Gå til innhold

Blizzard kansellerer Titan


Anbefalte innlegg

Blizzard tjener lastebil lass med penger hver mnd på World of Warcraft. Om deres nye tilleggspakke er så bra som endel melder så skal en ikke se bort ifra at tallene som går opp hver gang vil holde seg mer stabilt.

 

Vært borte ifra WoW i lang stund nå. Og jeg håper virkelig den nye tilleggspakken blir bra. For det er ikke noe som kan måle seg med WoW. Men en kan bli noe mettet etter flere år i samme spill....noe som skjedde meg.

 

Har selv spillt mer eller mindre siden release, sluttet for 1 år siden. Problemet med mmo først og fremst for min del er at du føler at du må spille siden du faktisk betaler hver mnd for det. Og det igjen resulterer i mindre interesse for andre spill :)

Men dette kan da bare være mitt problem til MMO sjangeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvem enn som sier WoW feiler og Blizzard er et synkende skip tar ganske enkelt feil. Bare å ta en titt på tallene.

Men hvor mange av WoWs abonnenter er kinesere som betaler et par kr i mnd? Det er vel ingen tvil om at WoW var langt større i Europa/USA for noen år siden?

 

Nei, men WoW er fortsatt større i dag enn noe annet MMO har NOENSINNE vært. Jeg er ganske sikker de klarer seg.

Lenke til kommentar

Vel Blizzard har ikke lagd noe brukbart siden Starcraft2. Diablo3 var jo ren hån mot de som har spillt de tidligere spillene. Blizzard bør begynne og tenkte på nye ting og kutte ut den barnslige platte grafikken med pastell farger nå, begynner og bli veldig gammelt og oppbrukt.

Ren hån? Skjønner ganske enkelt ikke det synspunktet. Spilte 150 timer med Diablo 3 og hadde det moro jeg. 150 timer er langt mer verdi for pengene enn jeg forventer fra spill. Spilte også Diablo 2 en god del og ser hvirkelig ikke hva den store forskellen er. Likevel kjenner jeg folk som har spilt over 1200 timer med Diablo 3 og fortsatt gjentar disse klagene. Kan ikke forstå det. Hvorfor kan ikke folk bare spille spill og like dem, eller ikke like dem og holde kjeft? Det er en ting å gi kritikk, er en annen ting å bare spy hat og galle mot alle som er ansvarlige for et spill som man ikke bare unngikk å boikotte, men har brukt så mye tid på.

 

Diablo 3 er ikke et dårlig spill.

Endret av Efreeti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel Blizzard har ikke lagd noe brukbart siden Starcraft2. Diablo3 var jo ren hån mot de som har spillt de tidligere spillene. Blizzard bør begynne og tenkte på nye ting og kutte ut den barnslige platte grafikken med pastell farger nå, begynner og bli veldig gammelt og oppbrukt.

Ren hån? Skjønner ganske enkelt ikke det synspunktet. Spilte 150 timer med Diablo 3 og hadde det moro jeg. 150 timer er langt mer verdi for pengene enn jeg forventer fra spill. Spilte også Diablo 2 en god del og ser hvirkelig ikke hva den store forskellen er. Likevel kjenner jeg folk som har spilt over 1200 timer med Diablo 3 og fortsatt gjentar disse klagene. Kan ikke forstå det. Hvorfor kan ikke folk bare spille spill og like dem, eller ikke like dem og holde kjeft? Det er en ting å gi kritikk, er en annen ting å bare spy hat og galle mot alle som er ansvarlige for et spill som man ikke bare unngikk å boikotte, men har brukt så mye tid på.

 

Diablo 3 er ikke et dårlig spill.

 

Så og si alle jeg kjenner som kjøpte seg D3 ved slippdatoen var svært skuffet. Uferdig spill med skammelig dårlig fremførelse alt i alt. Å kalle det et hån er egentlig en svært nøyaktig beskrivelse. Torchlight er et mye bedre spill.

