Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huff, ikke så bra her. :(

Måtte vente i hele 56 sek før min xp2500@2284 fikk rota seg i mål.

Her må noe gjøres!  *grin*

Denne scoren kan ikke være riktig hvis PC`en din funker normalt/riktig ?

Du burde ha hatt ca. 40-42s ?

XP2500+ klokket til XP3200+ (11*200) gir 47sek her med slappe timinger.

 

DrErling

Lenke til kommentar
OK ta et økonomisk aspekt, da må du ta to cpuèr som er ca likeverdige i utgangspunktet og hva er det , jo en p4 3,o og en xp3200+ disse yter tilnermet likt men da er også det økonomiske aspektet negativt for xp men det vil dere aldri diskutere, så kan du klokke dem opp og se hva som skjer jeg vet svaret vet du. :cool:

Hvorfor må jeg ta to cpuer som er likeverdig i pris i utgangspunktet? Det har jo lite med saken å gjøre... Det er overklokkingen som gjelder. Hvertfall i denne diskusjonen.

 

DrErling

Neivel men hvorfor ta en av de dyreste p4? hvorfor ikke ta en 2,4 den får du tak i nå til ca 1600 kr og den jeg har kjører på 3,5 :cool:

Lenke til kommentar
Neivel men hvorfor ta en av de dyreste p4? hvorfor ikke ta en 2,4 den får du tak i nå til ca 1600 kr og den jeg har kjører på 3,5

Grunnen var vel egentlig at jeg tenkte en 2.4Ghz har såpass lav multiplier at den hindrer deg når det nærmer seg 3.6Ghz pga fsb, mens en XP2500+ ikke har det samme hinderet, siden multiplier er åpen.... :roll:

Lenke til kommentar
Ja, nettopp! En setting dårligere enn min, gir vesentlig bedre resultat? Skjønner ikke helt det der. Har du noen tips?

Har du husket å installere chipset-drivere?

 

Hvor høy FSB kjører du?

Tjah, er faktisk ikke helt sikker på det der med chipsetdrivere. Er jo en stund siden jeg satte på plass kortet, så det husker jeg ærlig talt ikke!

Men pleier stort sett å få med meg sånt... Men for all del, detkan godt hende at du har rett!

Kjører FSB på 204.

Lenke til kommentar
Menneh du.. kjære spikerbanker.. skjønner du ikke hva jeg prøver å si?

 

Jeg prøver bare å si et grunnen til at jeg ikke kjøper en P4 er at jeg ikke vil betale 4-5000.- for å få en P4 som kun yter ca 3% bedre? (3.7% .. som bli til ca. 2,5-3% når man trekker fra den høyere klokken du har på skjermkortet)

 

Jeg har ikke penger til å blåse så mye penger på hardware i motsetning til mange andre. Jeg har kun 5000.- i måneden (praksisplass it-konsulent) så jeg må desverre være litt kritisk når jeg jakter på ytelse.

 

Ikke prøv å finn noe mellom linjene i det jeg skriver, for som fleste her vet, eller i det minste burde vite så sier jeg det jeg mener rett ut. Det jeg mener skriver jeg rett ut. Alså blir det HELT feil å prøve å lese imellom linjenen og tolke det jeg skriver.

 

Når du først skal blande deg inn i et svar jeg gir "the best one" (ikke deg) så prøv å les godt hva jeg skriver før du går så veldig off-topic.

Jeg leser ikke mellom linjene, jeg leser hva du skriver og registrerer at dette er feil bla: at du må ha en 3.8 for å slå deg.

Her var det "the best one" som foreslo på en ironisk måte at du burde vurdere en p4 , dette var nok for å fyre deg opp og du hevdet da at det måtte en 3,8 til for å slå deg, noe jeg motbeviste. Dette falt tydeligvis ikke i smak derfor kalte du meg en løgner.

Om du ikke tåler at noen korrigerer dine påstander bør du heller ikke poste dem.

Så nok en gang selv din HÅNDPLUKKETE xp klarer ikke å slå en p4 klokket til 3,6.

 

Det hadde i dette tilfellet vert bedre at du hadde kommet med en tilbakemelding som sa feks: ok jeg tok litt hårt i da men men, da hadde saken vert grei,men neida stå på og driv andre til løgnere :shrug:

Lenke til kommentar

Nåh, jorgenidahouse, er du slått! Hva sies om 1time, 9min og 39sek? :p

 

Så kan du jo gjette på hva slags maskin jeg har brukt.... :lol:

Har tatt et par bilder, om noen skulle være i tvil!

 

Btw; Nå synes jeg Snekker´n og formann bør begrave stidsøksa her! Kan dere ikke ta den diskusjonen via PM da?

Lenke til kommentar
Ja, nettopp! En setting dårligere enn min, gir vesentlig bedre resultat? Skjønner ikke helt det der. Har du noen tips?

Har du husket å installere chipset-drivere?

 

Hvor høy FSB kjører du?

Tjah, er faktisk ikke helt sikker på det der med chipsetdrivere. Er jo en stund siden jeg satte på plass kortet, så det husker jeg ærlig talt ikke!

Men pleier stort sett å få med meg sånt... Men for all del, detkan godt hende at du har rett!

