Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så siste - hvis hun skal kjøpe - hvem gir beste pris på iPhone (hvis man handler hos operatør)? Chess, Telenor , onecalll etc...

 

 

Om du skal kjøpe iPhone 6 eller 6 plus, så er Netcom mest aggressiv av de to store, gitt at du handler med bindingstid. Det kan være omtrent 5-600 kroner å spare på en 64GB Plus hos Netcom i forhold til Telenor.

 

Tele 2 var enda en hundrelapp billigere når jeg sammelignet for en måned siden. De har tilsynelatende en enda mer aggressiv pris nå, (telefonen for kroner 1,-) men de er utsolgt, så da hjelper jo ikke det. Og så føles det usikkert med dekning og sånt, selv om de leier nett av Netcom ved siden av sitt eget.

 

Chess, Onecall og andre som ikke sponser telefoner blir bare marginalt forskjellig fra Apples veiledende pris.

 

Mitt problem er primært dekning. Bruker Telenor idag, og de har ikke spesielt god dekning hverken hjemme eller på hytta. Men Netcom er visst ikke bedre, så da sitter jeg der. Det skulle vært et system der man fikk prøvekoble seg til de andre for å teste dekningen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg holdt på å hoppe på Nertcom vogna, da det var penger å spare på iPhone 6 og tilsvarende abn. jeg har med Djuice i dag. Men er veldig fornøyd med Telenor dekningen, og har vansker med å gi slipp på den altså til fordel for rimeligere telefon..skal jo brukes også.

 

Så da var det greit med en tilfeldig bestillingslink mot Djuice som jeg hoppet på i denne tråden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han sier jo selv at han har satt seg på telefonen mens den var i baklomma, sjokkerer vel ingen at det kan være en noe dårlig ide? Samtidig så fikk han jo den enkelt byttet hos Apple uten problemer, selv når han satt seg på den med telefonen i baklomma så det tyder vel på at dette ikke er en spesielt relevant problemstilling.

Han sier vel strengt tatt bare at han har hatt den i både for- og baklommer akkurat som alle andre telefoner han har hatt. Kanskje har han hatt flaks før, og/eller uflaks nå, men telefonen er uansett bøyd.
Lenke til kommentar

Takker for tips folkens.

Blir å vente til 64GB er på lager igjen. Ser komplett kanskje også får inn igjen. Så blir å få tak i den tror jeg. må bare følge med litt.

 

Djuice og telenor er dessverre ikke alternativ da jeg skal kjøpe uten abbo.

 

Noen som er fornøyd med den apple casen? lurer på om den product red fargen kunne vært kul til hu, eller om det blir mer sånn "gammal" rød. hvis det makes sense :p

Lenke til kommentar

Takker for tips folkens.

Blir å vente til 64GB er på lager igjen. Ser komplett kanskje også får inn igjen. Så blir å få tak i den tror jeg. må bare følge med litt.

 

Djuice og telenor er dessverre ikke alternativ da jeg skal kjøpe uten abbo.

 

Noen som er fornøyd med den apple casen? lurer på om den product red fargen kunne vært kul til hu, eller om det blir mer sånn "gammal" rød. hvis det makes sense :p

 

Det du kan gjøre er å bestille med Telenor Kontantkort. Da slipper du å betale for abonnement i mnd og du kjøper telefonen til fullpris + 9 kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En ting er at det står når de får inn flere, men av erfaring har jeg sett tidligere på populære produkter at alle de får inn blir sendt ut igjen like fort, da de ble bestilt for lenge siden :)

Lenke til kommentar

Da dukket flere bugs opp på 6Plus.

- får ikke skrevet inn mottaker når jeg skal sende bildemelding. Man skulle tro at en skjerm på 5,5 tommer var stor nok til at man både fikk opp tastatur, selve bildet+melding, og mottakeroversikten, især i portrettmodus. Men den gang ei. Det gjelder bilder som står på høykant. Særlig kjekt når jeg står i bilde-app'en, velger å sende bildet via bildemelding, og ikke får lov til å skrive inn mottaker...

 

- og dagens feil: nå får jeg ikke opp tastaturet når jeg skal skrive meldinger. Må ut av meldingsappen, lukke den helt, for deretter restarte. Da kommer tastaturet tilbake. Noen timer senere er problemet atter tilbake.