 

Har ikke kjøpt RoS nettopp fordi det er å kaste penger ut av vinduet, og gi støtte til pengegriske Blizzard. Det er bare så og så lenge man kan spille på omdømme før det går rett i dunken. Vi ser jo fra nyere utgivelser at Blizzard ikke lenger lager spill som er nevneverdig gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vel Blizzard har ikke lagd noe brukbart siden Starcraft2. Diablo3 var jo ren hån mot de som har spillt de tidligere spillene. Blizzard bør begynne og tenkte på nye ting og kutte ut den barnslige platte grafikken med pastell farger nå, begynner og bli veldig gammelt og oppbrukt.

Ren hån? Skjønner ganske enkelt ikke det synspunktet. Spilte 150 timer med Diablo 3 og hadde det moro jeg. 150 timer er langt mer verdi for pengene enn jeg forventer fra spill. Spilte også Diablo 2 en god del og ser hvirkelig ikke hva den store forskellen er. Likevel kjenner jeg folk som har spilt over 1200 timer med Diablo 3 og fortsatt gjentar disse klagene. Kan ikke forstå det. Hvorfor kan ikke folk bare spille spill og like dem, eller ikke like dem og holde kjeft? Det er en ting å gi kritikk, er en annen ting å bare spy hat og galle mot alle som er ansvarlige for et spill som man ikke bare unngikk å boikotte, men har brukt så mye tid på.

 

Diablo 3 er ikke et dårlig spill.

 

Så og si alle jeg kjenner som kjøpte seg D3 ved slippdatoen var svært skuffet. Uferdig spill med skammelig dårlig fremførelse alt i alt. Å kalle det et hån er egentlig en svært nøyaktig beskrivelse. Torchlight er et mye bedre spill.

 

Har ikke kjøpt RoS nettopp fordi det er å kaste penger ut av vinduet, og gi støtte til pengegriske Blizzard. Det er bare så og så lenge man kan spille på omdømme før det går rett i dunken. Vi ser jo fra nyere utgivelser at Blizzard ikke lenger lager spill som er nevneverdig gode.

 

 

Diablo 3 var en gedigen suksess og har en veldig stor spillerbase enda. At du ikke likte det får være din mening. Og hvordan du kan kalle Blizzard for griske er ihvertfall langt ute på jordet. Alle spillene dem har lansert enten det er Diablo, Starcraft eller Warcraft så er det spill som gjerne varer 5 år +++++. I tillegg til at dem støtter mods og gir ut gratis tillegg. Vil si Blizzard er en av de beste selskapene, når dem lanserer et spill så er det gjennomført.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Vel Blizzard har ikke lagd noe brukbart siden Starcraft2. Diablo3 var jo ren hån mot de som har spillt de tidligere spillene. Blizzard bør begynne og tenkte på nye ting og kutte ut den barnslige platte grafikken med pastell farger nå, begynner og bli veldig gammelt og oppbrukt.

Ren hån? Skjønner ganske enkelt ikke det synspunktet. Spilte 150 timer med Diablo 3 og hadde det moro jeg. 150 timer er langt mer verdi for pengene enn jeg forventer fra spill. Spilte også Diablo 2 en god del og ser hvirkelig ikke hva den store forskellen er. Likevel kjenner jeg folk som har spilt over 1200 timer med Diablo 3 og fortsatt gjentar disse klagene. Kan ikke forstå det. Hvorfor kan ikke folk bare spille spill og like dem, eller ikke like dem og holde kjeft? Det er en ting å gi kritikk, er en annen ting å bare spy hat og galle mot alle som er ansvarlige for et spill som man ikke bare unngikk å boikotte, men har brukt så mye tid på.

 

Diablo 3 er ikke et dårlig spill.

 

Så og si alle jeg kjenner som kjøpte seg D3 ved slippdatoen var svært skuffet. Uferdig spill med skammelig dårlig fremførelse alt i alt. Å kalle det et hån er egentlig en svært nøyaktig beskrivelse. Torchlight er et mye bedre spill.

