Gå til innhold

KORTNYTT: Nytt verktøy fra Samsung skal fikse de trege SSD-ene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Håper ikke verktøyet er bakt inn i Samsungs Magician softwaren. Jeg bruker to 840 evo 250 GB, i RAID0, noe som gjør bruk av magician umulig.

Verktøyet er ikke bakt in i Magician Software, men kommer som ett eget verktøy (som ligner Magician) med ny firmware og fiks i ett.

 

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungssd/downloads/Samsung_SSD840EVO_Performance_Restoration.zip

 

kVXTfts.png

 

 

Problemet er dog at det ikke støtter raid konfigurasjoner så jeg er like langt, eller for å si det på en humoristisk måte, hvis jeg skal benytte meg av dette så må jeg avinstallere raid0, slette windows, installere windows, kjøre samsung fixen, slette windows igjen, sette opp raid0 igjen, installere windows igjen...hmmm har jeg glemt noen steg mon tro..? :hmm:

Lenke til kommentar

Sounds about right ;)

 

Så med andre ord Samsung sier en stor "Fuck you" til meg og mine raidkamerater, sjansen er vel stor for at jeg ikke velger samsung for neste oppgradering av OS disk.

 

Nå skal det dog sies at jeg har en basis install av Win 7 på spilldisken, raptoren, så kan det være da mulig å slå av raiden, boote win 7en kjøre Samsung fixen, restarte og slå på raid0 konfigen, og boote opp igjen på win 8.1en? :confused:

 

Annet moment er noe jeg ikke er sikker på men er det den siste SSD firmware oppdateringen fra samsung som var i august eller september i år som var synderen? For hvis så, så er det ett fett for min del, har ikke oppdatert diskene siden jeg fikk dem i februar, pga Magician ikke funker med raid :huh:

Endret av 0331marine
Lenke til kommentar

Raid 0 har generelt vært problematisk når det kommer til nye problemer som har oppstått. Ta f.eks TRIM fra Intel, som bruke lang tid på å funke med Raid. Så dette er ikke SÅ overraskende. Tipper det kreves en god del mer å fikse opp i slikt på Raid-nivå. :hmm: Eller bare at det er så få som har det at de ikke blir prioritert.

 

Men hadde det gått å boote fra en gammel disk, CD, minnepenn eller annet for så å installere dette fra kanskje? Og så gjort det på hver SSD separat, slik at de dukker opp som Samsung-SSD?

 

Edit:

Ja, slik du beskrev. Dog er det i verste fall mulig du måtte kjørt backup av installasjonen og partisjonere SSDene på nytt.

Lenke til kommentar
  •  

    Men hadde det gått å boote fra en gammel disk, CD, minnepenn eller annet for så å installere dette fra kanskje? Og så gjort det på hver SSD separat, slik at de dukker opp som Samsung-SSD?

     

    Edit:

    Ja, slik du beskrev. Dog er det i verste fall mulig du måtte kjørt backup av installasjonen og partisjonere SSDene på nytt.

     

  • Skal prøve det når ånden kommer over meg, skal være ærlig å innrømme jeg ikke ser helt fram til å gjøre det, men skit au, reinstallerte Windows her i september, så for å bruke Clarksons udødlige ord, "how hard can it be?" :rofl:
Endret av 0331marine
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvilke hastigheter får dere?

 

Jeg fikk følgende resultat fra CyrstalDiskMark med Samsung 840EVO 250GB.

 

uTRtGuO.png

 

 

Når Samsung oppgir 540/520MB/s skrive/lese ble dette litt stusselig.. Har kjørt verktøyet.

 

Edit.

Windows 8.1 boot tid: 51 sek fra power on til desktop. Har ikke unødvendig dritt under startup(som jeg ikke kjenenr til, ihverfall).

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...