Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Fikk en mail med invitasjon, der lå en link til Google+ for å finne instruksjoner. Trykker på linken å får kun opp at jeg må bli medlem av gruppen for å se innlegg. Men jeg får ikke til å bli medlem?

Hadde selv mulighet til å akseptere invitasjon når jeg trykket på linken. Men så ett innlegg der at de hadde noe problemer med at G+ aksepterte kun ett visst antall invitasjoner per dag, og denne var overskredet..
Irriterende er det i hvertfall.. Hadde håpet å få gjort dette i løpet av helgen...

Fikk mail med invitasjon, men når jeg åpner denne så står det at invitasjon kreves..

Endret av Thomassen82
Lenke til kommentar

 

Ja, hvis du kjøper Sony sitt spesielle cover WCR14 som støttet Qi-lading (innebygget spole og elektronikk, og leverte strømmen via den magnetiske ladekontakten på siden av mobilen):

http://www.sonymobile.com/no/products/accessories/wireless-charging-cover-wcr14/

 

Det kostet mellom 4-900 kroner, og vet ikke hvem som har det på lager lengre.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

I dag tok min Z3 compact kveld. Den hadde slått seg av og det kom ikke på lade-lys når jeg koblet til lader. Prøvde annen lader også, uten hell. Gjorde en del forsøk med å holde inne den lille av/på-knappen under den nederste luken. Etter en stund fikk jeg start på telefonen og den gjorde en oppdatering med "optimalisering av apper".  Men den virker fortsatt ikke. slår seg av etter noen minutter og er vanskelig å få på igjen.

 

Er dette et kjent problem? Regner med å måtte levere inn telefonen på mandag til reparasjon. Særlig irriterende da det tar en uke før jeg får tak i backup-telefonen min... :/

Lenke til kommentar

I dag tok min Z3 compact kveld. Den hadde slått seg av og det kom ikke på lade-lys når jeg koblet til lader. Prøvde annen lader også, uten hell. Gjorde en del forsøk med å holde inne den lille av/på-knappen under den nederste luken. Etter en stund fikk jeg start på telefonen og den gjorde en oppdatering med "optimalisering av apper".  Men den virker fortsatt ikke. slår seg av etter noen minutter og er vanskelig å få på igjen.

 

Er dette et kjent problem? Regner med å måtte levere inn telefonen på mandag til reparasjon. Særlig irriterende da det tar en uke før jeg får tak i backup-telefonen min... :/

du har krav på lånetelefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Z3 på reparasjon I utgangspunktet bytte av knust skjerm, men så måtte den inn igjen fordi det hadde oppstått en skurring i høyttaleren etter reparasjonen. Pga lang ventetid på deler tok det over en mnd før jeg fikk den tilbake.

 

Da jeg fikk den tilbake var det to nye systemoppdateringer, som jeg installerte. Etter dette har jeg to problemer med telefonen:

 

Jeg mister ofte nett på den. Både data og tale blir utilgjengelig flere ganger pr dag, i flere minutter. Ingen streker på signalstyrkeindikatoren.

 

Når jeg bruker BT-handsfree i bilen hører ikke den jeg snakker med hva jeg sier. Denne feilen kommer og går.

 

Er det noen sjanse for at dette har med systemoppdateringene å gjøre ? Android 5.1.1 og Build 23.4.A.1.232

 

Eller er det mest sannsynlig at det er en løs tilkobling eller annen fysisk feil etter at den har blitt "operert på"?

 

Jeg synes det er greit å eliminere programvare/OS som feilkilde før jeg begynner å klage til verkstedet.

Lenke til kommentar

Da jeg brukte 5.1.1 232 så hadde jeg ikke slike problemer, mitt problem med denne systemoppdateringen var at Android restartet seg flere ganger om dagen. Siden min mobil ikke var åpnet, og fortsatt tett ifølge barometertesten, så var jeg rimelig sikker på at problemet var i softwaren.

Oppgraderte til Concept M, og restart-problemene forsvant i 3 uker, til de kom tilbake i forrige ukes oppdatering.

 

Slike periodiske feil er vanskelige å lokalisere, synd at du oppdaterte før du rakk å teste den etter reparasjonen.

Har du lagt merke til om mobilen er varmere enn vanlig når du opplever problemene?

Lenke til kommentar

Er jeg alene om å ha GPS-problemer etter lollipop-update? Maps er nærmest ubrukelig nå, da den bare triangulerer.

GPS-test i service-meny får ikke opp noen ting, og appen GPS-test viser 17-22 synlige satelitter, men får ikke kontakt med noen og fixet posisjon. Ser rundt på nett at det er et kjent problem. Noen her som har en løsning?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Z3 på reparasjon I utgangspunktet bytte av knust skjerm, men så måtte den inn igjen fordi det hadde oppstått en skurring i høyttaleren etter reparasjonen. Pga lang ventetid på deler tok det over en mnd før jeg fikk den tilbake.

 

Da jeg fikk den tilbake var det to nye systemoppdateringer, som jeg installerte. Etter dette har jeg to problemer med telefonen:

 

Jeg mister ofte nett på den. Både data og tale blir utilgjengelig flere ganger pr dag, i flere minutter. Ingen streker på signalstyrkeindikatoren.

 

Når jeg bruker BT-handsfree i bilen hører ikke den jeg snakker med hva jeg sier. Denne feilen kommer og går.

 

Er det noen sjanse for at dette har med systemoppdateringene å gjøre ? Android 5.1.1 og Build 23.4.A.1.232

 

Eller er det mest sannsynlig at det er en løs tilkobling eller annen fysisk feil etter at den har blitt "operert på"?

 

Jeg synes det er greit å eliminere programvare/OS som feilkilde før jeg begynner å klage til verkstedet.

Problem nr. 1: innstillinger --> mer --> nederst: internett-innstillinger, visst du fortsatt har problemer så kan du gå inn på mobile nettverk og velg nettleverandør nederst, tar litt tid, vær tålmodig.

 

Problem nr. 2: innstillinger --> anrop --> støyreduksjon for mikrofon; eller bedre lyd fra samtalepartner. Eksperimenter litt mellom disse.

Lenke til kommentar

Er også med i testgruppa. Ikke fornøyd med batteritiden, men det var jeg heller ikke med 5.x etter oppdateringen fra ca midten av juli. Før dette holdt den gjerne 3 dager, eller 4-5 i ferie/fritid, men nå må jeg lade så godt som hver natt. 

Leste på Google+ at konseptet skulle avsluttes til jul, hva skjer da? Går vi tilbake til Lollipop eller beholder vi Marshmallow konseptversjonen fram til den offisielle kommer?

Lenke til kommentar

Har i hvertfall merket god bedring på batteriet... Brukte ikke Stamina selv, så har egentlig ikke noe å sammenligne med..

En dag jeg hadde ca 25% batteri prøvde jeg ut battery saver. Fikk sjokk da jeg sjekket mobilen noen timer senere og var nede på 5%. Før når jeg har hatt noen og 20% igjen har det ikke sunket så drastisk så fort, virket som battery saver fikk batteriet til å gå fortere ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...