Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

formann det der er tullprat og det vet du, trenger da fan meg ikke en 3,8 for å slå en amd xp. det finnst ikke en xp som slår en 3,0 selv ikke 3200+ og om du klokker en xp ja så klokker en p4 lengre.

hvorfor er det da ingen som har slått mine res da, alle mine res er med 3.0 klokket til 3,5 og 3,6..

Og når du ser i tester så er en 3,2 likeverdig/hakket bedre enn en a64, dette er ikke annet enn imponerende da p4 ikke er laget for å konkurere med denne, men A64 er laget for å danke ut p4.

Det skulle vert artig og hørt reaksjonene om det hadde vert Intel som hadde kommet med en helt ny plattform og vi da hadde begynt å sammenligne den med xp, da hadde det blitt hyling og syting da.

Tullprat? Er du helt fjern eller?

 

Selvfølgelig snakker jeg om overklokking. Det jeg prøver å si, som du med din fanatiske intel mentalitet ikke fatter er at om jeg skal ha en P4 som er MERKBART bedre og så mye raskere at det er forsvarlig å legge 4000.- kroner i det så må den klare nærmere 3.8Ghz.

 

For å si det på en annen måte: Om jeg legger 4 lapper i en intel rig så vil jeg ikke få så mye sprekere maskin at jeg synes det er verdt det. Jeg er uansett langt ifra garantert å få en P4 som klarer å kjøre stort over 3.5Ghz.. og det er enda en ting som hindrer meg i å kjøpe P4.

 

Alle dine scores er kjørt på 3.5Ghz ?? Nå er jeg nesten fristet til å kalle deg en løgner.. brett opp et par compare url´s som kan bekfrefte det du sier.

 

 

Når det gjelder hva en uklokket A64 er sammenliknet med en uklokket P4 3.2Ghz så kunne jeg ikke gitt mer ******... for jeg kjører aldri uklokket.. når man først får klokket en A64 så både hopper den, OG driter på P4C. Det er hva jeg bryr meg om.. hva som yter best klokket. Dette har jeg sagt til deg før, men det virker ikke som om alt kommer frem.

 

Når det gjelder feks 3dmark01 scores så ligger du ca 3.7% forran meg, og det er med høyere klokk på skjermkortet. ja.. faktisk 3.7 FATTIGE prosent forran.. og JA med høyere klokk på skjermkortet ditt. Tror ikke du skal disse ytelsen til AMD XP så forbanna mye, for det er ikke noen forbanna 386.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens, var det ikke Super Pi det var snakk om her da? Intel- / AMD-debatten foregår vel et helt annet sted!

Enig.. jeg beklager at jeg lot meg fyre opp.. jeg mente bare å svare på de spørsmålene jeg fikk, men svarene mine var det tydeligvis noen som ikke klarte å la vær å forvrenge og pirke på.

 

Tilbake til super-pi :)

Lenke til kommentar
formann det der er tullprat og det vet du, trenger da fan meg ikke en 3,8 for å slå en amd xp. det finnst ikke en xp som slår en 3,0 selv ikke 3200+ og om du klokker en xp ja så klokker en p4 lengre.

hvorfor er det da ingen som har slått mine res da, alle mine res er med 3.0 klokket til 3,5 og 3,6..

Og når du ser i tester så er en 3,2 likeverdig/hakket bedre enn en a64, dette er ikke annet enn imponerende da p4 ikke er laget for å konkurere med denne, men A64 er laget for å danke ut p4.

Det skulle vert artig og hørt reaksjonene om det hadde vert Intel som hadde kommet med en helt ny plattform og vi da hadde begynt å sammenligne den med xp, da hadde det blitt hyling og syting da.

Tullprat? Er du helt fjern eller?

 

Selvfølgelig snakker jeg om overklokking. Det jeg prøver å si, som du med din fanatiske intel mentalitet ikke fatter er at om jeg skal ha en P4 som er MERKBART bedre og så mye raskere at det er forsvarlig å legge 4000.- kroner i det så må den klare nærmere 3.8Ghz.

 

For å si det på en annen måte: Om jeg legger 4 lapper i en intel rig så vil jeg ikke få så mye sprekere maskin at jeg synes det er verdt det. Jeg er uansett langt ifra garantert å få en P4 som klarer å kjøre stort over 3.5Ghz.. og det er enda en ting som hindrer meg i å kjøpe P4.

 

Alle dine scores er kjørt på 3.5Ghz ?? Nå er jeg nesten fristet til å kalle deg en løgner.. brett opp et par compare url´s som kan bekfrefte det du sier.

 

 

Når det gjelder hva en uklokket A64 er sammenliknet med en uklokket P4 3.2Ghz så kunne jeg ikke gitt mer ******... for jeg kjører aldri uklokket.. når man først får klokket en A64 så både hopper den, OG driter på P4C. Det er hva jeg bryr meg om.. hva som yter best klokket. Dette har jeg sagt til deg før, men det virker ikke som om alt kommer frem.

