Gå til innhold

Gratis spill og bra tilbud tråd


Anbefalte innlegg

Gjest MKII skrev (På 2.5.2024 den 6:58 PM):

Hvor "trygge" og lovlige er nøklene som selges via slike "resellers"?

Har kjøpt noen nøkler tidligere fra sånne sider,
men sluttet etter at jeg ble opplyst om hvordan de opererer.

Noen av disse sidene fungerer som en markedsplass med flere selger,
det fører til at en del av de opererer ved å stjele kredittkortinfo og kjøper hundrevis av nøkler som de selger videre,
mens andre sider er direkte eller indirekte styrt av organiserte kriminelle som også opererer ved å stjele kredittkortinfo / kontoer etc.

Det er heller ikke ukjent at de opererer med skjulte gebyrer,
de legger til en % av summen når man skal betale,
f.eks la oss si at ett spill koster €10, mens i realiteten så blir kjøpesummen €11,
såkalt "Key protection" som gjør at hvis nøkkelen din blir tilbakekalt så får du ny nøkkel,
men den skal du krangle mye med de for at du faktisk får.

Det hender også at de legger til mva.,
men jeg tviler på at de faktisk betaler inn mva. til Norge/EU for å si det sånn...

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg handler der det er billigst så lenge forhandleren har et godt rykte på seg. Er ikke så heldig at jeg har råd til å handle til utsalgspris for å redde verden. Det får noe med bedre råd ta seg av.

Lenke til kommentar
bo1e skrev (5 minutter siden):

Jeg handler der det er billigst så lenge forhandleren har et godt rykte på seg. Er ikke så heldig at jeg har råd til å handle til utsalgspris for å redde verden. Det får noe med bedre råd ta seg av.

Jeg ser hvor du kommer fra,
men uansett litt kjedelig hvis Valve stenger kontoen din for at du skal spare en hundrings,
noe Valve dessverre har mulighet til å gjøre.

Personlig så venter jeg til spill havner på tilbud,
da slipper man risikoen og man må ikke ha spill med en gang de utgis. 

Selvfølgelig ikke noe problem å handle i en legitim spillbutikk,
men du kan ikke påstå at G2A og Kinguin osv. har ett godt rykte,
individuelle forhandlere på de stedene kan ha ett godt rykte,
men de butikkene er møkkabutikker med null beskyttelse for kjøpere,
funker ikke nøkkelen så får du bare svaret "Case closed, you've already redeemed the key."

G2A har også en sak der en indieutvikler tapte flere titalls tusen pga. en hacker som stjelte kredittkort og kjøpte hundrevis av nøkler og så fikk folka tilbake pengene sine via banken og det måtte indieutvikleren dekke...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg ligger alltid måneder og år bak når spill kommer ut, og det gjør meg ingen ting. Både på grunn av pris og fordi jeg ikke har behov for å pøse mange titalls timer inn i et spill med en gang det kommer. Spillingen er i andre eller tredje rekke, når det passer sånn og når jeg føler for det.

Jeg har gjerne bare vært heldig da, for jeg har ikke hatt noen dårlige opplevelser på noen av de stedene jeg har handlet. Jeg opplevde en gang at jeg fikk nøkkel til pc istedenfor xbox eller noe sånt, og prøvde meg på å klage uten at det kom noen vei. Jeg spilte på pc istedenfor. Å få steam-kontoen stengt hadde vært litt krise, og det hadde føltes som en enorm overreaksjon hvis det hadde skjedd tvert etter å ha kjøpt/funnet en nøkkel i gråmarkedet. Vil tro det må være i spesielle tilfeller at de går så drastisk til verks mot en sluttkunde.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

En titt på Steamdb så er det salg på Skyrim Special og Anniversary edition ganske ofte. 

Laveste pris siste 6 måneder er 80kr for Special ed. og 165kr for Anniversary edition.

Et nettsted hadde gått gjennom alle versjonene og anbefalte Anniversary edition. 