Kjører FSB på 204.

Ta å oppdatere chipsetdrivere først og kom tilbake da fordi det er noe som ikke

stemmer her ang. ytelse med PC`en din. :ide:

Lenke til kommentar
Menneh du.. kjære spikerbanker.. skjønner du ikke hva jeg prøver å si?

 

Jeg prøver bare å si et grunnen til at jeg ikke kjøper en P4 er at jeg ikke vil betale 4-5000.- for å få en P4 som kun yter ca 3% bedre? (3.7% .. som bli til ca. 2,5-3% når man trekker fra den høyere klokken du har på skjermkortet)

 

Jeg har ikke penger til å blåse så mye penger på hardware i motsetning til mange andre. Jeg har kun 5000.- i måneden (praksisplass it-konsulent) så jeg må desverre være litt kritisk når jeg jakter på ytelse.

 

Ikke prøv å finn noe mellom linjene i det jeg skriver, for som fleste her vet, eller i det minste burde vite så sier jeg det jeg mener rett ut. Det jeg mener skriver jeg rett ut. Alså blir det HELT feil å prøve å lese imellom linjenen og tolke det jeg skriver.

 

Når du først skal blande deg inn i et svar jeg gir "the best one" (ikke deg) så prøv å les godt hva jeg skriver før du går så veldig off-topic.

Jeg leser ikke mellom linjene, jeg leser hva du skriver og registrerer at dette er feil bla: at du må ha en 3.8 for å slå deg.

Her var det "the best one" som foreslo på en ironisk måte at du burde vurdere en p4 , dette var nok for å fyre deg opp og du hevdet da at det måtte en 3,8 til for å slå deg, noe jeg motbeviste. Dette falt tydeligvis ikke i smak derfor kalte du meg en løgner.

Om du ikke tåler at noen korrigerer dine påstander bør du heller ikke poste dem.

Så nok en gang selv din HÅNDPLUKKETE xp klarer ikke å slå en p4 klokket til 3,6.

 

Det hadde i dette tilfellet vert bedre at du hadde kommet med en tilbakemelding som sa feks: ok jeg tok litt hårt i da men men, da hadde saken vert grei,men neida stå på og driv andre til løgnere :shrug:

Du skjønner det fortsatt ikke.. hvordan klarer du det?

 

 

En gang til.. for N´te gang:

 

Jeg er ikke sugen på å betale 4-5000.- for en maskin som kun gir meg ~3% bedre ytelse.. Jeg har heller ikke penger til det. Selv om det hadde kostet meg 3000.- kroner så hadde jeg ikke vilt kjøpe det.

 

Kom ikke å fortell meg at du ikke skjønner hva jeg har skriver?

 

Skrue: Jeg beklager.. jeg lover at jeg skal holde meg on-topic heretter.

Lenke til kommentar

Oioi! Hvis du skal begynne å briefe med din bunnscore, må jeg nok finne fram en P1 @ 133MHz. DA snakker vi lang tid!

"come on, cetchup"! :mrgreen:

Du må vel slå min rekord før jeg må slå din. Så det er vel du som skal komme igjen (ketchøp)!

LOL! Sant nok. Uansett kommer du til å få litt å stri med! :p:

Seriøst altså folkens. Det finnes jo programmer som gjør at man bare bruker 1% av CPUèn. Hadde iallefall et slikt program når jeg brukte Win98 og hadde Computer for alle CD`er. Så hvis dere har noen 3år gamle K-CDèr så si ifra om det ligger noe som kan passe min beskrivelse. Prøvde og kjøre en P2 350 på 1% av CPU hastighet. Det gikk tregt.. Kan jeg love deg ;)

Lenke til kommentar
Nåh, jorgenidahouse, er du slått! Hva sies om 1time, 9min og 39sek? :p

 

Så kan du jo gjette på hva slags maskin jeg har brukt....  :lol:

Har tatt et par bilder, om noen skulle være i tvil!

 

Btw; Nå synes jeg Snekker´n og formann bør begrave stidsøksa her! Kan dere ikke ta den diskusjonen via PM da?

Det er ikke noen stridsøks fra min side jeg kommenterte noe som jeg VET er feil, og for dette blir jeg kalt en løgner selv med en screenschot av at jeg kjørte 3,6.

Slike påstander godtar jeg ikke uansett om det ødlegger diskusjonen.

Men jeg har fått sagt min mening og skal dermed ikke forstyrre mer.

Lenke til kommentar
Nåh, jorgenidahouse, er du slått! Hva sies om 1time, 9min og 39sek? :p

 

Så kan du jo gjette på hva slags maskin jeg har brukt.... :lol:

Har tatt et par bilder, om noen skulle være i tvil!

 

Btw; Nå synes jeg Snekker´n og formann bør begrave stidsøksa her! Kan dere ikke ta den diskusjonen via PM da?

Sliter med å montere diskettstasjon i en gammel traver her. Tror nok jeg må sløse vekk en hel brennecd på den.

 

Hvilken maskin du brukte? Ville nok trodd du brukte en palm eller .no sånt. Det er forøvrig juks! :grumpy: Ellers tror jeg at en 486 hadde klart det på ca. 1 time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...