 

Har ikke kjøpt RoS nettopp fordi det er å kaste penger ut av vinduet, og gi støtte til pengegriske Blizzard. Det er bare så og så lenge man kan spille på omdømme før det går rett i dunken. Vi ser jo fra nyere utgivelser at Blizzard ikke lenger lager spill som er nevneverdig gode.

 

 

Diablo 3 var en gedigen suksess og har en veldig stor spillerbase enda. At du ikke likte det får være din mening. Og hvordan du kan kalle Blizzard for griske er ihvertfall langt ute på jordet. Alle spillene dem har lansert enten det er Diablo, Starcraft eller Warcraft så er det spill som gjerne varer 5 år +++++. I tillegg til at dem støtter mods og gir ut gratis tillegg. Vil si Blizzard er en av de beste selskapene, når dem lanserer et spill så er det gjennomført.

 

WoW får jo så vidt oppdateringer lenger. Har sunket så lavt at det ikke er i nærheten av å gjenspeile det spillet det en gang var. Man har jo forholdsvis mange som har spilt WoW i en årrekke som ikke har fått en eneste godtgjørelse av den grunn. Det er tragisk når de fleste andre spill i samme sjanger tilbyr et par småting som takk for alt.

 

D3 var helt klart et uferdig spill da det ble sluppet, det er det stor enighet om, og hvorvidt de varer lenge eller ei er uvesentlig, du betaler jo tross alt for selve spillet og eventuelle utvidelser? Slipper et utferdig spill for så å komme med en utvidelse som "ordner opp" - blir litt som å betale tillegg for noe som burde ha vært der fra begynnelsen av.

 

Starcraft har jeg ingenting å utsette på, men det er tydelig at Blizzard ikke er i nærheten av å være det selskapet de var før Activision-overtakelsen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hatet mot Diablo 3. Jeg digget det. Og Reaper of Souls og oppdateringen med Loot 2.0 og slikt gjorde spillet enda bedre.

Syns det var dystert nok i massevis jeg.

 

Jeg tipper på at forandringene innen MMO-sjangeren gjør at de heller sikter seg inn på et nytt Warcraft RTS.

I tillegg så kommer det sikkert enda en expansion til D3 om ikke alt for lenge og enda en WoW expansion neste år ca. i tillegg til Starcraft 2: Legacy of the Void.

 

Med nye konsollgenerasjoner og den massive suksessen med D3 og RoS på konsoll, så kan det føre til en ny vurdering av f.eks Starcraft: Ghost.

 

Dette er forøvrig spill #3 som Blizzard har kansellert. Det første var Warcraft Adventures, etterfulgt av Starcraft: Ghost og nå Titan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff dette var utrolig kjipt. håpet at dette spillet ville være et steg vekk fra wow, slik at wow kanskje kan dø ut.

 

Nyheten om at heartstone har 20 millioner spillere på noe som var ganske low budget free to play ble så stort er de nok ganske overrasket. Tror også det er ganske mange som handler booster packs/kjøpt seg naxx tilgang og det blir masse penger ut av det. Har selv kjøpt 40 packs en gang i starten. Vet om flere som utrolig nok har kjøpt 300 + packs...

 

Blizz ser muligheter til større profit/suksess på mindre kostnader.

 

Ved å komme med dette titan ville de bare delt fokuset på sine spill i 2 og ville være vanskelig å redusere folk som jobber med wow over til titan, ved å skrote titan kan de holde hovedfokus på wow, som av en merkelig grunn lever ganske godt enda.

 

flere som sier d3 er er godt spill, noe som det aldri har vært lol... husker det var snakk om arena, pvp som var litt av grunnen til at jeg kjøpte dette (se youtube) som enda ikke er i spillet, men om det så kommer nå så er det for seint. Vi er ferdig med Diablo 3.

