Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg har ikke hørt noenting etter jeg meldte meg på.

Vurerer nå å gjøre oppdateringen manuelt, da min Z3C med nyeste versjon av 5.1.1 restarter seg flere ganger om dagen.

Må bare finne kodebrikken til nettbanken slik at jeg slipper å ringe banken for å oppdatere BankID.

 

Nå fikk jeg akkurat en epost med invitasjonen til Google+ gruppen for fase 2 av Marshmallow-prosjektet.

Da blir det full backup når jeg kommer hjem, sette inn nytt minnekort og laste ned Android 6.0.

 

Jeg har allerede 6.0 på Nexus 5, men venter fortsatt på å få det OTA på Nexus 7.

 

Fikk jeg også i dag. Spennende. :)

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke å oppdatere (reaktivere) BankID på mobil med mindre man bytter SIM-kort?

 

Appen blir slettet sammen med alt innholdet på mobilen, da må man kontakte banken for reaktivering.

 

Lastet ned Google Message for SMS istedenfor Hangouts, og har fått gjenopprettet alle meldingene.

Laster ned appene mine ennå, men foreløpig ser det bra ut med Marshmallow.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

 

Trenger vel ikke å oppdatere (reaktivere) BankID på mobil med mindre man bytter SIM-kort?

 

Appen blir slettet sammen med alt innholdet på mobilen, da må man kontakte banken for reaktivering.

 

Dessverre er det kun Hangouts, ikke Sonys egen app for SMS, men har fått gjenopprettet alle meldingene.

Laster ned appene mine ennå, men foreløpig ser det bra ut med Marshmallow.

 

Stamina-modus er borte, det synes jeg var dumt. Håper batteriet varer lenge likevel.

Lenke til kommentar

 

Trenger vel ikke å oppdatere (reaktivere) BankID på mobil med mindre man bytter SIM-kort?

 

Appen blir slettet sammen med alt innholdet på mobilen, da må man kontakte banken for reaktivering.

BankID på mobil er ikke en app i telefonen, den ligger på SIM-kortet. Sjekk teksten her ( https://www.bankid.no/Dette-er-BankID/BankID-pa-mobil/ ):

"Nyttig om BankID på mobil

  • BankID på mobil virker selv om du flytter SIM-kortet fra en mobil til en annen."

Kan ikke huske at jeg har hatt behov for å reaktivere BankID på mobil når jeg har reinstallert eller byttet mobil, kun når jeg har byttet SIM-kort.

Endret av zanta
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk, det stemmer at BankID på mobil ligger på SIM-kortet, da lærte vi noe nytt i dag.

Da fikk jeg logget meg på nettbanken og aktivisert Engangskode for BankID.

 

Det plager meg at jeg glemte å lagre min tilpassede urskive på SW3, nå må jeg lage den på nytt siden klokken må nullstilles for å kunne synkronisere med en oppdatert mobil. Standardvalgene gir jo kun informasjon om hva klokka er, og ingenting nyttig ellers.

Lenke til kommentar

Har lolipop 5.02 på min z3+ jobbtelefon, telefonen fungerer ikke å kople opp mot verken mac eller vanlig pc med tanke på bridge.

 

Er virkelig denne sony telefonen ikke kommet lenger enn til 5.02 ???

 

NB: Oppdatering på telefonen gir ingen resultater ( har siste versjon meldes det )

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Dette var veldig uvant. Liker det jeg ser så langt, men det irriterer meg at jeg må bruke Hangouts, jeg likte den sms-appen Sony hadde. Og jeg vil ikke innstallere en ny en. :(

Jeg leser hva du skriver, men gi likevel Google Messenger en sjanse, den er veldig OK :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging

 

 

Har Sony virkelig fjernet Stamina? Jeg trodde det var en av kjepphestene deres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette var veldig uvant. Liker det jeg ser så langt, men det irriterer meg at jeg må bruke Hangouts, jeg likte den sms-appen Sony hadde. Og jeg vil ikke innstallere en ny en. :(

Jeg leser hva du skriver, men gi likevel Google Messenger en sjanse, den er veldig OK :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging

 

 

Har Sony virkelig fjernet Stamina? Jeg trodde det var en av kjepphestene deres?

Men den må jeg laste ned? Den som ligger der fra før er nå Hangouts, som jeg ikke liker. Har lastet ned Textra, får se om jeg liker Google messenger da.

Ingen Stamina lengre, nei. Men "batterisparing" og "batterioptimalisering". Er ikke helt sikker på hvordan de fungerer enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...