Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper Nillkin beskyttelsesglass billig på Ebay. Fri frakt fra Hong Kong.

 

Søk etter Nillkin tempered glass <telefonmodell> på Ebay.

 

Veldig bra kvalitet, og har beskyttet min telefon bra.

Jeg har hatt 3 Sony Xperia-telefoner. To av dem sprakk, men det var uten beskyttelse på.

Med beskyttelse fra Nillkin har ingenting sprukket.

 

Sørg for å få et sett med glass for både front og bakside, klut, våtservietter og manual i eske.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Plast er mykt, og overfører punktbelastningen direkte til den skjøre skjermen.

Herdet glass er knallhardt, så press blir jevnt fordelt over hele skjermen. Ingen punktbelastning som kan ødelegge skjermen.

 

Litt som forskjellen på ei tynn lue og en motorsykkelhjelm.

Hvilken vil du ha på deg når du blir angrepet med hammer?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Plast er mykt, og overfører punktbelastningen direkte til den skjøre skjermen.

Herdet glass er knallhardt, så press blir jevnt fordelt over hele skjermen. Ingen punktbelastning som kan ødelegge skjermen.

 

Litt som forskjellen på ei tynn lue og en motorsykkelhjelm.

Hvilken vil du ha på deg når du blir angrepet med hammer?

 

Tja, litt vanskelig å si. Jeg ville nok ikke hatt en motorsykkelhjelm laget av glass ;-) Tror nok styrken til disse glass-beskytterne er at de ikke bare er glass, men også har et plast/klistrelag innerst, som gir litt demping (og dermed absorberer punktbelastningen som kommer fra det tynne, knuste glasset).

Lenke til kommentar

Kan på det varmeste anbefale sånn 9H skjermbeskyttelse. Reddet mobilen min i dag.

 

Trodde skjermen var knust, men det var bare å ta av beskyttelsen. Den var utsatt for hammer.....

Samme her, mistet telefonen face-down på flisene, og fikk flere sprekker - heldigvis bare i 9H - men jeg plukker den ikke av før den nye er kommet i posten.

Lenke til kommentar

 

Plast er mykt, og overfører punktbelastningen direkte til den skjøre skjermen.

Herdet glass er knallhardt, så press blir jevnt fordelt over hele skjermen. Ingen punktbelastning som kan ødelegge skjermen.

 

Litt som forskjellen på ei tynn lue og en motorsykkelhjelm.

Hvilken vil du ha på deg når du blir angrepet med hammer?

 

Tja, litt vanskelig å si. Jeg ville nok ikke hatt en motorsykkelhjelm laget av glass ;-) Tror nok styrken til disse glass-beskytterne er at de ikke bare er glass, men også har et plast/klistrelag innerst, som gir litt demping (og dermed absorberer punktbelastningen som kommer fra det tynne, knuste glasset).

 

Det er ikke så mye mer avansert enn at du legger et ekstra lag glass, og da vil naturligvis dette knuse før det innerste - legg to takstein oppå hverandre og slå til med hammeren - med mindre du slår veldig hardt, vil antagelig den underste steinen overleve, mens den øverste sprekker. 

Dessuten har herdet glass meget gode egenskaper når det gjelder å spre trykk, som allerede nevnt.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...