 

https://www.youtube.com/watch?v=KQKDCLHB7mo

Lenke til kommentar

Jaja.. JEG syns nå ihvertfall at Diablo 3 var bra når det kom og enda bedre idag.

Men det er mulig jeg ikke lar meg rive med av hype og forhåpninger, men heller tar spillet for det det er når det kommer.

For MEG så betyr ikke PVP noe, så at det ikke har kommet bryr meg lite.

Skjønner de som ble skuffet over at det ikke har kommet enda.

 

Syns det hadde vært artig med et nytt Warcraft RTS og om de hadde tatt en titt på Starcraft: Ghost igjen. :)

Hvis et nytt Warcraft RTS allerede er i utvikling, så kunne de jo rukket å blitt ferdig til premieren på Warcraft filmen.

Jeg tror nesten vi får se noe spill relatert i tide til Warcraft til premieren. Sånn for å dra nytte av hypen. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde virkelig håpt at Titan skulle bli det som kunne redde Blizzard. For akkurat nå så er de etter min mening et synkende skip. Riktignok så synker de meget sagte på grunn av suksessen WoW hadde, men jeg føler at de snart har melket WoW til det punktet hvor folk ikke lenger ønsker å spille det.

 

På en annen side så har de jo Hearthstone som ble en uforventet suksess, og jeg håper de nå kanskje vurderer å gjenopplive gamle klassikere som Lost Vikings :3

 

Hmm er ingen markedsekspert selv men her tror jeg du er så langt ut på jordet som du kommer. Blizzard er i den stillingen at de kan bruke så lang tid de vill samt skrinlegge prosjekter, Nettopp pga de IKKE sitter på et synkdende skip, tvært i mot de sitter på en gullgruve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja å påstå at Blizzard er et synkende skip er merkelig i mine øyne. WoW er fortsatt en gullgruve for dem, Hearthstone nærmest eksploderte og ble betydelig mer populært enn de hadde forestilt seg, og Starcraft 2 gjør det vel som bra som alltid? Og selv om jeg har gått lei av D3 igjen så har vel RoS gjort at de har karret til seg flere spillere igjen. Tilleggspakker er på vei til WoW og SC2, HotS er i beta og med Titan ute av veien så kan de fokusere på noe annet også.

 

Ryktet til Blizzard er kanskje ikke så bra som det var, noe som er naturlig jo større man blir, men de er vel så langt unna et synkende skip som det går an å komme akkurat nå. Skrotingen av Titan sier sitt om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel Blizzard har ikke lagd noe brukbart siden Starcraft2. Diablo3 var jo ren hån mot de som har spillt de tidligere spillene. Blizzard bør begynne og tenkte på nye ting og kutte ut den barnslige platte grafikken med pastell farger nå, begynner og bli veldig gammelt og oppbrukt.

Ren hån? Skjønner ganske enkelt ikke det synspunktet. Spilte 150 timer med Diablo 3 og hadde det moro jeg. 150 timer er langt mer verdi for pengene enn jeg forventer fra spill. Spilte også Diablo 2 en god del og ser hvirkelig ikke hva den store forskellen er. Likevel kjenner jeg folk som har spilt over 1200 timer med Diablo 3 og fortsatt gjentar disse klagene. Kan ikke forstå det. Hvorfor kan ikke folk bare spille spill og like dem, eller ikke like dem og holde kjeft? Det er en ting å gi kritikk, er en annen ting å bare spy hat og galle mot alle som er ansvarlige for et spill som man ikke bare unngikk å boikotte, men har brukt så mye tid på.

 

Diablo 3 er ikke et dårlig spill.

 

Diablo 3 er ikke er dårlig spill, men heller ikke er godt et.

Det er du beskriver at folk har brukt flere hundre og ikke minst tusen timer i spiller endrer ingenting.

Folk klarer jo å bruke tusenvis av timer i farming simulator for eksempel, det betyr ikke at det er et direkte bra spill.

Blizzard elsker å melke kua, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...