Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Om man havner langt over den formelen er det jo like greit å kjøpe fra utlandet selv. Den gode norske garantien har jeg aldri i mitt lange nerdeliv benyttet meg av uansett.

 

Det fine med internett er jo at man kan kjøpe fra utlandet. Og dermed vanskeligere å forsvare høyere lokale priser.

 

Med mindre produsenten implisitt/eksplisitt sperrer for det. (Hvis Apple sier nei, kan det bli vanskelig å finne en amerikansk leverandør som vil legge seg ut med dem.) 

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ebay og Amazon ;)

Er ikke ofte det har vært stort å spare på elektronikk da elkjøp priser produkter meget agressivt til tider. Men appleprodukter er vel unntaket, spesielt om man skulle se nok en prisøkning nå.

Hvis du handler en iPhone med amerikansk pris på 649 dollar pluss frakt. Legger til 25% mva og en dollarkurs på 8,20, så ender du opp med en pris på sånn omtrent 7.000. Jeg vet jo ikke hva den vil koste i Norge, men antagelig et sted mellom 7.500 og 8.500. Du sparer altså litt, men kanskje ikke så alt for mye.

 

Om det er verdt det kan bare du selv bestemme deg for. Hvis det lar seg gjøre å handle denne type produkt fra et annet land...:-)

Lenke til kommentar

Elektronikk er stort sett rimelig i Norge, spesielt dersom man tar hensyn til at momsen er høyere her enn i de fleste andre land. Husk at hvis du kjøper iPhone på Apple Store i USA kommer lokal moms i tillegg (sales tax), denne er opptil 9,45% (noen stater har 0%).

 

Selv kjøper jeg ofte når jeg er i England, på Apple Store, og får engelsk moms (20%) tilbake (minus litt gebyrer) når jeg reiser hjem til Norge. Man kan ha med varer for 6000 kr pr pers inn til Norge uten å betale norsk moms ved innreise, når man har vært utenlands i over 24 timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Not enogh storage to backup to ioscloud. Hva er dette for noe tull. Det er virkelig nok plass.

Valgte jo bort bilder og video med vilje i iOS 8 og gikk fra betalt 20GB tilbake til 5GB free .

 

Edit :

Bare å tegne ny iCloud plan igjen siden man ikke kan velge hva det skal tas backup av føre den slås på virker det som.

20GB er borte og valget er gjort om til 50GB for ti kroner måneden.

 

Rådene om at man ikke trenger mere enn 5GB free (om bilder/video sløyfes) ble ikke helt riktige lengre.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det jeg liker best så langt er at tastaturet viser store eller små bokstaver. Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har plagdes med shiftknappen på ios før dette.

 

Ja. Spesielt når man er i passordfelt og ikke ser i feltet (om man ikke er kjapp nok) om man laget en liten eller stor bokstav. Dette var en av de tingene jeg savnet når jeg gikk tilbake fra Windows Phone (og før det Android) til iOS.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Wow.

Min 6er har virkelig blitt fantastisk smooth med iOS9. Åpning av weblenker i Mail eller Inbox og overgang til Safari, åpning av vedlegg etc. Safari er i det hele tatt raskere og mer responsiv. Overgangen virker jo større enn overgangen mellom 4S og 6. Spent på åssen 4Sen min er med iOS9 (har oppdatert den), bruker den som Radioresepsjonenavspiller i senga (ja, det er det eneste jeg bruker den til).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om man havner langt over den formelen er det jo like greit å kjøpe fra utlandet selv. Den gode norske garantien har jeg aldri i mitt lange nerdeliv benyttet meg av uansett.

 

Det fine med internett er jo at man kan kjøpe fra utlandet. Og dermed vanskeligere å forsvare høyere lokale priser.

 

Med mindre produsenten implisitt/eksplisitt sperrer for det. (Hvis Apple sier nei, kan det bli vanskelig å finne en amerikansk leverandør som vil legge seg ut med dem.) 

 

Geir :)

 

 

Ja, netthandling er fine greier. Men vi som handler utstrakt fra f.eks. USA er fortsatt veldig i mindretall (selv om vi blir stadig flere).

 

Det er utrolig mange varer hvor norsk pris er vesentlig høyere enn denne formelen. Men elektronikk har gode priser i Norge.

 

Problemet er jo at netthandel enten stoppes av at få/ingen sender fra USA til Norge (som du sier er det ofte produsenten som dikterer dette), eller enda oftere: fraktutgiftene er såpass høye at det spiser mer enn all gevinst. Legg til noen hundrelapper (størrelse avhengig av speditør) i fortollingsgebyr, så er det fort vekk mye som ikke er særlig lønnsomt å shoppe på nett, men lett kan plukkes opp til halv pris (og lavere) i fysisk butikk i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...