 

 

Lenke til kommentar

Husker det var en del fram og tilbake om dette, men da var fokuset mest på å beholde originalen fordi de nye versjonene var ikke kompatible med mods som mange brukte. Etter det har jeg ikke fulgt særlig med, så du er sikkert mer oppdatert der enn meg.

Uansett er spillet verdt en runde med vellagede mods, og det betyr nok aller mest uansett.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, vidor said:

Husker det var en del fram og tilbake om dette, men da var fokuset mest på å beholde originalen fordi de nye versjonene var ikke kompatible med mods som mange brukte. Etter det har jeg ikke fulgt særlig med, så du er sikkert mer oppdatert der enn meg.

Uansett er spillet verdt en runde med vellagede mods, og det betyr nok aller mest uansett.

Det har vel vært en del kritikk mot "Anniversary Edition" og påstander om at det bare er "Special Edition" som Bethesda har stjålet og lagt til mods som ellers er å få gratis og atpåtil tatt seg godt betalt for det som ellers er gratis mods så vidt jeg har fått med meg og husker...⁉️

Lenke til kommentar

Ser at Fallout 76 er en bestselger på Steam. Der koster det rundt 400kr. På disse nøkkelselgersidene koster spillet 60 eurocents, eller drøyt 7 kroner.

Hvordan er det mulig egentlig? Er de stjålne? Men alle Steam-nøklene på disse nøkkelselgerstedene er vel ikke stjålet da de ofte har nøkler for spill som ikke er kommet i salg ennå? De må jo ha et kundeforhold til forleggerne? Eller gjør de begge deler?

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (4 timer siden):

Ser at Fallout 76 er en bestselger på Steam. Der koster det rundt 400kr. På disse nøkkelselgersidene koster spillet 60 eurocents, eller drøyt 7 kroner.

Hvordan er det mulig egentlig? Er de stjålne? Men alle Steam-nøklene på disse nøkkelselgerstedene er vel ikke stjålet da de ofte har nøkler for spill som ikke er kommet i salg ennå? De må jo ha et kundeforhold til forleggerne? Eller gjør de begge deler?

Spillet ble gitt bort gratis for de som har Amazon Prime for litt siden. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er et spill som har vært på nesten-kjøp listen min i flere år, men har stort sett sett tilbud på det til konsollene. Fikk vel egentlig dekket Zombie-behovet med Days Gone, som jeg antar er en bedre opplevelse selv om Dying Light kan velges med veldig mye innhold, så er Days Gone mer film-aktig i sin historie og kanskje litt lettere å bli engasjert i. Vil ikke si det er helt hjernedødt zombie-slasher, men mer taktisk da man sliter litt i starten.

Testet Dying Light når det var nytt, og da synes det var litt for tørt og generisk som førsteinntrykk.

Skal sies at de har gjort veldig mye utvidelser etter det og Dying Light får faktisk litt bedre score på Opencritic selv om begge ender på Fair.

Prismessig er det jo rimelig gunstig for enten Standard edition eller Definitive edition.

Edit: Viste seg at jeg hadde lagt inn key til Enhanced Edition allerede, men aldri har installert det (35 GB)

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Ikke akkurat supertilbud men jeg ønsker å "promotere" spillet til en indie utvikler og Linux/Steam Deck youtuber.

Dudelings: Arcade Sportsball 

Ble gitt ut 6. mai. 10% rabatt i nesten to dager til. Kun en 50 lapp for spillet.

Spilte to runder, morsomt spill. Gleder meg å prøve det på StuePCen.

Jeg ser Youtube videoene hans av og til. Han har en liten YT kanal. 120k abonnenter. Fra 6k til 30k seere per video. Mest Linux, gaming on Linux og Steam Deck nyheter.

 

Videoen hans om spillet.

 

Nerdnest podcast:

 

Lenke til kommentar
On 11.5.2024 at 6:38 AM, Brother Ursus said:

Hvordan er det mulig egentlig? Er de stjålne? 

Key resellers er en blanding av nøkler som blir gitt bort, og en lang rekke folk som scammer seg til slikt på ulikt vis, eller har mulighet til å kjøpe steam keys fra regioner med lavere lokale priser. Generelt bør man ikke støtte slike folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...