Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man kjøpe Apple Watch Series 3 med LTE i utlandet, eks. i Tyskland, for så å aktivere LTE først når eSim blir tilgjengelig i Norge? Det vil vel ikke lages egne klokker for Norge akkurat, så jeg antar at det fungerer å kjøpe et tysk eksemplar og bruke klokka som normalt uten eSim frem til dette lanseres i Norge? (Altså som en mobil uten SIM-kort, den fungerer jo perfekt så lenge man er på WiFi..)

 

Ser modellnummer A1889 og A1891 har støtte for de europeiske LTE- og UMTS-båndene, som brukes i bl.a. England, Tyskland, Frankrike, Sveits (og også Japan og Australia).

 

Noen som har trua? Innspill?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har sett litt diskusjoner her inne angående 4G-versjonen og mulighetene for å benytte den her til lands.

Jeg skal nemlig til USA neste uke, og vurderer å plukke opp en Series 3 Watch.

Valget står da mellom å skaffe en med 4G eller en uten.

 

Noen som vet om 4G-versjonen vil fungere her til lands når mobiloperatørene her ordner med støtte for dette.

Eller må man skaffe en norsk Apple Watch da?

Det vil vel ikke fungere like godt ettersom USA bruker andre LTE- og UMTS-bånd enn Norge/Europa. Modellen som selges i USA har modellnummer A1860 og A1861. Mens den som selges i Europeiske land (og dermed vil komme til Norge) har modellnummer A1889 og A1891. Så ville nok kjøpt denne i Sveits, Tyskland, Frankrike eller England (eller Japan/Australia) for å øke sjansene for at den skal virke den dagen dette aktiveres i Norge.

 

Men så er spørsmålet om operatørene bare vil selge klokka selv for at den skal virke med deres nett da... Blant annet en av Samsung-klokkene hadde vel som krav at den måtte kjøpes hos OneCall (eller hvem det var) for at den skulle fungere med LTE. Mye mulig samme regel kommer for Telenor og Telia når de lanserer Apple Watch Series 3.

Lenke til kommentar

Hva lenge skal egentlig batteriet på en Watch gen 3 holde? Fikk min i går, ladet den fullt opp og tok den ut av laderen kl.0630 i dag morges. Nå, kl.23.35 har jeg 70% igjen batteritid. Ser ikke ut som om jeg trenger å lade den HVER dag :)

 

Ca. det samme på min gen 2.

 

Jeg selv kommer til å deaktivere alt av push varsler. Har jo Tlf med meg konstant. Spent på hvor mye batteri klokka bruker da.

 

What? Er jo det som er kjekt med klokka, slippe å ta tlf ut av lomma :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg selv kommer til å deaktivere alt av push varsler. Har jo Tlf med meg konstant. Spent på hvor mye batteri klokka bruker da.

 

What? Er jo det som er kjekt med klokka, slippe å ta tlf ut av lomma :p

 

Tenker jeg også! Pushvarselene rett på håndleddet er den største grunnen til at jeg tar på min Apple Watch, men smak og behag selvfølgelig.

Endret av .Rudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer kanskje til å aktivere push for SMS og VIP Mail. Men ellers er det ikke mye viktig push meldinger jeg må gå med fra face eller WhatsApp eller Messenger.

Å slutte å ta mobilen ut sv lomma, men hele tiden ha en vibrerende dings på armen som «forstyrrer», er ikke en forbedring.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Jeg lurer på å skaffe en applewatch til min sønn, hovedsakelig fordi han trenger en kalenderfunksjon som bare fungerer til Apple. Men hvordan fungerer klokka uten en mobil i nærheten? Kan vi koble klokka opp til min iPhone, og slå av alle telefon/SMS funksjoner og bare bruke kalenderen? Vil kalenderen fungere uten at mobilen er i nærheten? Vil den bare synkronisere når telefonen er attmed? Kan klokka kobles opp mot en iPad med wi-fi?

Lenke til kommentar

Da er klokka markert sendt.
Første sporing viser at pakken er i Nederland. Levering «i løpet av dagen, signatur kreves».
Fikk en link der jeg kunne be om leveranse på en pick up point isteden. Valgte nærmest Narvesen. Slipper jeg å måtte være hjemme/tilgjengelig hele dagen.

 

 

Klokka ble mottatt i går. har brukt den til en treningsøkt i dag tidlig. mottatt to samtaler. svart på 6 sms og 4 whatsapp meldinger. 

Batteriet er nå på 84% etter 9,5 timers bruk.

Endret av Megaoctane
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er klokka markert sendt.

Første sporing viser at pakken er i Nederland. Levering «i løpet av dagen, signatur kreves».

Fikk en link der jeg kunne be om leveranse på en pick up point isteden. Valgte nærmest Narvesen. Slipper jeg å måtte være hjemme/tilgjengelig hele dagen.

 

 

Klokka ble mottatt i går. har brukt den til en treningsøkt i dag tidlig. mottatt to samtaler. svart på 6 sms og 4 whatsapp meldinger. 

Batteriet er nå på 84% etter 9,5 timers bruk.

 

 

Jeg har kjøpt meg 42mm stainless steel space black (pga safirglass i front) med LTE. Etter 2 dagers bruk for det meste sammen med mobilen (2-3 timer på 4G) så sitter jeg igjen med 48% på batteriet. Dette er etter 2 hele dager og en hel natt. 

 

Er ganske imponert over batterilevetiden til denne klokka. 

Lenke til kommentar

Blir kanskje en 4G hvis den lanseres i Norge. Jobben dekker mobil, og ikke sikker på om de dekker «tvilling sim»

 

Men enn så lenge, fornøyd med klokka.

Er på tredje dagen nå, og har 11% igjen. På natta setter jeg på sparebluss modus, men ikke sikker på om jeg trenger å gjøre det? Slår klokka av hjerte monitoren når klokka tas av håndleddet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...