Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg holdt døren for henne - det likte ikke hun


Anbefalte innlegg

Kjære forum.

Bare kom på en situasjon som oppsto som jeg vil høre deres meninger om. Det har seg slik at jeg og hun (21) var i en flørt for en måned tilbake. Vi skulle gå ut av en bygning sammen, hvor jeg av ren høflighet åpnet døren først og sa "etter deg". Hun bar en ok-tung bag så jeg tenkte dette var helt på sin plass.

Men dette hadde hun et stort problem med. Hun sa at "nei dette liker jeg ikke". Nei vel tenkte jeg, og vi fortsatte ut.

 

Uten å lage noe særlig stor sak ut av dette lurer jeg; Hvorfor skulle noe slikt være så farlig?

 

Mann, 20



Anonymous poster hash: 857c2...08f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det virker som en bekreftelse på at kvinner er det svake kjønn? Fordi det faller i samme kategori som andre stereotyper, som f.eks. at kvinner hører hjemme i kjøkkenet?

 

Jeg tipper på at det er en grunn a lá de eksemplene ovenfor.

 

Når det skal sies så har jeg ikke vært ute (eller inne) med noen som har reagert på den måten, da de fleste liker både at dører åpnes og jakker henges opp.

Lenke til kommentar

Hun har issues.... :/

 

Tviler. Ingenting eller som tyder på det :)

 

Fordi det virker som en bekreftelse på at kvinner er det svake kjønn? Fordi det faller i samme kategori som andre stereotyper, som f.eks. at kvinner hører hjemme i kjøkkenet?

 

Om det er tilfelle syns jeg det er å smøre ekstra på sandwichen, neida :p. Kvinner må da tåle at en dør blir holdt vel? Det blir veldig..."defansivt" og dømmende syns jeg - å med en gang tenke at jeg er en kvinneundertrykkende fyr som ønsker at de skal stå på kjøkkenet hele dagen.

 

Det lurer jeg også på.

 

Kanskje hun oppfattet det som et forsøk på å posisjonere deg bak henne og være en rumpe-fiksert siklende pervo som burde steines i et moralsk samfunn? :ohmy:

Jeg er glad i en pen rumpe, men siklingen har jeg for det meste kontroll på.

 

Anonymous poster hash: 857c2...08f

Lenke til kommentar

Var det ikke ei jente det var snakk om?

 

Hehe, kostelig.

 

En sånn reaksjon som TS opplevde hadde vært skikkelig turn-off for min del.

 

Det var en skikkelig turn-off for meg også.

 

Du kan nok trygt fortsette å holde dører for henne, da det hun reagerte på antakelig var kommentaren din. (Og her kan jeg tildels forstå henne). Om vi snur litt på situasjonen: Hvordan ville du reagert om en annen mann åpnet døren for deg og sa "etter deg?"

 

Det har skjedd flere ganger det, blant kompiser eksempelvis. Har både holdt dører og blitt holdt for. Ser bare på det som en hyggelig gest og tegn på respekt.

 

fordi hun tydeligvis er en helsikes feminist. stay away

 

Godt mulig.

 

Anonymous poster hash: 857c2...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan nok trygt fortsette å holde dører for henne, da det hun reagerte på antakelig var kommentaren din. (Og her kan jeg tildels forstå henne). Om vi snur litt på situasjonen: Hvordan ville du reagert om en annen mann åpnet døren for deg og sa "etter deg?"

Tror du virkelig noen mann hadde gjort noe annet enn sagt "takk" og gått gjennom døren?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...