Gå til innhold

KORTNYTT: Nytt verktøy fra Samsung skal fikse de trege SSD-ene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper ikke verktøyet er bakt inn i Samsungs Magician softwaren. Jeg bruker to 840 evo 250 GB, i RAID0, noe som gjør bruk av magician umulig.

ja det håper jeg dem har tenkt på. I værste fall så blir det som med TRIM at de med RAID måtte vente på fix.

 

Latterlig at samsung magician ikke registrerer Raid oppsett som samsung-SSDer en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

40-sek hørtes ut som du har et annet problem. Det er det jeg forventer av en HDD. Eller oppstart etter at man har oppdatert OSet.

 

Ja med mindre vi snakker om at det er en gammel installasjon som har blitt påvirket av denne EVO bug'en. Oo

 

2 uker siden jeg la inn en helt ny innstalsjon av win 8.1...

Lenke til kommentar

Og den er konsekvent ca. 40 sek, eller bare tilfeldig at det var at OSet hadde installert en oppdatering eller lignende?

 

Specs på resten av PCen? Identisk med når du brukte Agility 3?

 

Hvor stor del av tiden blir brukt til lasting av selve "windows-ikonet" (boot)? Altså, bruker den lang tid på selve post og selv-sjekker, på boot, eller på selve innloggingen?

Lenke til kommentar

Håper ikke verktøyet er bakt inn i Samsungs Magician softwaren. Jeg bruker to 840 evo 250 GB, i RAID0, noe som gjør bruk av magician umulig.

Verktøyet er ikke bakt in i Magician Software, men kommer som ett eget verktøy (som ligner Magician) med ny firmware og fiks i ett.

 

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungssd/downloads/Samsung_SSD840EVO_Performance_Restoration.zip

 

kVXTfts.png

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

 

40-sek hørtes ut som du har et annet problem. Det er det jeg forventer av en HDD. Eller oppstart etter at man har oppdatert OSet.

 

Ja med mindre vi snakker om at det er en gammel installasjon som har blitt påvirket av denne EVO bug'en. Oo

2 uker siden jeg la inn en helt ny innstalsjon av win 8.1...

 

Hvilket hovedkort/bios har du?

 

Jeg opplevde at etter at jeg bytta litt rundt på SATA-diskene i maskinen (satte inn et par gamle disker for å kopiere ut ting fra dem), så har fast boot-funksjonaliteten på hovedkortet (Asus Z87 Pro) sluttet å virke skikkelig. Før så hoppet den rett til systemdisken og bootet fra den, mens nå så går den gjennom alle diskene først. Så når den først begynner å laste windows så går det like raskt som i starten, men det tar en stund før den kommer til det punktet.

 

(Ja, jeg kunne antagelig fiksa det med en reset av bios, men vanligvis slår jeg uansett bare på PCen og går og gjør noe annet, så det har ikke brydd meg så mye så langt.)

Lenke til kommentar

Det er til jeg er inne i Windows. Har brukt div linux mint og ubuntu i mellomtiden, som enda ligger som registrert inne i bios, av en eller annen grunn.. Kanskje jeg skal prøve å resete bios. Alt identisk bare byttet ut harddisken. Har gigabyte x-79 siste firmware f20.

Lenke til kommentar

Det er til jeg er inne i Windows. Har brukt div linux mint og ubuntu i mellomtiden, som enda ligger som registrert inne i bios, av en eller annen grunn.. Kanskje jeg skal prøve å resete bios. Alt identisk bare byttet ut harddisken. Har gigabyte x-79 siste firmware f20.

 

Ligger som registrert i BIOS? Ingen operativsystemer registrerer seg i BIOS. Sikker på at du ikke har kødda opp boot-rekkefølgen din slik at den forsøker å boote fra SSD'en sist eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Det er til jeg er inne i Windows. Har brukt div linux mint og ubuntu i mellomtiden, som enda ligger som registrert inne i bios, av en eller annen grunn.. Kanskje jeg skal prøve å resete bios. Alt identisk bare byttet ut harddisken. Har gigabyte x-79 siste firmware f20.

Veit ikke om det har noe å si, men det er ikke at du har lagt bootsektoren på en snurredisk da? Det kan fort skje.

 

EDIT:

Jeg har hatt problemer med Windows Bootloader hvis GRUB har vært installert FØR Windows bootloader. Da har den lagt seg på den andre disken i stedet for den som er OS-disken.

 

Trikset ble da å alltid installere Windows først, så la GRUB overskirve Windows bootloader igjen.

 

Uten at jeg veit om dette kan være problemet ditt da, tenkte jeg kunne slenge det ut i allefall, men siden Windows laster tregt og du har akkurat reinstallert så kanskje? :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra en crucial m4 128gb til evo 840 250gb. Merker ikke noe forskjell på oppstart. Merker faktisk ikke noe forskjell på noe som helst, bortsett fra kapasitet, hehe.

M4 har hvert dønn solid, men jeg trengte mer lagring.

 

Jeg har dog litt lang post tid med mitt hovedkort (formula IV) som ikke har uefi. Men det har ingenting med ssd'n å gjøre uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...