Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Tusen takk!

Hvis jeg venter til det kommer på Consept-appen, blir alt slettet da også?

 

 

Dette er fra Consept-appen, altså link til installasjonsprogram fra Sony. Så om ikke Sony endrer installasjonprogram til nye brukere, er det dette programmet du får fra Sony.

 

Har Mac, får ikke åpnet filen. Er det fordi det er til pc eller må jeg laste ned et program for å åpne exe-filer?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Da begynte skjermen å løsne i øvre venstre hjørne, gitt. Ingen skader, så antar det er den kraftige varmen som av og til utvikles som har løsnet limet. Gleder meg til å gi dem en overhøvling når de sikkert påstår det er min feil :p

Nesten samme her..

Først en liten sprekk forårsaket av varme i øvre venstre hjørne, så har jammen hele øverste del av skjermen løsnet... :/

 

Går for Nexus 6P og gidder ikke forsøke meg på å få reparert dette på garantien.

Å ikke ta dette til reklamasjon hadde stritt mot hvert fiber i min prinsippbefengte kropp :wee:

Du har selvfølgelig helt rett! :)

Bytter til min gamle Samsung galaxy S3 og leverer den inn til fredag..

Det er ingen slagmerker noe sted som indikerer at den har falt eller fått støt og slag (det har den heller ikke), så det gjenstår å se om Sony vil godkjenne at det er problemer med varmeutvikling som står bak...

Jeg er tilbake på min pensjonerte Nexus 4 (som ga meg 17 oppdateringer på rappen etter jeg skrudde den på igjen :p), leverte telefonen til Elkjøp igår - mannen i serviceskranka ga ikke inntrykk av at dette var ukjent, for å si det slik..
Ser foreløpig ut til å gå fint, jeg har ikke fått noen henvendelse, og status nå er:

 

Arbeidet hos verkstedet er nå ferdig og produktet forberedes for transport tilbake til oss. Normalt tar transporten 3 - 5 dager og vi kontakter deg så snart produktet er klar for henting.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Da begynte skjermen å løsne i øvre venstre hjørne, gitt. Ingen skader, så antar det er den kraftige varmen som av og til utvikles som har løsnet limet. Gleder meg til å gi dem en overhøvling når de sikkert påstår det er min feil :p

Nesten samme her..

Først en liten sprekk forårsaket av varme i øvre venstre hjørne, så har jammen hele øverste del av skjermen løsnet... :/

 

Går for Nexus 6P og gidder ikke forsøke meg på å få reparert dette på garantien.

Å ikke ta dette til reklamasjon hadde stritt mot hvert fiber i min prinsippbefengte kropp :wee:

Du har selvfølgelig helt rett! :)

Bytter til min gamle Samsung galaxy S3 og leverer den inn til fredag..

Det er ingen slagmerker noe sted som indikerer at den har falt eller fått støt og slag (det har den heller ikke), så det gjenstår å se om Sony vil godkjenne at det er problemer med varmeutvikling som står bak...

Jeg er tilbake på min pensjonerte Nexus 4 (som ga meg 17 oppdateringer på rappen etter jeg skrudde den på igjen :p), leverte telefonen til Elkjøp igår - mannen i serviceskranka ga ikke inntrykk av at dette var ukjent, for å si det slik..
Ser foreløpig ut til å gå fint, jeg har ikke fått noen henvendelse, og status nå er:

 

Arbeidet hos verkstedet er nå ferdig og produktet forberedes for transport tilbake til oss. Normalt tar transporten 3 - 5 dager og vi kontakter deg så snart produktet er klar for henting.

 

Lucky you... 

Jeg fikk beskjed fra mcare om at "Telefonen er slag/klemskadet og LCD og bakplate er knust. Garantien bortfaller derfor fra produsenten."

:hm:

 

Surt når jeg vet at det ikke er tilfelle... Ja, ja..

Fint at det løser seg for deg!  :wee:

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Da begynte skjermen å løsne i øvre venstre hjørne, gitt. Ingen skader, så antar det er den kraftige varmen som av og til utvikles som har løsnet limet. Gleder meg til å gi dem en overhøvling når de sikkert påstår det er min feil :p

Nesten samme her..

Først en liten sprekk forårsaket av varme i øvre venstre hjørne, så har jammen hele øverste del av skjermen løsnet... :/

 

Går for Nexus 6P og gidder ikke forsøke meg på å få reparert dette på garantien.

Å ikke ta dette til reklamasjon hadde stritt mot hvert fiber i min prinsippbefengte kropp :wee:

Du har selvfølgelig helt rett! :)

Bytter til min gamle Samsung galaxy S3 og leverer den inn til fredag..

Det er ingen slagmerker noe sted som indikerer at den har falt eller fått støt og slag (det har den heller ikke), så det gjenstår å se om Sony vil godkjenne at det er problemer med varmeutvikling som står bak...

