Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg holdt døren for henne - det likte ikke hun


Anbefalte innlegg

Siden tråden kom litt inn på feminisme poster jeg en tale av Emma Watson for de som er interessert. Den forteller fint om feminisme, og at noen liker ordet og andre ikke, men innholdet er like viktig, og hvordan feminisme handler om frihet for både gutter og jenter.

 

(youtube video fjernet)

Kampanjen handler om både menn og kvinner ja, men bare frihet for en av de. Fikk du ikke med deg navnet? HeForShe.

 

De prøver ikke en gang å skjule det, på den offesielle siden heforshe.org sier de:

"HeForShe is a solidarity movement for gender equality that brings together one half of humanity in support of the other half of humanity"

 

Menn skal slave og kvinner skal motta, og som en flink hund får menn en godbit når de har tjent sin overkvinne på en god måte.

 

Heldigvis for FN er dette løsningen som patriarkiet har støttet opp om siden tidenes morgen, så kampanjen er like effektiv som en kampanje som skal skifte fargen på melk til hvit.

 

Det er ikke ordet feminisme som er problemet, det er innholdet i feminismen som er så råttent det kan bli.

Endret av Civilix
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Siden tråden kom litt inn på feminisme poster jeg en tale av Emma Watson for de som er interessert. Den forteller fint om feminisme, og at noen liker ordet og andre ikke, men innholdet er like viktig, og hvordan feminisme handler om frihet for både gutter og jenter.

 

hehe, typisk å syte om privilegier kvinner ønsker seg, men ikke om byrdene de engang ikke ønsker å nevne. Jeg har ikke hørt om kvotering for kvinner innen fysisk krevende yrker, har du? dvs minst 40% kvinner i yrker som murer, eller lignende.

 

De fleste av oss menn er ikke imot lik lønn og rettigheter til alle, tvert imot er vi for det, men da må og kvotering (styrer, politikk, yrker, studier osv), kvinner og barn først, diskriminering i forskjellige arenaer fjernes. dvs, fjern alt det tilrettelagte som i meget stor grad er i favør av kvinner. Dette kalles diskriminering og vi ønsker ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...