Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Kanskje et rart spørsmål men når noen her sin 6 plus (eller kanskje 6 også, men mener å huske det ikke var sånn på min 6) blir helt tom for batteri og slår seg av helt, når jeg da prøver å slå på tlf vises ikke noe tegn på skjermen om at batteri er tomt eller at tlf må lades. Noe som alltid har pleid å vært. Skjermen lyser opp litt men absolutt tom på skjermen og ingen tegn for at det er lavt batteri eller at den må plugges inn. Dette synes jeg er litt rart, spesielt om det ikke er tilfelle med alle.

 

Har en iPhone 6 Plus 128GB space grey.

 

Fint om noen med 6 plus (eller 6 kanskje) kan teste dette etter batteriet tømmer seg helt og tlf slåes av, av seg selv.

 

For å ta opp denne igjen, så skjedde dette også med meg i går når telefonen ladet ut. Når jeg prøvde å skru den på igjen, så skjermen opp litt og ingen ikon lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen problemer med min 6 64gb heller, men av de forumpostene rundt omkring som hevder boot loops osv , er det flere som har hatt betydelig mer lagret på sin telefon enn det jeg har.

 

Jeg har vel ledig rundt 45GB per nu.

 

Er det forøvrig bekreftet at 6 64gb og 6+ 128gb har TLC nand?

Jeg regner forøvrig med at det ikke finnes noen måte å se hva slags chip vi har med mindre man åpner telefonen?

Lenke til kommentar

Jippi. Iphone 6 64gb stellargrå med apple leather sort på plass :)

 

Nå begynner tida hvor man skal være forsiktig med iphonen igjen... :-D

 

Edit: Er det noen som har en god metode for å ta sikkerhetskopi av iCloud photo library? Er vel ikke slik at skyen er 200% trygg.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

 

 

Kanskje et rart spørsmål men når noen her sin 6 plus (eller kanskje 6 også, men mener å huske det ikke var sånn på min 6) blir helt tom for batteri og slår seg av helt, når jeg da prøver å slå på tlf vises ikke noe tegn på skjermen om at batteri er tomt eller at tlf må lades. Noe som alltid har pleid å vært. Skjermen lyser opp litt men absolutt tom på skjermen og ingen tegn for at det er lavt batteri eller at den må plugges inn. Dette synes jeg er litt rart, spesielt om det ikke er tilfelle med alle.

 

Har en iPhone 6 Plus 128GB space grey.

 

Fint om noen med 6 plus (eller 6 kanskje) kan teste dette etter batteriet tømmer seg helt og tlf slåes av, av seg selv.

For å ta opp denne igjen, så skjedde dette også med meg i går når telefonen ladet ut. Når jeg prøvde å skru den på igjen, så skjermen opp litt og ingen ikon lenger.

Hmm pussige greier dette her jo! :p er vel ikke noe farlig så det går jo forsåvidt greit heldigvis. Men rart er det allikevel. Jaja, godt det ikke er bare med meg det skjer da!
Lenke til kommentar

Er det bendgate virkelig et problem? Jeg mener jeg har sett folk knekke mobilen sin med vilje men det er bare teit.

Av det jeg har sett fra consumer reports (seriøse) så var iphonen helt grei med tanke på hvor mye kraft som måtte gis for at den skulle bøyes.

 

Er dama som ønsker seg ny telefon til jul, og hun har veldig lyst på 6+ faktisk. Isteden for 6'ern.

 

Er folk her inne fornøyd?

 

edit; ser forøvrig ut som det kan bli vanskelig å få tak i 64gb? ser mange har 16gb men ingen har 64gb. bleh

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Han sier jo selv at han har satt seg på telefonen mens den var i baklomma, sjokkerer vel ingen at det kan være en noe dårlig ide? Samtidig så fikk han jo den enkelt byttet hos Apple uten problemer, selv når han satt seg på den med telefonen i baklomma så det tyder vel på at dette ikke er en spesielt relevant problemstilling.

Lenke til kommentar

Takk for det. Tror dere 16gb holder? Vet ikke hvor mye plass man har til rådighet.

 

Så leste jeg også at man måtte ha masse plass for å gjøre OTA updates? Hu har iPad 32gb også. Men der hun jo sånn 27gb ledig.

 

Bruker kanskje mer med en telefon dog

 

Hadde kjøpt 64gb. Hadde den bare vært tilgjengelig

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Prøver å få et tips her.

 

Har en 5S som fungerer bra ( bortsett fra at jeg synes den lett faller ut av wify).

 

Hun jeg bor med har en 4'er ( riktignok ny fra i sommer - byttet inn hos Apple i USA). Denne telefonen funker dårlig. Den reagerer seint på apper, henger seg opp og er generelt sett treig og er lite brukervennlig blitt.

 

Er det hennes telefon som er en "dårlig utgave" eller er iPhone 4 utdatert mtp "motorkraft" slik at eneste løsning er en ny telefon av nyere dato? At alle nr 4 idag vil lugge og jobbe seint?

 

I så fall (siden jeg synes min 5s henger godt med i bruk) vil en 5 s være tilstrekkelig? Eller vil kjøp av nr 6 gi henne "lengre tid" før denne en gang lugger/ henger seg opp og må byttes?

 

Så siste - hvis hun skal kjøpe - hvem gir beste pris på iPhone (hvis man handler hos operatør)? Chess, Telenor , onecalll etc...

 

Håper på et tips

Lenke til kommentar

iPhone 4 er utdatert - bokstavelig talt (kan ikke oppdateres til nyeste versjon av iOS, blant annet). Om hun bruker telefonen svært lite (kun til å ringe, sende meldinger og annet svært lett bruk) klarer hun seg sikkert, for alt annet vil jeg anbefale en ny telefon.

 

5S vil holde godt i minst ett år til, og enda et år om man er litt tilgivelig.

 

Best pris er avhengig av en rekke faktorer (hva slags abonnement du har behov for etc), så der bør du nesten gjøre litt research selv.

Lenke til kommentar

 

Det er jo noen uker igjen til jul da. Sett deg på venteliste og håp på det beste. Jeg ønsker samme moellen selv, men det har ingen hast i mitt tilfelle, så jeg venter og ser.

 

Geir :)

Godt poeng

 

Fikk ringt eplehuset, de forventet å få den inn iløpet av de neste ukene, så de ba meg følge med på nettsiden

 

 

apple.no opererer med 3-4 users levering.

Lenke til kommentar

16GB er lovlig lite, jeg ville holdt ut og ventet på en 64GB altså, er definitivt verdt å ha mer plass en de skarve 12GB man sitter igjen med ca (?). Om dama di er som mi, liker å ha en del musikk og kanskje en håndfull spill i ny og ne...da forsvinner plassen rimelig kjapt :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...