bedre er drøyt. Den har gode sider og dårlige sider, avhengig av hva man ønsker i en tlf.

 

Den nye iphonen er forsåvidt 3t godt eksempel på design jeg mener trynet godt. For dårlig skjerm/kropp ratio for meg, de runde kantene er ikke noe jeg liker. Dette affekterer såklart oppfattelsen av mobilen for meg på lik linje som hva den er laget av. Som er glatt metall som dermed vil vise riper raskere en plasten man finner på 930 feks.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det så vanskelig å forklare? Når ble plast eksklusivt? Og bedre fordi den yter langt bedre, best kamera etc. Er ikke det ganske logisk?

 

 

Apple har jo gjort den mest elendige fremgangen på design jeg noensinne har sett med iPhone 6 plus. Ikke føles det ut som kvalitet, itillegg er den dritt stygg, og ikke minst har de elendig skjermutnyttelse som gjør at hele enheten er unødvendig stor. Note 4 er mindre, større skjerm, og samtidig har de fått plass til en fuckings penn innvendig. Har du såpass behov for alu bakside koster det 50 spenn også er det problemet fikset.

 

Design er alltid subjektivt, men jeg tror mange er enige i at iPhone 6 ikke fortjener noe ros på dette punktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...