 

- tiltsensoren er helt på jordet. Eller om det er selve bildelagringen som kludrer det til. Uansett, tar bilde. Litt vinkel på telefonen, men er alltid påpasselig at kamera-appen viser riktig orientering før jeg tar bildet. Så blir bildet tatt, og når jeg etterpå skal se på bildet, så er det rotert feil vei.

 

Fikk meg i går en swap-telefon, og allerede i dag er hjem-knappen like dårlig som på den 6 Plus som jeg leverte inn.

Endret av wirrumsen
Lenke til kommentar

En irriterende bug jeg har i Safari:

 

Når jeg trykker på vis alle faner, så samsvarer ikke fanene med sidene jeg faktisk befinner meg på.. Tittel på fanen er riktig, men innholdet som viser kan være en side jeg har vært på tidligere. Ikke det største problemet, men ser rimelig tullete ut.

Lenke til kommentar

 

Takker for tips folkens.

Blir å vente til 64GB er på lager igjen. Ser komplett kanskje også får inn igjen. Så blir å få tak i den tror jeg. må bare følge med litt.

 

Djuice og telenor er dessverre ikke alternativ da jeg skal kjøpe uten abbo.

 

Noen som er fornøyd med den apple casen? lurer på om den product red fargen kunne vært kul til hu, eller om det blir mer sånn "gammal" rød. hvis det makes sense :p

 

Det du kan gjøre er å bestille med Telenor Kontantkort. Da slipper du å betale for abonnement i mnd og du kjøper telefonen til fullpris + 9 kr.

 

Godt poeng, takk for tipset.

 

Et spørsmål bare, er ikke telefonen låst til telenor/djuice da? Husker når jeg jobbet i butikk for en del år siden at telefoner var låst til forskjellige operatører

Lenke til kommentar

Siden vi er på bugs, har jeg merket et par etter jeg installerte SwiftKey. Ved spotlightsøk skjer det av og til at tastaturet ikke kommer opp. Verken det nye eller det gamle.

 

Og svært ofte er det standardtastaturet som kommer opp i alle andre applikasjoner.

 

Slet med at det ikke vil komme opp i Safari i hele tatt. Og da orket jeg i grunn ikkje saumfare resten av telefonen, funker det ikke i nettleseren er det good for nothing.

Lenke til kommentar

 

 

Takker for tips folkens.

Blir å vente til 64GB er på lager igjen. Ser komplett kanskje også får inn igjen. Så blir å få tak i den tror jeg. må bare følge med litt.

 

Djuice og telenor er dessverre ikke alternativ da jeg skal kjøpe uten abbo.

 

Noen som er fornøyd med den apple casen? lurer på om den product red fargen kunne vært kul til hu, eller om det blir mer sånn "gammal" rød. hvis det makes sense :p

 

Det du kan gjøre er å bestille med Telenor Kontantkort. Da slipper du å betale for abonnement i mnd og du kjøper telefonen til fullpris + 9 kr.

 

Godt poeng, takk for tipset.

 

Et spørsmål bare, er ikke telefonen låst til telenor/djuice da? Husker når jeg jobbet i butikk for en del år siden at telefoner var låst til forskjellige operatører

 

 

Jeg vet at Netcom ikke har operatørlås på noen av iPhonene de selger. Telenor og djuice gir deg koden for å låse opp operatørlåsen gratis, viss du har binding hos dem - ellers må du betale et gebyr.

Lenke til kommentar

 

 

Takker for tips folkens.

Blir å vente til 64GB er på lager igjen. Ser komplett kanskje også får inn igjen. Så blir å få tak i den tror jeg. må bare følge med litt.

 

Djuice og telenor er dessverre ikke alternativ da jeg skal kjøpe uten abbo.

 

Noen som er fornøyd med den apple casen? lurer på om den product red fargen kunne vært kul til hu, eller om det blir mer sånn "gammal" rød. hvis det makes sense :p

 

Det du kan gjøre er å bestille med Telenor Kontantkort. Da slipper du å betale for abonnement i mnd og du kjøper telefonen til fullpris + 9 kr.

 

Godt poeng, takk for tipset.

 

Et spørsmål bare, er ikke telefonen låst til telenor/djuice da? Husker når jeg jobbet i butikk for en del år siden at telefoner var låst til forskjellige operatører

 

 

Nei, verken Netcom eller Telenor/Djuice låser sine telefoner lenger. Husker at dette var et problem tidligere, men skal ikke være det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...