Jeg er tilbake på min pensjonerte Nexus 4 (som ga meg 17 oppdateringer på rappen etter jeg skrudde den på igjen :p), leverte telefonen til Elkjøp igår - mannen i serviceskranka ga ikke inntrykk av at dette var ukjent, for å si det slik..
Ser foreløpig ut til å gå fint, jeg har ikke fått noen henvendelse, og status nå er:

 

Arbeidet hos verkstedet er nå ferdig og produktet forberedes for transport tilbake til oss. Normalt tar transporten 3 - 5 dager og vi kontakter deg så snart produktet er klar for henting.

 

Lucky you... 

Jeg fikk beskjed fra mcare om at "Telefonen er slag/klemskadet og LCD og bakplate er knust. Garantien bortfaller derfor fra produsenten."

:hm:

 

Surt når jeg vet at det ikke er tilfelle... Ja, ja..

Fint at det løser seg for deg!  :wee:

 

Da svarer du bare at "jeg ønsker ikke å benytte meg av garanti - jeg ønsker å reklamere på produktet. Vennligst redegjør for årsakssammenheng mellom påført skade og knust bakplate".

De MÅ kunne sannsynliggjøre at du har påført den skader som fører til feilen for å kunne avslå reklamasjon. Kan de ikke bevise årsakssammenheng må de reparere på reklamasjon. Garanti er tullball.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Da svarer du bare at "jeg ønsker ikke å benytte meg av garanti - jeg ønsker å reklamere på produktet. Vennligst redegjør for årsakssammenheng mellom påført skade og knust bakplate".

 

De MÅ kunne sannsynliggjøre at du har påført den skader som fører til feilen for å kunne avslå reklamasjon. Kan de ikke bevise årsakssammenheng må de reparere på reklamasjon. Garanti er tullball.

 

 

Verdt et forsøk.. Takk for tipset!  :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått .232. på min Z3C, men batteribrukstiden er fortsatt elendig. Da jeg fikk telefonen tidlig i sommer holdt den 3-4 dager med mitt bruksmønster, men siden juli må jeg lade hver natt. Vil det hjelpe å ta en reset to factory defaults? Har ikke gjort dette på en stund.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått .232. på min Z3C, men batteribrukstiden er fortsatt elendig. Da jeg fikk telefonen tidlig i sommer holdt den 3-4 dager med mitt bruksmønster, men siden juli må jeg lade hver natt. Vil det hjelpe å ta en reset to factory defaults? Har ikke gjort dette på en stund.

Det er mer effektivt å ta reparasjon via PC companion

Lenke til kommentar

Sted står på, men når jeg ser i loggen er den i bruk bare noen sekunder pr dag. Ser ut til at den prøver å finne ut hvor jeg er, slik at den kan stille klokken. Kan slå den av og prøve noen dager. Dette funket fint helt til en oppgradering i sommer, kanskje fra 5.0.x til 5.1.x, husker ikke. Gjorde ingen endringer i innstillinger.

 

Det er alltid Android Operativsystem som bruker mest strøm. Det som er merkelig er at apper som jeg ikke har brukt på lenge, kommer opp i listen over apper som har brukt strøm siden siste lading.

 

Reset er reset, enten man tar det på telefonen eller via PC Companion. Eller?

Lenke til kommentar

Reset er reset, enten man tar det på telefonen eller via PC Companion. Eller?

Det er forskjell på å sette tilbake til fabrikkinstilling og å reparere. Ved fabrikkinstilling så settes alle innstillinger og data tilbake til slik det var når mobilen var ny. Ved reparasjon så fjernes Andriod og installeres helt fra scratch. Gjorde reparasjon for npen dager siden på min Z1 og det fikset flere ting som fabrikkinstilling ikke fikset.

Lenke til kommentar

Noen som har meldt seg på det prosjektet med å få Marshmallows som har fått? Jeg meldte meg på, men ikke hørt noe. Usikker på om jeg skal prøve den linken noen la ut også, fordi jeg ikke fant ut hvordan man gjør det på mac og fordi jeg lurer på om det er verdt det- er det stabilt og hvor store forandringer er det?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt noenting etter jeg meldte meg på.

Vurerer nå å gjøre oppdateringen manuelt, da min Z3C med nyeste versjon av 5.1.1 restarter seg flere ganger om dagen.

Må bare finne kodebrikken til nettbanken slik at jeg slipper å ringe banken for å oppdatere BankID.

 

Nå fikk jeg akkurat en epost med invitasjonen til Google+ gruppen for fase 2 av Marshmallow-prosjektet.

Da blir det full backup når jeg kommer hjem, sette inn nytt minnekort og laste ned Android 6.0.

 

Jeg har allerede 6.0 på Nexus 5, men venter fortsatt på å få det OTA på Nexus 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...