 

Når det gjelder feks 3dmark01 scores så ligger du ca 3.7% forran meg, og det er med høyere klokk på skjermkortet. ja.. faktisk 3.7 FATTIGE prosent forran.. og JA med høyere klokk på skjermkortet ditt. Tror ikke du skal disse ytelsen til AMD XP så forbanna mye, for det er ikke noen forbanna 386.

Nei jeg er ikke helt fjern, men det som er problemet er at du ikke TÅLER at andre snakker om noe som er bedre enn ditt, du har en xp , som du selv har uttalt at du har letet med lys og lykter for å finne med den ytelsen, ergo er ikke den representativ for hva xp yter men viser hva en xp klarer om du er EXTREMT heldig, og selv med den klarer du ikke å slå min 3,o som er tilfeldig plukket rett fra hyllen.

Så å drive meg til løgner og kalle meg fanatiker synest jeg beskriver deg mye mer enn meg, har selv begge systemer og tester utifra det, samtidig leser jeg tester på forskjellige hardwaresider og disse er entydige i sin konklusjon.

Det er greit å vere uenig i det jeg sier men gjør det på en saklig måte, ikke begynn å kalle noen fanatiker så lenge som du selv sitter i glasshus.

 

Når du så skulle vere så saklig å referere meg så kunne du i det minste vere korrekt, eller passet ikke det.

Jeg skrev alle mine score er på 3,5 eller 3,6, her er en av dem.

futuremark.com

 

Når det gjelder din utalelser av 3,2 kontra A64 gidder jeg ikke kommentere dem en gang da disse er så usaklige at de nermest passer i en barnehage.

 

Det er synd at du med så pass greie på data (mitt inntrykk) desverre ikke er istand til å diskutere noe annet enn det du selv har, dette er en trend blandt mange spesielt med amd maskiner :wow:

Lenke til kommentar
Alle dine scores er kjørt på 3.5Ghz ?? Nå er jeg nesten fristet til å kalle deg en løgner.. brett opp et par compare url´s som kan bekfrefte det du sier.

 

 

Tilogmed jeg visste at alle hans scores var kjørt med 3.5GHz klokk. Det har snekker'n sagt selv, rett etter han fikk peltier, og begynnte å OC mer!

 

Er ganske enig med snekker'n sitt siste utsagn

 

"Det er synd at du med så pass greie på data (mitt inntrykk) desverre ikke er istand til å diskutere noe annet enn det du selv har, dette er en trend blandt mange spesielt med amd maskiner"

 

Jeg føler selv at det er sånn, mange ganger!

 

Ikke for å skape mer krangling, men jeg vil bare få sagt mitt.

 

On Topic: CPU @2.5GHz får jeg 169 i Super Pi! Gleder meg virkelig til jeg kan begynne å OC, får poste her hva jeg får da ;)

Lenke til kommentar
formann det der er tullprat og det vet du, trenger da fan meg ikke en 3,8 for å slå en amd xp. det finnst ikke en xp som slår en 3,0 selv ikke 3200+ og om du klokker en xp ja så klokker en p4 lengre.

hvorfor er det da ingen som har slått mine res da, alle mine res er med 3.0 klokket til 3,5 og 3,6..

Og når du ser i tester så er en 3,2 likeverdig/hakket bedre enn en a64, dette er ikke annet enn imponerende da p4 ikke er laget for å konkurere med denne, men A64 er laget for å danke ut p4.

Det skulle vert artig og hørt reaksjonene om det hadde vert Intel som hadde kommet med en helt ny plattform og vi da hadde begynt å sammenligne den med xp, da hadde det blitt hyling og syting da.

Tullprat? Er du helt fjern eller?

 

Selvfølgelig snakker jeg om overklokking. Det jeg prøver å si, som du med din fanatiske intel mentalitet ikke fatter er at om jeg skal ha en P4 som er MERKBART bedre og så mye raskere at det er forsvarlig å legge 4000.- kroner i det så må den klare nærmere 3.8Ghz.

 

For å si det på en annen måte: Om jeg legger 4 lapper i en intel rig så vil jeg ikke få så mye sprekere maskin at jeg synes det er verdt det. Jeg er uansett langt ifra garantert å få en P4 som klarer å kjøre stort over 3.5Ghz.. og det er enda en ting som hindrer meg i å kjøpe P4.

 

Alle dine scores er kjørt på 3.5Ghz ?? Nå er jeg nesten fristet til å kalle deg en løgner.. brett opp et par compare url´s som kan bekfrefte det du sier.

 

 

Når det gjelder hva en uklokket A64 er sammenliknet med en uklokket P4 3.2Ghz så kunne jeg ikke gitt mer ******... for jeg kjører aldri uklokket.. når man først får klokket en A64 så både hopper den, OG driter på P4C. Det er hva jeg bryr meg om.. hva som yter best klokket. Dette har jeg sagt til deg før, men det virker ikke som om alt kommer frem.

 

Når det gjelder feks 3dmark01 scores så ligger du ca 3.7% forran meg, og det er med høyere klokk på skjermkortet. ja.. faktisk 3.7 FATTIGE prosent forran.. og JA med høyere klokk på skjermkortet ditt. Tror ikke du skal disse ytelsen til AMD XP så forbanna mye, for det er ikke noen forbanna 386.

Nei jeg er ikke helt fjern, men det som er problemet er at du ikke TÅLER at andre snakker om noe som er bedre enn ditt, du har en xp , som du selv har uttalt at du har letet med lys og lykter for å finne med den ytelsen, ergo er ikke den representativ for hva xp yter men viser hva en xp klarer om du er EXTREMT heldig, og selv med den klarer du ikke å slå min 3,o som er tilfeldig plukket rett fra hyllen.

Så å drive meg til løgner og kalle meg fanatiker synest jeg beskriver deg mye mer enn meg, har selv begge systemer og tester utifra det, samtidig leser jeg tester på forskjellige hardwaresider og disse er entydige i sin konklusjon.

Det er greit å vere uenig i det jeg sier men gjør det på en saklig måte, ikke begynn å kalle noen fanatiker så lenge som du selv sitter i glasshus.

 

Når du så skulle vere så saklig å referere meg så kunne du i det minste vere korrekt, eller passet ikke det.

Jeg skrev alle mine score er på 3,5 eller 3,6, her er en av dem.

futuremark.com

 

Når det gjelder din utalelser av 3,2 kontra A64 gidder jeg ikke kommentere dem en gang da disse er så usaklige at de nermest passer i en barnehage.

 

Det er synd at du med så pass greie på data (mitt inntrykk) desverre ikke er istand til å diskutere noe annet enn det du selv har, dette er en trend blandt mange spesielt med amd maskiner :wow:

Jeg har ikke noe problem med at folk ha noe som er bedre enn meg, bare så det er sagt. Hadde jeg hatt problemer med det så hadde jeg neppe hengt på xtremesystems ol.

 

Jeg er helt enig i at den cpu´n jeg har ikke er helt reprepsentativ for en vanlig XP, men det har da ikke noe å si, for nå har jeg den faktisk. Den er min. Jeg snakket ikke generelt når jeg sa at jeg måtte ha en P4 som klarte nærmere 3.8Ghz.. jeg snakket om meg selv, og i MITT tilfelle. Nok en gang.. jeg snakker ikke om et vanlig AMD system som er "plukket ut fra hyllen" men det systemet jeg sitter her med nå. Du kan ikke bruke ditt AMD system til å sammenlikne med, for den cpu´n du har klokker ikke like bra. Så det at du sitter med begge systemer er desverre ikke rellevant. Er vi enige da?

 

Når det gjelder din score.. og påstanden din om at du kun kjører 3.5-3.6Ghz så har jeg funnet frem noe. Et litet screenshot som beviser en ting eller to om man kikker litt mer nøye.

 

http://privat.bluezone.no/forman/Div/snekkern.JPG

 

Kjørte du 3.5Ghz sa du?

 

 

GEF: "Tilogmed jeg visste at alle hans scores var kjørt med 3.5GHz klokk. Det har snekker'n sagt selv, rett etter han fikk peltier, og begynnte å OC mer!"

 

Du viste hva sa du? (kikk på screenshot over)

 

OG snekker.. du skrev dette:

"Når du så skulle vere så saklig å referere meg så kunne du i det minste vere korrekt, eller passet ikke det.

Jeg skrev alle mine score er på 3,5 eller 3,6, her er en av dem."

 

Det er nå besvist at du har en aldri så liten løgn på gang..

 

Jeg har ingen problemer med å diskutere andres systemer.. dette finner jeg bare spennende, men jeg krever at andre skal være ærlig, og objektive, for det prøver jeg på selv. Jeg har aldri sagt at mitt system er bedre enn ditt, og jeg har heller ikke sagt at din, eller noen andre sine maskiner er dårlige, uansett merke.

Lenke til kommentar
Formann: hvor høy spenning kjører du på formann? og kjører du cpuen din på 2616mhz HELE tiden? hvis ikke, hvor høy spenning hastighet/spenning kjører du på til vanlig?

For å svare på det spørsmålet, og samtidig holde meg litt til topic så kan kjørte jeg si at jeg brukte følgende instillinger når jeg kjørte Super-Pi testen.

 

228.6*11.5 DC

Vcore: 2.08 i bios.. undervoltes til ca 1.95

Vdimm: 2.8 i bios ..overvoltes til 2.9

 

Til vanlig så kjører jeg alt mulig rart.. alt fra 2.2Ghz @ 1.5vcore til 2.6Ghz @ 1.95vcore.

 

Jeg kjører dog sjeldent under 2.5Ghz .. og da trenger jeg 1.85-1.9vcore.

 

 

 

Gef: den er grei ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...